• Nandez

Robinson 2025 Vår

Åter dags för en säsong med Robinson, här kan vi prata om stort och smått i programmet.

Väl mött😀

OBS: Inga spoilers 

• Svar på tråden Robinson 2025 Vår
  • Jhannis
    Nandez skrev 2025-06-08 22:38:44 följande:
    Det håller jag med om, det är en så kort tid. Håller tummarna för att vädret blir bättreGlad
    Solig
  • Jhannis
    Anonya skrev 2025-06-08 23:08:38 följande:

Jaha, så det blev Aron ändå. Var förberedd på det, för han är ju väldigt duktig på tävlingar. Sara hade jag velat se vinna.

Fy, vad tråkigt att du fick det spolat, Molly. Jag såg rubriken på Aftonbladet om att så gick det sedan, men då stod det med rött spoilervarning. Dåligt om de inte hade det från början och ja, dåligt ändå tycker jag. Ökar risken inte bara för att folk ska få veta genom att i misstag klicka, men också för att personer avslöjar frivilligt eller ofrivilligt på andra ställen.

Trevlig sommar!

Trevlig Sommar
  • Anonym
    Jhannis skrev 2025-06-08 22:03:30 följande:
    Ja många säger på FB att det är uppgjort för Aaron att vinna. Allt visas inte i själva programmet. Det ska bli stora rubriker att 18 åringen vann och är den första så unga i hela världen. Stackar vet han om att han inte får hela summan för Sverige tar skatt på summan så bara hälften blir kvar.
    Det som sägs är bara elaka spekulationer, det stämmer inte.
    Aron vann för att han var bäst och jag unnar honom segern, höll på honom från allra första början.

Smartare kille får man leta efter.

Till skatten då, den ligger på 30% så den behållna vinstsumman är 350 000 kronor.
    Dock borde vinsen höjas då den inte är i närheten av penningvärdet det en gång hade. När MArtin Melin vann första säsongen 1997 var det exakt samma summa (innan skatt).
  • molly50

Jaha, så det blev Aron ändå. Var förberedd på det, för han är ju väldigt duktig på tävlingar. Sara hade jag velat se vinna.

Fy, vad tråkigt att du fick det spolat, Molly. Jag såg rubriken på Aftonbladet om att så gick det sedan, men då stod det med rött spoilervarning. Dåligt om de inte hade det från början och ja, dåligt ändå tycker jag. Ökar risken inte bara för att folk ska få veta genom att i misstag klicka, men också för att personer avslöjar frivilligt eller ofrivilligt på andra ställen.

Trevlig sommar!

Ja,det kan ha varit den artikeln. Och om jag hade missat den texten så är det ju såklart mitt eget fel.
    Men jag tycker oavsett att man inte spoilar vem som vunnit innan avsnittet har visats på tv. Alla har inte play eller tittar på play.'
    Så det där kan jag bli lite trött på.

Jag tycker också att Sara borde ha vunnit. Eller Pontus.
    Visst är det roligt att få vinna när man är så ung som Aron. Men med tanke på hur han har spelat spelet och sagt att han inte bryr sig så tycker jag inte att det är en värdig vinnare.
  • molly50

Trevlig sommar!

Och just det. Trevlig sommar till dig med. GladSolig
  • Nandez
    Anonym skrev 2025-06-09 05:45:35 följande:
    Det som sägs är bara elaka spekulationer, det stämmer inte.
    Aron vann för att han var bäst och jag unnar honom segern, höll på honom från allra första början.

Smartare kille får man leta efter.

Till skatten då, den ligger på 30% så den behållna vinstsumman är 350 000 kronor.
    Dock borde vinsen höjas då den inte är i närheten av penningvärdet det en gång hade. När MArtin Melin vann första säsongen 1997 var det exakt samma summa (innan skatt).
    Tv 4 kanske inte har råd att höja vinstsumman
  • Nandez
    molly50 skrev 2025-06-09 12:28:40 följande:
    Ja,det kan ha varit den artikeln. Och om jag hade missat den texten så är det ju såklart mitt eget fel.
    Men jag tycker oavsett att man inte spoilar vem som vunnit innan avsnittet har visats på tv. Alla har inte play eller tittar på play.'
    Så det där kan jag bli lite trött på.

Jag tycker också att Sara borde ha vunnit. Eller Pontus.
    Visst är det roligt att få vinna när man är så ung som Aron. Men med tanke på hur han har spelat spelet och sagt att han inte bryr sig så tycker jag inte att det är en värdig vinnare.
    Att spoila tycker jag är så dumt innan det visats
  • Anonym
    Nandez skrev 2025-06-10 18:51:52 följande:
    Tv 4 kanske inte har råd att höja vinstsumman
    Så kan det vara.
  • molly50
    Nandez skrev 2025-06-10 18:53:26 följande:
    Att spoila tycker jag är så dumt innan det visats
    Ja,det håller jag med om.
  • Nandez
    Anonym skrev 2025-06-10 20:12:09 följande:
    Så kan det vara.