-
-
Det hände en grej igår mellan mig och min pojkvän som gjorde mig väldigt illa till mods.Vi skulle sova, han var kåt och ville ha sex. Jag har haft väldigt låg sexlust på senaste, en av anledningarna till det är att jag inte blir tillfredsställd av honom längre. Han har slutat ge mig förspel. Hans "förspel" är att fingra mig i analen vilket jag inte gillar. Till slut sa han att han inte kunde sova för att han var så kåt. Vilket fick mig att känna mig tvungen att ha sex, så jag vände mig på sidan så han kunde komma in i mig. Jag kände mig bara så utnyttjad.Han frågade efteråt om något var fel och jag förklarade att det inte var skönt för mig. Han sa att han kände sig dålig. För mig känns det konstigt att han frågade först efteråt, som att han prioriterade sin lust över mitt mående.Jag vet inte hur jag ska känna. Har ni några råd att ge mig?
-
Svar på tråden Kände mig utnyttjad
-
Där kom det, redan i fjärde inlägget i tråden. Istället för att svara på TS nödrop så angriper du tjejen - offret! Om det vore din dotter, skulle du säga så till henne då, skulle du inte prata något alls om killens tafatthet och skuld?Anonym (td) skrev 2025-03-29 10:13:55 följande:
Hela grejen låter jättemärklig.
Förspel genom att leka med analen?
Som du inte gillar.
Hänt flera gånger.
Du vill inte knulla men låter han göra det ändå?
Alltså, för det första så låter det inte som en riktig man, utan en snor unge du är med.
Och för det andra.. hur kommer det sig att han inte har förstått att förspelet inte är något förspel överhuvudtaget, då du inte gillar det?
Det här var en så märklig text så man undrar ju om ts är ett troll???
Varför har inte informationen om att du inte gillar hans typ av förspel gått fram till honom? Låter som du har varit extremt otydlig?
Varför måste du låta han få knulla av sig och inte hjälper till på annat sätt, exempelvis handen?
Tycker fokuset som alltid verkar bli i sådana här trådar läggs rent av fel här.
Ts , du låter inte vara i skick i att vara i en relation eller ha sex överhuvudtaget. Var i ligger ditt eget ansvar om att inte försätta dig i en sådan situation? Menar, det var ju inte första gången det här hände.
Jag har själv känt mig väldigt utnyttjad, och då är jag en man och känt det från kvinnor. Men i grunden så var det ju jag som inte har tagit ansvar för mig själv som har lett till sådana situationer. Istället för att försöka skuldbelägga andra och sedan straffa stenhårt bara för att det har ett vist typ av kön, så måste man faktiskt även se sitt egna ansvar och sitt egna mående i det hela.
Varför går du och lägger dig i samma säng med en ung kille om du inte vill ha sex?
Alla vet vad unga kilar vill. Det är liksom ingenting som kommer helt plötsligt utan det är så dom fungerar och är biologiskt utformade både fysiskt och psykiskt i sina unga år framför allt! Att de vill ha sex! Men här har man försökt göra det till något ful av det i Sverige.
Om tråden är sann, så behöver du göra slut och sedan reda ut ditt egna mående ts!
Hade ju varit en helt annan sak om han hade slagit dig så du däckade, bundit fast dig i sängen eller drogat ner dig. Men du går ju om och om igen frivilligt och lägger dig i en situation som du egentligen inte trivs med och sedan söker du sympatier från samhället där du ska få en ego boost om att killen utfört en våldtäkt så att du kan tjäna pengar på dt för att må bra när du shoppar loss för pengarna därefter? Samtidigt som du har förstört hans liv, allt för att du inte säger NEJ! Eller kompromissar på andra sätt. Och vill du definitivt inte ha sex, så lägg dig då inte med en kille i samma säng !
Våldtagen i parken? Ja, men varför hade du så kort kjol? -
hahaha, det påminde mej om en tjej jag var med för många år sedan.Anonym (AZ) skrev 2025-04-02 01:39:11 följande:Ja, han hade kunnat runka.
Om hon inte hade lust så kunde jag fråga:
- Ok, men är det Ok om jag runkar lite ?
- Va, nej ! Sluta äckla dej, du kan ju inte ligga och runka när jag försöker sova ! -
Offer ? Vem var ett offer.Anonym (Kung Kong) skrev 2025-04-02 13:53:34 följande:Där kom det, redan i fjärde inlägget i tråden. Istället för att svara på TS nödrop så angriper du tjejen - offret! Om det vore din dotter, skulle du säga så till henne då, skulle du inte prata något alls om killens tafatthet och skuld?
Våldtagen i parken? Ja, men varför hade du så kort kjol?
Det var dålig sex helt enkelt. Hon tyckte inte det var skönt. Läs igen. -
TS har INTE skrivit att det som pojkvännen gjorde var olagligt. Hon undrar över hur hon ska hantera sin situation. Enligt dig får hon inte göra det på Familjeliv. Vad ska vi då med Familjeliv till?Anonym (HN) skrev 2025-04-02 13:42:30 följande:
Alltså det som jag tolkar har hänt här är att du har gått med på att ha riktigt dåligt sex som du inte fick ut någonting av. Det är så vitt jag vet inte ett utnyttjande i legal mening även om det kan kännas så, men det är tråkigt, olämpligt och inte bra. Du behöver sätta gränser och säga ifrån på riktigt, inte ställa upp på sånt som du egentligen inte gillar och utgå ifrån att han är någon form av tankeläsare och ska förstå att du visserligen går med på saker, men att det ändå inte känns okej för dig. Kanske vore mer lämpligt att prata med honom öppet och direkt om hur du vill ha det, istället för att skriva här?
-
Läs inte bara orden, läs andemeningen. Hon ville inte ha sex, men ställde upp för husfriden och mådde dåligt av det efteråt. Jag ser henne som ett offer.Anonym (micke) skrev 2025-04-02 14:01:24 följande:Offer ? Vem var ett offer.
Det var dålig sex helt enkelt. Hon tyckte inte det var skönt. Läs igen. -
Offer av sig själv i så fall.Anonym (Kung Kong) skrev 2025-04-02 14:08:56 följande:Läs inte bara orden, läs andemeningen. Hon ville inte ha sex, men ställde upp för husfriden och mådde dåligt av det efteråt. Jag ser henne som ett offer.
-
Har inte sagt att hon inte får skriva det här. Men är det inte mer lämpligt och moget att ta upp det med den det berör först och främst som en vuxen människa istället för att skriva på internet? Det tycker i alla fall jag.Anonym (Send) skrev 2025-04-02 14:03:39 följande:TS har INTE skrivit att det som pojkvännen gjorde var olagligt. Hon undrar över hur hon ska hantera sin situation. Enligt dig får hon inte göra det på Familjeliv. Vad ska vi då med Familjeliv till?
-
Har du varit tydlig med hur du känner? Du nämner saker du inte gillar och att du inte är tillfredsställd... vet han om detta eller låter du honom famla i mörkret tills han "träffar rätt" kommer ju han fortsätta göra fel och känna sig dum efteråt...
Ni är väl i en relation ni två, inte du och familjeliv mot honom.. prata med varandra FÖRE så känns det nog bättre efteråt också -
Jodå,jag har haft ett antal förhållanden och jag har varit tillsammans med min nuvarande man i 20+ år.Anonym (Hm) skrev 2025-04-01 23:44:57 följande:Stå ut ja. Alla är inte perfekta jag har massa grejer som ligger mig till last och jag kämpar med massa saker och det måste min partner stå ut med samma som jag måste stå ut med min partners alla jävla laster och de är skitjobbiga kan jag lova. Aldrig haft ett förhållande eller?
Men jag tycker ändå det är skillnad på att stå ut med någons laster och att få stå ut med att ställa upp på sin partner om h*n t ex är kåt och inte kan sova.
Men du tycker kanske att det är samma sak? -
Jag kan absolut tänka mig att han kan ha uppfattat saken på ett annat sätt än TS.Anonym (Handling, samtycke?) skrev 2025-04-02 13:01:39 följande:Jag har inte sagt att TS anklagar pojkvännen. Men det finns väl andra medlemmar/kvinnor i tråden som har nämnt ordet våldtäkt?
Inser du ens att du faktiskt inte kan ha någon aning om hur han ser på situationen?
Det finns väl inte anledning generalisera på så sätt att du som kvinna skulle dra slutsatsen att det alltid är mannens fel? Och att en kvinnas beskrivning alltid är korrekt beskriven utifrån bådas situation, bara för att berättaren är av kvinnligt kön?
Jag för min del kan inte sluta undra hur hans beskrivning skulle låta?
Undrar om det skulle kunna var möjligt att han skulle beskriva TS med dina ord, som att TS är allmänt ointresserad av hur han har det? Nonchalant och respektlös? I så fall bör de väl båda fundera på att avsluta relationen...
Men det jag reagerar på är att han efteråt frågade TS om något var fel.
Han måste ju då ha känt att TS inte var helt med på noterna,.
Och då undrar,i alla fall jag,varför man ens fortsätter och inte frågar på en gång om något är fel,istället för att vänta till efteråt.
Sen kan man tycka att TS kunde ha sagt nej direkt,men förstår också om hon inte orkar lyssna på hans tjat.