• saelma

Hur ofta går era män ut?

MIn kille är nog ute varje helg, lilltjejen är sju veckor och jag har varit ensam med henne de flesta lördagskvällarna..som idag
    Klart att han ska få vara med sina vänner men vore inte fel om han kunde vara hemma ibland...
    gnäller kanske men jag har börjat att få panik på att bara vara mamma (som jag ju älskar) behöver egentid också men vet inte hur jag ska få till det, när sambon är ledig från jobbet vill han ju koppla av. men samtidigt så känner jag att det skulle vara skönt om han kunde ta henne så jag kunde koppla av från mitt "jobb". Känner lite att jag inte har "rätt" att "taledigt" från mitt "jobb"

nån som har hjälp och råd att ge...

hur löser ni det här?

• Svar på tråden Hur ofta går era män ut?
  • FruSöderström

Men om man litar på sin kille så ska det väl inte spela någon roll vart han går, eller?

• antefa

nä kanske inte det mseklund, menm hur kul är det för henne att ´passa kanske en skrikig bebis medan killen roar sig?jag hade blivit lagom arg på min sambo ska jag säga!dessuto nästan varje helg!

• Roisin Dubh

mseklund,

men bara för att man litar på sin kille betyder ju inte det att man ska acceptera att han går ut varje helg? Alla har vi våra prioriteringar och jag skulle nog ta väldigt illa upp om min man hellre spenderade sina lediga lördagar ute på krogen än tillsammans med mig och vårt barn. Det hade åtminstone jag tolkat som att han inte hade tillräckligt intresse för sin familj utan helst skulle vilja vara ungkarl igen.

• vadskajaghetadå

nej det är inte ett dugg acceptabelt..framförallt inte om man har barn som i TS fall...

det jag menar med acceptabelt är inte att man har rätten att bestämma över honom men vad jag anser om att gå ut ofta överhuvudtaget..och med _vilka_ man går ut med...

• vadskajaghetadå

för allt handlar ju inte om otrohet...om man nu talar om lita på den andre..

utan hur schyyst det är att aldrig vara hemma..tycka det är mysigt att vara med tjejen/familjen....själv undrar jag varför man går ut så ofta som vissa gör...och det är då man verkligen måste kunna lita på sin partner...i fyllan och villan...

• Andrietta

Gosis; Det låter ju inte alls kul=(
    Min sambo ville inte alls gå ut om inte jag var med. Det var samma under min graviditet. Han tyckte att varför skulle han ut om inte jag var med. Han behövde inte roa sig med polare om jag satt hemma själv.

Nu har jag slutat amma och vi har lyckats med barnvakt ett par gånger. Då går vi ut TILLSAMMANS!

Säg till honom snällt, men bestämmt vad du tycker.
    När du sen slutar amma (om du gör det nu) får vi gå ut tillsammans utan man och barn;)

• jeannette

tycker att det är inet fel att man går ut tillsammans eller att han går själv med sina kompisar

tycker att det är skönt att han far ut själv ibland för jag tycker att det är skönt att va med mina tjej kompisar utan han oxå.

vart han far är oviktig
    det viktigastes är att man ska lita på varandra litar du inte på han så är det att det ligger nåt inners inne som spökar eller nåt han gjorde eller nåt han sa som du inte litar på eller blev misstänksamt eller hanske du litar inte på hans kompisar .

för jag känner mig lug när han går ut

• vadskajaghetadå

men varför vill man gå ut på krogen varje helg?
    vad är det som lockar..att sitta o behöva skrika till sina vänner för att man ska förstå varann? att koppla av med en öl? att dansa?
    ja det finns massor av roliga saker..men jag skulle inte vilja att min kille gick ut på _krogen_ varje gång bara för att han vill hitta på saker...det finns ju så mkt annat att göra..

• Isabella

Min kille går aldrig ut utan mig, han säger att det känns fel att han ska ut o roa sig medans jag är fast hemma. Då går vi ut tillsammans när vi har barnvakt ngn gång säger han. Likadant var det under min graviditet. Han lovade från allra första början (utan att jag sagt till honom) att han itne ska dricka en droppe under min grav. Det gjorde han inte heller. Han var på svensexa (då fick jag tjata på honom, för det är ändå lite speciellt) men var nykter o kom hem kl. tolv på natten.

Tycker det är hemskt fel om bara en ska kunna gå ut o roa sig. Föräldrarskapet är ju gemensamt. Tycker du ska prata ut med honom, ordentligt! fråga om han skulle tycka det var så kul om du var ute i princip varenda helg o han satt hemma med dottern?!

• Kajsan

Håller med Isabella fråga honom om han skulle vilja sitta hemma var och varannan helg medans du går ut, isåfall kan ni ju byta!
    Fast säg det som en hypotetisk fråga, annars kanske han tar dig på orden och du blir förpassad till Patricia varannan lördag

Svar på tråden Hur ofta går era män ut?