• saelma

Hur ofta går era män ut?

MIn kille är nog ute varje helg, lilltjejen är sju veckor och jag har varit ensam med henne de flesta lördagskvällarna..som idag
    Klart att han ska få vara med sina vänner men vore inte fel om han kunde vara hemma ibland...
    gnäller kanske men jag har börjat att få panik på att bara vara mamma (som jag ju älskar) behöver egentid också men vet inte hur jag ska få till det, när sambon är ledig från jobbet vill han ju koppla av. men samtidigt så känner jag att det skulle vara skönt om han kunde ta henne så jag kunde koppla av från mitt "jobb". Känner lite att jag inte har "rätt" att "taledigt" från mitt "jobb"

nån som har hjälp och råd att ge...

hur löser ni det här?

• Svar på tråden Hur ofta går era män ut?
  • ladyhawk

Min sambo är nästan aldrig ute. Oftast går vi ut tillsammans. Men jag har sagt att han får gå ut själv, om han vill, om han inte gör det varje helg.

• Barn2

Förut så gick vi ut tillsammans, alltid (Ibland gick jag ut med mina tjejarbetskompisar men min man har alltid hämtat mig från stan (om det var så sent som kl. 2-3 på natten). Men nu när *VI* är gravida går han inte alls ut.

• TSadi

min man jobbar på vardagarna och e hemma med oss på helgerna han går aldrig ut

• Fjällan

Min man jobbar och går aldirg ut vi delar på barnen så vi får vila bägge två efter som han jobbar och så..

• hidden angel

han får gå ut så ofta han vill. bara för man fått barn behöver man ju inte lägga om sitt liv helt. han tycker om att gå ut med sina kompisar, o det skulle jag aldrig hindra han från då. sen när jag slutat amma får vi ju turas om att göra annat.

• Kelite

Min sambo är mycket sällan ute. Men å andra sidan var vi inte så mycket ute innan vi fick barn. Går han ut så är det med några kompisar, bara för att umgås och ha trevligt eller för att jobbet "kräver" det. Han har dock aldrig kommit hem aspackad, lite glad i hatten någon gång kanske.

• Majsan70

Vi är sällan iväg på egen hand, men det händer. Självklart har du lika mycket rätt till egen tid som pappan till barnet har. Man har ju gjort barnet tillsammans och tar alltså gemensamt ansvar varesig man är trött efter jobbet elelr inte.

Bara att säga att i morrn går jag ut en sväng och maten finns i kylskåpet till liten. Tack o adjö. Han klarar sig säkert alldeles utmärkt.

Lycka till!

• sarah

Min man går inte ut särskilt ofta längre.
    Innan vi fick mathilda gick vi oftast ut tillsammans. Jag kanske är "gammalmodig" men jag tycker inte om de där med att gå ut på egen hand. Visst om det är tjejkväll/grabbkväll någon gång ibland, då är det jätte kul men att bara gå ut.... nähe, det är roligare att gå ut tillsammans, vi är gifta så det är ju liksom inte för att gå ut och träffa någon som vi går ut.

Nu när vi fått lilltjejen så tycker jag det är ganska självklart att han inte ska vara ute och festa. Han har varit ute någon gång på de här 5 månaderna. Vi umgås mycket med kompisar och nästan varje helg har vi folk hemma eller är borta, men det gör vi som en familj, alla tre.

Jag skulle aldrig ställa upp på att han var ute varje helg. Även om jag inte ammade och kunde tänka mig lämna min tjej för att gå ut och festa så skulle jag inte göra det och jag förväntar mig att han känner likadant och han verkar inte tycka annorlunda.
    Skulle bli jätte besviken på honom som man och pappa om han ville gå ut ofta.
    Jag kanske är jätte hemsk men jag tycker inte om att han blir full nu när vi är borta. Vi har ju liksom en bebis nu. När jag en dag slutar amma och vi är bortbjudna och har med oss lilltjejen och det är hans tur att köra (= inte dricka) så skulle jag ändå dricka måttligt, jag vill fortfarande kunna ha koll på mitt barn.

• Bebis04

Hej! Min dotter är 5 månader och jag har varit ute en gång och min sambo nångång. Jag tycker inte att man ska vara hemma jämt och lägga om hela sitt liv. Men om min sambo hade varit ute Nästa VARJE helg så hade jag satt stopp, vi skaffade barn för att vara en familj och att hitta på saker tillsammans är MYCKET roligare än att vara ute på krogen, det tycker i allafall jag! Kram

• Jen75

vår dotter är 4 mån & min sambo har inte varit ute sen vi fick henne. Jo vi har varit iväg alla 3. Men inte han själv & festat.
    Han ska ut m sitt jobb nu i september & jag ska åka till stockhollm & hälsa på matildas farmor. (svärmor asså)
    Men har man barn får man ta ansvar & inte ränna ute varje helg. Kan du inte prata med honnom & förklar hur du känner det??

Hoppas det löser sej

KRAM

Svar på tråden Hur ofta går era män ut?