• Anonym (Franke)

Kvinnor på gymmet med tights så man ser vulvan - hur ser ni på det?

På mitt gym går det väldigt många kvinnor. Det är ett stort gym. Har märkt att många yngre kvinnor har tights på sig som sitter väldigt tight och sedan en korta träningslinnen på det. 

Det gör ju att deras underliv syns väldigt tydligt genom tightsen. Man ser liksom formen av vuvlan helt och hållet på många. Detta måste de ju själva se. 

Hur ser ni andra kvinnor på detta? Hur medvetna är de själva om det? Är det ett mode att man ska se så mycket av benen, rumpan och vulvan som möjligt?   

• Svar på tråden Kvinnor på gymmet med tights så man ser vulvan - hur ser ni på det?
  • Anonym (Eller hur)
    Anonym skrev 2025-04-18 20:30:04 följande:
    Frågan handlade om att glo i skrevet. Berätta hur du drar slutsatser om blygdläppars beskaffenhet utan att glo i skrevet?
    Om någon putar med röven, visar mycket hud, har pastellfärgade hudnära och elastiska kläder så tittar jag så pass mycket jag kan utan att försöka överskrida socialt oskrivna regler.
  • Meddelande borttaget
  • Mayjel

Underlivet är en diskret kroppsdel som inte syns särskilt väl ändå, till skillnad från mannens paket. Därav gör det ingen speciell skillnad om det är åtsmitande där framme eller ej.

Kvinnor med stringbyxor som skär in i baken och delar stjärthalvorna däremot.

Eller kvinnor med urringningar där brösten gungar och nästan ploppar ut. En sådan klädsel är knappast särskilt praktisk utan väljs nog snarare för att visa upp "the goods".

Lite detsamma som män med tajta shorts och svarta träningslinnen. Ju mer man visar upp i hud och kroppskonturer, desto mer av en påfågel är man, i min mening då.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Archimedes)

På gymmet fokuserar jag på.min träning, inte på vad folk har på sig.

• Mayjel
    Anonym skrev 2025-04-18 20:56:57 följande:
    Så heter det alltså för att det är en "string" ("snöre") som är bredare än vanligt och når till anklarna.
    Jag vet inte om stringbyxor är den rätta benämningen. Men de är ju sydda likt stringtrosor eftersom byxorna har en söm som går in mellan halvorna och delar dem.
    Och så tajtheten på byxan som får skinkorna att poppa ut som två glasskulor (eller ett babian*rsle). Inte så snyggt i min mening, varken på kvinnor eller män. Rätt ofräscht också. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Bänk)

Hur mycket bänkar du Franke? 

• Anonym (Jo)
    Anonym (Archimedes) skrev 2025-04-18 20:59:50 följande:

På gymmet fokuserar jag på.min träning, inte på vad folk har på sig.

Samma här, fokuset ligger där.
  • Anonym (En gång till)
    Tecum skrev 2025-04-18 20:25:59 följande:
    Vilka män är upprörda, har du exempel?

En del tror att kvinnor vill klä sig utmanande för att få uppmärksamhet från män, och blir upprörda när kvinnor säger att det inte är så och tycker att dom gör sig till.

En del kanske gör det, för uppmärksamhet och blickar, men dom flesta gör nog inte det. Utan det handlar mer om att sportmodet ser ut så för kvinnor. Tajta tajts, toppar m.m. Sport bh m.m Det är funktionellt och luftigt att träna i och sitter bekvämt. Du kyls också ner när du blir varm och det är enkelt att röra sig i. Elastiskt.  

Jag är tjej och har tränat både i damkläder och herrkläder. Typ T-tröja och Adidas byxor och Hoodie för män. Växlar ibland. Men det faller alltid i damkläder på sommarhalvåret och ibland herrkläder på vinterhalvåret när det är lite kallare. Jag har också tränat i herr sommar shorts på gymet. Men tajts för kvinnor är bekvämare.

Svar på tråden Kvinnor på gymmet med tights så man ser vulvan - hur ser ni på det?