• Anonym (Bodoni)

Trumps tullar

Vad tror ni? Kommer usa bli rikare? 

• Svar på tråden Trumps tullar
  • Tow2Mater
    Dr Nail skrev 2025-04-07 19:12:14 följande:
    Fegt. Vi ska inte förhandla, vi ska kriga tillbaka och sätta hårdare mot hårt. Det är bara sånt som de förstår därborta.
    Så du skiter i världsekonomin precis som Trump verkar göra? Skulle det vara en bra strategi för europa?
  • Dr Nail
    Tow2Mater skrev 2025-04-07 19:14:24 följande:
    Så du skiter i världsekonomin precis som Trump verkar göra? Skulle det vara en bra strategi för europa?
    De vill pressa oss, vi ska pressa tillbaka. Vad är en bra strategi? Att "förhandla"? 
  • Dr Nail

USA kommer att nå Great Depression 2.0 snart. Vi ska vänta och ha is i magen!

• Tow2Mater
    Dr Nail skrev 2025-04-07 19:17:48 följande:
    De vill pressa oss, vi ska pressa tillbaka. Vad är en bra strategi? Att "förhandla"? 
    Jag tycker det verkar bra om det blir forhandling. Kanske EU kan dra ner t ex sina 20+ % tullar på kött? i utbyte mot att USA t ex lägger sin tull på samma %.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-04-07 19:14:24 följande:
    Trump verkar bara förstå maktspråk.På sikt är det dåligt att lägga sig. Det ger bara utrymme för att man ska roffa än mer i framtiden.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2025-04-07 19:22:04 följande:
    Trump verkar bara förstå maktspråk.På sikt är det dåligt att lägga sig. Det ger bara utrymme för att man ska roffa än mer i framtiden.
    Förhandling är inte att 'lägga sig'.
  • Dr Nail
    Tow2Mater skrev 2025-04-07 19:20:37 följande:
    Jag tycker det verkar bra om det blir forhandling. Kanske EU kan dra ner t ex sina 20+ % tullar på kött? i utbyte mot att USA t ex lägger sin tull på samma %.
    Eller så kan vi säga fuck you yank och sätta 50% tullar. Så att de fattar vad vi menar liksom 
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-04-07 19:20:37 följande:
    Men Trump är inte intresserad av att jämna ut där det är till nackdel för EU för att han inte fattar eller vill fatta att det faktiskt finns ojämnheter åt det hållet.

USA har sedan tidigare en tull på 20 eller var det 25% på europeiska pick-ups, men det tars aldrig upp. Ointressant för Trump.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (A)
    Dr Nail skrev 2025-04-07 19:24:20 följande:
    Eller så kan vi säga fuck you yank och sätta 50% tullar. Så att de fattar vad vi menar liksom 
    Det vore nåt
  • Anonym (A)
    nihka skrev 2025-04-07 19:22:04 följande:
    Håller med
Svar på tråden Trumps tullar