• saelma

Hur ofta går era män ut?

MIn kille är nog ute varje helg, lilltjejen är sju veckor och jag har varit ensam med henne de flesta lördagskvällarna..som idag
    Klart att han ska få vara med sina vänner men vore inte fel om han kunde vara hemma ibland...
    gnäller kanske men jag har börjat att få panik på att bara vara mamma (som jag ju älskar) behöver egentid också men vet inte hur jag ska få till det, när sambon är ledig från jobbet vill han ju koppla av. men samtidigt så känner jag att det skulle vara skönt om han kunde ta henne så jag kunde koppla av från mitt "jobb". Känner lite att jag inte har "rätt" att "taledigt" från mitt "jobb"

nån som har hjälp och råd att ge...

hur löser ni det här?

• Svar på tråden Hur ofta går era män ut?
  • Nallemajatjejen

Vaddå koppla av? Det kan han väl göra med eran dotter?
    Min man går ALDRIG ut utan mig. Förutom någon enstaka gång när det är nått med jobbet. Men inte ens då brukar han gå...

• Roisin Dubh

Det där låter inte alls bra om du frågar mig!

Borde han inte hellre vilja koppla av med sin familj om han jobbat hela veckan?
    Du måste ju också få avlastning och alldeles egen tid för dig själv annars går du under!

Ta ett snack med honom och berätta hur det känns för dig! Använd inte anklagande ord som "du ska alltid" eller " du gör aldrig". Då ställer han sig säkert bara i försvarsposition och det blir bråk. Berätta istället helt och hållet hur situationen är utifrån ditt perspektiv! Tala om för honom hur din vardag ser ut, berätta hur du har det och hur du skulle vilja ha det. Förhoppningsvis tar han det till sig bättre då och det blir förändring. Om han bryr sig om dig, vilket man ju får anta, så borde han vilja se till att du mår bra också!

Min man går ut mycket sällan. Han har inget direkt behov av det utan det blir bara när det händer något speciellt, t.ex om en kompis fyller år eller när det är festival. Det blir max 5 ggr om året! Jag är själv ingen utemänniska och vi trivs båda bättre hemma med familjen när vi är lediga.

• Jenna82

Roisin Dubh:
    Kunde inte skrivit d bättre själv. =)

Så ser d ut hos oss också. D blir bara utgång då d e nå speciellt så som bröllop, födelsedag, festival o andra högtider.

• vadskajaghetadå
    vad tråkigt...altså alla har ju rätt till någosånär privatliv men vi har inget..för oss är det helt okej..det är inte det att vi behöver koll på varann att det är därför..har bara blivit så..

men alla förhållanden är så olika..killens syster går ut själv varje helg samt killen och det är helt naturligt..men sen har de inga barn ihop..

sen beror det kanske på vad man är för typ av person..t.ex kanske inte så vanligt bland sportkillar? min kille golfar o spelar tennis eller spelar kort med vännerna och dom är inga festprissar..ingen dricker direkt mycket eller röker..

men andras killar har många vänner och vissa sportar såklart å man kan festa allafall...men en gammal killkompis var västa flirtaren och ville enkom ut för att träffa tjejer hmm..jag gillade inte så mkt när han drog med min kille ut för han var tydligen för feg när det kom till kritan så min kille hade fått fråga olika tjejer om dom fick sätta sig där osv...

och vissa killar gillar att gå ut, prata, dricka öl osv..jag skulle allafall bli väldigt ledsen i din situation..kanske svårare att ställa nåt ultimatum när man har barn ??...

har du talat om precis hur du mår och blir ledsen om han nu inte fattat det??
  • vadskajaghetadå

det kanske ligger annat bakom??

att denna nya situation skrämmer honom lite? altså många kanske riktigt fattar att man ska bli mamma eller pappa under graviditeten och när barnet kommer ut kanske det för vissa kommer som en chock?

vissa pappor kanske känner sig utanför ja allt vad det kan vara som gömmer sig??

• jeannette

Idag hade vi midag med mina o hans kompisar o JAg sa till killen att han ska ut med killar han går aldrig ut

jag är tött på att gå ut o tycker att det är helt ok att han går ut o koplar av

• jeannette

han gick ut för ett ½ år sedan o nu gick han ut:)

• vadskajaghetadå

sen beror det på vad det är för ställen tycker jag..

allafall för oss tjejer..patricia båten o kickis är ju värsta köttmarknaden...medans andra bättre ställen är mer lugna

• saelma

nu känns det inte alls bra, han brukar vara på Patricia...

Varför han ville ha barn?, just nu minns jag knappt själv längre.. hon var oplanerad men välkommen och vi har båda längtat efter henne under nio månader.

Svar på tråden Hur ofta går era män ut?