• Anonym (Betty)

Vanligt att nöja sig?

Har haft två partners som erkänt för mig de haft relation med iaf en kvinna de inte var förälskade i. Hur vanligt är detta tro? Vanligare bland män eller kvinnor? Då måste man ju delvis spela att man känner lika starkt tillbaka? 

• Svar på tråden Vanligt att nöja sig?
  • Anonym (Hmm..,.)

Tror det är ovanligt men lika vanligt bland både kvinnor och män. Tragiskt och olyckligt för alla inblandade. 

• Fjäril kär

Lika vanligt åt båda hållen och upplever att en majoritet nöjer sig .. det kan för all del uppstå en viss form av kärlek även där även om den kanske är mer av det stillsamma tryggare slaget än det skulle vara om man genuint kände kärlek. 

Det är många som använder sig av uttryck som potential i såna typer av förhållande , man stannar för att se om det finns chans till utveckling och förhoppning om att växa ihop och utveckla känslor med tiden.  Kvinnor blir gravida och man ger varandra en chans ... 

Har själv varit sambo med en man som jag lärde mig  älska med tiden men inte var så himlastormande intresserad av från början.  Vi hade det fint men visst kände jag att det fanns saker jag saknade. Det blev aldrig den självklara kärleken och när han flyttade ut drog jag ändå en suck av både lättnad och tomhet. 

• Anonym (Kr)
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-05-01 14:48:18 följande:

Tror det är ovanligt men lika vanligt bland både kvinnor och män. Tragiskt och olyckligt för alla inblandade. 

Håller verkligen med. Om man inte älskar en person på riktigt så kommer inte heller relationen att kännas äkta. Inte undra på att folk separerar från en partner med den där tråkiga inställningen till romantiska relationer.
  • Anonym (Ben)

Hörde någon gång att någons mamma hade sagt att en kvinna borde hitta en man som älskar henne mer än vad hon älskar honom.

Håller faktiskt med om det. Tror ett förhållande blir bättre för båda då.

• Anonym (Typ)
    Anonym (Ben) skrev 2025-05-01 15:16:46 följande:

Hörde någon gång att någons mamma hade sagt att en kvinna borde hitta en man som älskar henne mer än vad hon älskar honom.

Håller faktiskt med om det. Tror ett förhållande blir bättre för båda då.

Tvärtom skulle jag säga. Det är oftast kvinnor som bryter upp och separerar. Män kan fortsätta en relation även om dom tycker den är medelmåttig.
  • Anonym (Ben)
    Anonym (Typ) skrev 2025-05-01 16:03:47 följande:
    Tvärtom skulle jag säga. Det är oftast kvinnor som bryter upp och separerar. Män kan fortsätta en relation även om dom tycker den är medelmåttig.
    Jag tror att det är ett recept på en dålig relation.
  • Anonym (Yta)

Jag skulle säga att jag och min man har en sådan relation med varandra. Det vi såg som kärlek innan va mest destruktivt. Intensiva känslor, stark passion och fullständig kaos. 

Min man och jag har otroligt roligt ihop, fina samtal, vi har aldrig haft intensiva starka känslor för varandra. Men vi har en sån trygghet, två fina barn och vi tar hand om varandra, vill varandra det bästa och utvecklas massor tillsammans. 

Jag hade inte velat ha det på något annat sätt. 

• Anonym (Typ)
    Anonym (Ben) skrev 2025-05-01 16:40:08 följande:
    Jag tror att det är ett recept på en dålig relation.
    Om kvinnan tycker om mannen mer så gör hon inte slut. Mannen har generellt lättare för att nöja sig.
  • Tukt

Vad är "vanligt" då? Är den en av 10, 50 procent eller vad.
    Det finns så klart sådana som "nöjer sig". Men när blir det vanligt?
    Tror det var vanligare förr att folk nöjde sig. I dag är de flesta rätt kräsna.
    Men kan tänka mig det är vanligare bland män, eftersom de har svårare att hitta partners.

• Anonym (H)

Tror inte att det är så vanligt idag

Svar på tråden Vanligt att nöja sig?