• saelma

Hur ofta går era män ut?

MIn kille är nog ute varje helg, lilltjejen är sju veckor och jag har varit ensam med henne de flesta lördagskvällarna..som idag
    Klart att han ska få vara med sina vänner men vore inte fel om han kunde vara hemma ibland...
    gnäller kanske men jag har börjat att få panik på att bara vara mamma (som jag ju älskar) behöver egentid också men vet inte hur jag ska få till det, när sambon är ledig från jobbet vill han ju koppla av. men samtidigt så känner jag att det skulle vara skönt om han kunde ta henne så jag kunde koppla av från mitt "jobb". Känner lite att jag inte har "rätt" att "taledigt" från mitt "jobb"

nån som har hjälp och råd att ge...

hur löser ni det här?

• Svar på tråden Hur ofta går era män ut?
  • millface

Min man är aldrig ute...

Han jobbar ju på dagarna så på kvällar och helger vill han vara med oss.

Hans kompisar är fortfarande ute och råsuper och det tycker han inte är så kul längre.

• delifi2

inte varje helg skulle han få gå ut, han måste ju ha lite respekt för dig oxå, han måste ju tänka på att du går hemma hela dagarna å vill umgås me honom. ja tycker du borde säga till honom på ett vänligt sätt att du vill att han ska va hemma, kanske göra en x-tra fin middag eller bara köpa cola å chips å mysa framför tv eller bara va me varann

• Jennifer28

Varken jag eller min sambo har varit ute sen jag fick veta att jag var gravid men det är ju vårat val. Att ens sambo/ man går ut och roar sig ser jag inga problem med men varje helg det skulle jag garanterat inte tillåta! Sätt gränser och berätta för honom vad du accepterar! Lycka till!

• Nightwish

varken jag eller min sambo går ut & festar. Nån enstaka gång sitter vi här hemma & dricker lite men vi går aldrig ut på krogen. När vi festar festar vi tillsammans.

• Monalisan

min sambo e typ aldrig ute. Får tvinga han att hitta på saker med kompisar hehe.

• Peppci

Aldrig går han ut. Nej men det blir inte ens en gång varannan månad. Han vill gärna ha mig med. Han myser hellre med mig och någon kompis hemma på middag eller nått. Jag hade aldrig gått med på att han ska fortsätta som förut när man är förälder. Ni har skapat liv tillsammans och ni ska ta hand om det tillsammans. Dags att växa upp.

• Ester

min man går väldigt sällan ut. Han är hellre med lilltjejen och mig

• Anne M

Min make är sällan ute, kanske en gång i kvartalet. Han jobbar på vardagarna & på helgen vill han ju umgås med oss

• Aiwendil

Min sambo går aldrig ut själv.. jag går aldrig ut själv heller...
    OM vi går ut gör vi det tillsammans...

• Zekå

Vadå går ut...
    Det gör vi tillsammans om det inte är typ firma fest eller tjej/kill kväll.
    Blir förhoppningsvis så efter barnet har kommit oxå!!!!!!!!!

Men utan att verka elak så tror jag att din kille har missuppfattat det här med familje livet.

Säg till på skarpen, det är ju bådas barn
    Kram Z

Svar på tråden Hur ofta går era män ut?