• Anonym (Hur hantera)

Stör mig

Min partner sen ett halvår har barn med en kvinna sedan tidigare(oplanerat). Eftersom barnet är ganska litet bjuds kvinnan med på högtider osv för att barnen ska träffa den sidan av familjen. Detta stör mig något otroligt nu när vi börjat bli seriösa och också jag deltar på dessa sammankomster. Vet inte varför det stör mig så mycket men antar det är en obekväm situation. Funderar på att själv inte delta på grund av detta. Är rätt känslig och värsta jag vet är krystade sammankomster där man egentligen inte vill vara. En del i det kanske är att hon ville fortsätta relationen men inte han. Jag vill alltså inte in och tvinga på någon förändring utan snarare råd om hur hantera det alternativt dra mig själv tillbaka tills konstellationen förändras. 

• Svar på tråden Stör mig
  • Anonym (Wow)

Hade gärna bytt med dig. hade lika gärna kunnat vara så att hon och barnet var medbjudna men inte du (som i mitt fall) Att han inkluderar dig visar på att han är seriös med Dig. Bit ihop, tids nog är barnet lite större och då kan han vara med utan Mamman (som säkert inte heller njuter av situationen)

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (Hur hantera) skrev 2025-04-21 17:14:08 följande:
    Barnet är inte så litet men av någon anledning behöver mamman vara med ändå. Det gäller alltså inte skolavslutningar osv utan firanden med släkt/familj som man var jag förstått egentligen inte vill men pga barnets ålder behöver vara så. 
    Vad är det för allvarligt fel på pappan om han inte klarar av att ta med sitt lilla barn på släktträff utan mamman? 
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Hur hantera) skrev 2025-04-21 17:14:08 följande:
    Barnet är inte så litet men av någon anledning behöver mamman vara med ändå. Det gäller alltså inte skolavslutningar osv utan firanden med släkt/familj som man var jag förstått egentligen inte vill men pga barnets ålder behöver vara så. 
    Vems behov är mest rimligt att prioritera? Barnets behov av sin mamma eller ditt behov av att slippa ha med henne att göra?

Du och din partner borde ha gott om tid att ha eran egen grej då jag gissar på att det, förutom några undantag med släktträffar etc, även har varannan vecka med era barn?
  • Anonym (Mx)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-04-21 17:33:29 följande:
    Vad är det för allvarligt fel på pappan om han inte klarar av att ta med sitt lilla barn på släktträff utan mamman? 
    Det är inte fel på pappan utan tvärtom, han ser till barnets bästa.
  • EpicF

Antigen så växer du upp ts och biter ihop. Eller så gör du helt slut och ser dig om ett en msn utan bagage. 

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (Mx) skrev 2025-04-21 17:36:57 följande:
    Det är inte fel på pappan utan tvärtom, han ser till barnets bästa.

Varför är det barnets bästa att inte vara med pappan utan att mamman är med? Det är helt normalt. 

• Anonym (B)

Har barn tillsammans med en man som har ett annat liv efter mig. Han vill komma och hälsa på barnet oftast Jag tycker det är obekvämt för mig men kan inte säga nej för barnet är så litet. När han kommer vill han ha mig också vilket jag har uppmärksammat så det är därför jag inte vill, men tänker säga till han efter att barnet börjar gå och blir lite större.

Hoppas att hon inte vill ha honom också.

• EpicF
    Anonym (B) skrev 2025-04-21 19:09:03 följande:

Har barn tillsammans med en man som har ett annat liv efter mig. Han vill komma och hälsa på barnet oftast Jag tycker det är obekvämt för mig men kan inte säga nej för barnet är så litet. När han kommer vill han ha mig också vilket jag har uppmärksammat så det är därför jag inte vill, men tänker säga till han efter att barnet börjar gå och blir lite större.

Rätt normalt och självklart att han vill och ska få komma och hälsa på sitt barn ofta. Du har faktiskt ingen rätt att neka ditt barn kontakt med sin pappa. 
  • Anonym (Hur hantera)
    EpicF skrev 2025-04-21 19:13:10 följande:
    Rätt normalt och självklart att han vill och ska få komma och hälsa på sitt barn ofta. Du har faktiskt ingen rätt att neka ditt barn kontakt med sin pappa. 
    Var säger hon att hon nekar barnet kontakt med pappan? Tvärtom låter det ju som. 
  • Anonym (Hur hantera)
    Anonym (B) skrev 2025-04-21 19:09:03 följande:

Vilken jobbig situation om du känner han är intresserad. Jag tror nog det skulle kunna vara så i vårt fall. I värsta fall att min kille känner samma men då hade han väl inte blivit ihop med mig hoppas man. 
Svar på tråden Stör mig