Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM juni 2025

Nanathalie skrev 2025-05-06 20:55:49 följande:

11/6 - Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)

Tror du kan räkna med att det inte kommer påverka så mycket. Många har kemiska utan att veta om det, om man inte testar tidigt. Håller tummarna att det ändå ger lite boost till nästa cykel 🤞 

Jag lägger till mig om ett tag när jag kan gissa bim lite bättre och faktiskt ser att maj inte ger någon glad överraskning 🙈 Eller nästa bim kanske blir i juli 😅

Skulle rekommendera att hålla bim listan lite enklare, för allas bim är ju preliminära till åtminstone ägglossning är konstaterad 🙃🙈
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-07 16:00:21 följande:
    Tack! Hoppas också att mensen ska komma som planerat, det skulle innebära imorgon, men har inga direkta känningar så blir lite suspekt. 

Hur menar du med bim listan enklare?

Skulle tro att det bara är något senare i så fall om hcg som var gett gulkroppen lite längre liv att producera progesteron. 

Förlåt, det är min ocd som talar. Det är bara mer lättöverskådligt när alla rader är likadana 🙈

Tips om man vill läsa igenom stora trådar och se hur det går/gått för någon så kan man trycka i visa endast. Satan var jag skrollat trådar innan jag upptäckte det 😂

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-07 18:48:48 följande:
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-07 17:07:20 följande:

Skulle tro att det bara är något senare i så fall om hcg som var gett gulkroppen lite längre liv att producera progesteron. 

Förlåt, det är min ocd som talar. Det är bara mer lättöverskådligt när alla rader är likadana 🙈

Tips om man vill läsa igenom stora trådar och se hur det går/gått för någon så kan man trycka i visa endast. Satan var jag skrollat trådar innan jag upptäckte det 😂

Shit; kände inte ens till funktionen. Tack!

Den är grym! Speciellt i bim grupper och andra långa trådar. Då slipper man liksom skrolla genom tusen sidor. 

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-08 14:12:18 följande:

Idag kom min mens, precis som den alltid gör på 15dpo. Så tacksam över att cykeln inte är rubbad. Har hört att det kan hända, men hoppades ju att det inte skulle göra det. Jättetacksam.

Nu laddar vi om för nytt försök! Jag fyller år den 16/6. Tänk om man får ett plus som stannar nästa månad. Vilken underbar födelsedagspresent.❤️

Frågan är hur man ska tänka nästa gång. Ta ett test tidigt eller inte? Det kemiska gjorde mig ganska besviken liksom. Kanske ska ta ett test tidigast om mensen inte kommer. Hoppas jag kan lyckas med det..

Ju tidigare man får veta om en graviditet dessto fler dagar är det kvar tills man är i andra trimestern. Och helt ärligt så är väntan till bim ingenting mot väntan att det fortfarande mäter rätt och ser bra ut på ultraljud i andra trimester. 

Jag längtar till nästa vecka och min mens som jag förhoppningsvis kan boka tid att spola äggledarna.

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-08 18:32:27 följande:
    Åh. Bra tänkt ändå. Ska nog låta bli att testa. Får se om det går bra 😂

Hoppas mensen kommer som du hoppas! Jag äter letrozol för att få ägglossning så ska snart påbörja ny kur (äter dag 3-7).
    Jag hade gärna varit lyckligt ovetandes några dagar till med sonen, för oj vad långt det var till andra trimesterns ultraljud, ja till rul också 😅 

Tack! Jag är så taggad för nästa försök. Ska försöka få tid att spola äggledarna, men har inte vågat jinxa att boka något innan mensen är här. Jag har läkartid på måndag för att se om jag haft ägglossning eller inte. Hade bara ett enda nästan positivt lh test denna månaden, fast jag testar 4-6 ggr/ dag. Vanligtvis har jag ofta en heldag med positiv, kanske lägre på kvällen och positivt dagen efter igen. Tar progesteron så tror att cykeln kommer avslutas oavsett i nästa vecka 🙈
  • Anonym (Ardna)
    Valentines skrev 2025-05-10 08:42:02 följande:

Mensen dök upp idag så jag får skriva in mig på listan för juni istället. Börjar fundera på om det ställer till att luteralfasen är kort för mig, temperaturen brukar dippa dag 9 DPO med spottings och sen kommer mensen runt 10/11 DPO - hinner knappt börja testa. Någon annan som haft liknande? 

4/6 Sarasi (preliminärt)
    6/6 Valentines 
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)

Rätt gyn kommer skriva ut progesteron till dig. Jag fick mens en vecka efter positivt lh test och fick det utskrivet. 10 dagar lutealfas kan vara okej och funka men det är på gränsen eftersom 10 dpo fortfarande är en vanlig dag att fästa. Men det går ju inte om slemhinnan kastas ut på en gång. En del gyn skriver inte ut på 10 dagar så kanske säg att det är åtta eller nio dagar om du söker för det 🙈

Men det är inte omöjligt med 10 dagar lutealfas men kan kännas bättre att veta att ägget har tid på sig att fästa. 

• Anonym (Ardna)

Skriver in mig efter appen som räknar med äl på cd 25 igen 😫 Hoppas dock att jag ska få flytta den till ett tidigare datum 🤗

6/6 Valentines 
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna

• Anonym (Ardna)

Mensen är här, förstår inte att jag vill ha den oftare. Känns så hopplöst inför detta försöket. Trodde jag skulle kunna göra en äggledarspolning men tydligen behövs klamydia och gonorré test först och det tar några dagar ju så kommer inte kunna boka in denna cykeln 😐
    Läkarbesöket igår kunde inte se om jag hade äl förra månaden eller inte och tycker det är för tidigt att gå in med letrozol i vilket fall. 

Ska försöka koppla bort det lite och testa att låsa ut mobilen ur sovrummet för bättre sömn och hoppas det kan hjälpa ägglossbingen ❤️
    Tanken med att bara ha ett barn är lockande, jag är så skadad från när vi försökte med sonen att jag bara är stressad över om det kommer gå igen. 

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-13 20:45:33 följande:
    Usch vad tufft att läsa. Förstår att det känns jobbigt när det inte blir som man tänkt sig ❤️ Hoppas du får en snabb tid för spolning efter svar från testerna! 

Blir själv väldigt påverkad av typ mobilen så förstår dig i ditt resonemang. Får sätta gränser för mig själv hur mycket jag får lov att googla och hålla på som en tok under lutealfasen.... ????

Håller alla tummar för dig och kommande ägglossning!
    Ja det blev en besvikelse, hade bestämt med sambon att vi gör äggledarspolningen och sen försöker ge det lite tid. Men en månad hit och dit gör väl egentligen inget. Men hade velat träffa läkaren på den klinken och hoppats det känts bättre än hon jag gått till nu. 

Det gick inte googla när jag vakna inatt utan somnade om 🤗
    Jag blir typ besatt av att hitta lösningar och istället tror jag att det blir en stress som bidrar till att kroppen funkar sämre. Vet ju ändå att det är osannolikt att jag inte redan läst allt som kunnat vara till nytta förra gången vi försökte, och då gick det ju till slut! Hoppas väl att det ska gå lite fortare denna gången bara 🥰
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-13 20:45:33 följande:
    Usch vad tufft att läsa. Förstår att det känns jobbigt när det inte blir som man tänkt sig ❤️ Hoppas du får en snabb tid för spolning efter svar från testerna! 

Blir själv väldigt påverkad av typ mobilen så förstår dig i ditt resonemang. Får sätta gränser för mig själv hur mycket jag får lov att googla och hålla på som en tok under lutealfasen.... ????

Håller alla tummar för dig och kommande ägglossning!
    Håller tummarna för oss alla att plusen kommer i juni eller i sommar ❤️
Svar på tråden BIM juni 2025