Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM juni 2025

Siripiri skrev 2025-06-30 19:27:54 följande:
    Fick svar att normal okej är ökning är 60% i 5+0 till 5+2 och att mindre är 35% kan vara oroande, så får hoppas det ligger där uppe i dem övre procenten 🙏🏼♥️

Jag hade säkert reagerat likadant med mina hypokondriska ådror 🙃 Hehe ja kul att veta könet tidigt med ☺️ 
    Betabase är toppen att roa sig med för att se vad andra har legat samma dpo, för visst hade du koll på ägglossningen? Där är det registrerat vad andra haft olika dpo i graviditeter som gått bra 🥰
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-01 06:14:19 följande:

Japp kollade där igår med, vet ju exakt när jag hade ÄL ☺️ 
    Men nu tror jag att jag ändå kommer få missfall, igen. Känner min kropp för väl.. tempen ser ut precis som när det började gå south i höstas när jag klarade mig till 5+6. Går ju ändå på progesteron så att tempen ska vara nere på 37,63 är inte bra.. samt brösten ömmar knappt idag. Så typiskt när man fixat med blodprov och berättat för min andra kollega. 

Min temp fluktuerar också trots progesteron. Jag skulle egentligen sluta med eftersom det inte finns några garantier så här tidigt och jag precis bara använt min Tempdrop några dagar när jag fick plus så håller jag fortfarande på att köra in den. Annars hade jag låtit bli men jag vill att den ska vara good to go om det inte skulle gå vägen. Tempen är inget bra verktyg sen när man väl är gravid, kanske värt att försöka sluta så det inte oroar 🥰
  • Anonym (Ardna)

Ni som plussat- Håll koll på mottagningarna som gör ultraljud om ni inte hittat tider. Jag var inne och kollade ifall om att och nu fanns en tid redan nästa vecka 🥹 De gör från 8+0 och jag skulle vara 7+6 den dagen så fick skriva mensen en dag tidigare 🙈

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Hoppas) skrev 2025-07-01 15:55:56 följande:

Vad kul att det ser ljust ut hittills! Låter ju riktigt bökigt att det är så få tider håller tummarna att det löser sig bra

jag undvek att kolla temp-appen några dagar men är nu på bim +1 utan mens. Kollade tillbaka och tempen verkar ha gått upp senaste dagarna. Planerar att ta ett test ikväll eller imorgon bitti. Spännande och superläskig!

Omg så spännande! Håller alla tummar för dig 🤞🙏➕ uppdatera oss ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-01 12:53:48 följande:
    Ja egentligen ska man inte tempa efter man plussat men kan inte låta bli, det är ju inte så att det gör mig mindre gravid eller att jag slipper MF om jag inte gör de.. Jag är hellre beredd på att det går åt skogen än att jag blir överraskad ♥️ 
    Jag är ändå välidgt glad att jag plussade tidigare och starkare än jag gjort innan♥️ 
    Förstår, man letar efter alla tecken på att det går åt ena eller andra hållet. När ska du ta dina blodprov? ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Hoppas på en tvåa skrev 2025-07-01 13:11:16 följande:

Tycker det är lite fult att göra sådär men förstår oron som kan finnas.

Förstår hur du menar men hade det varit så noga hade de frågat om ägglossningsdag och inte sista mens. Hade min kommit 12 h tidigare hade jag ju varit på rätt dag. De är ju medvetna om att alla inte ägglossar dag 14 också, man kan ju haft mens två veckor innan mig och ändå haft samma ägglossningsdag 🙈 Anledningen att man inte ska göra för tidigt är att man inte ser något och det är vi själva som betalar 💵 ☺️
  • Anonym (Ardna)
    Vallmo93 skrev 2025-07-01 14:21:21 följande:
    Ja håller med, kändes som en trollkommentar som häromdagen.
    Ja kändes så, speciellt när det är det enda som skrivs i hela tråden. Visst att man inte menar något illa men man får försöka tänka på om det man skriver gör mer skada än nytta. ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-01 17:31:45 följande:

Ja lite så ♥️

Nu hade mitt HCG kommit in från imorse, 4728. Jätte svårt att veta om det bra eller inte, utan vi får se vad det visar på torsdag eftermiddag. Är det kring 8000 så går det rätt uppåt och mina symptombortfall beror på något annat ♥️ 
    medianvärdet på betabase i åldersspannet 30-35 är iallafall 1900, så på sätt postivt ☺️ men högsta siffran 19000. Är 21 DPO

Du ligger helt klart i det övre spannet, det är ändå skönt i väntan på nästa provsvar 🥰 Man kan klicka på dem och få fram det ☺️ 
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-07-01 18:08:39 följande:
    Du ligger helt klart i det övre spannet, det är ändå skönt i väntan på nästa provsvar 🥰 Man kan klicka på dem och få fram det ☺️ 

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-01 20:04:23 följande:

Anonym (Ardna) skrev 2025-07-01 18:09:14 följande:

Jamen verkligen 🥹 
    men varför mår jag så bra då?! Förstår inte 😂♥️ 

nåväl! kanske faktiskt struntar i att tempa imorgon och bara försöker njuta så länge det varar ♥️ 

Jag hade superhöga hcg med vårt första barn och allt jag kände var att jag var trött 💤 Nu har jag höga men inte lika höga och mår ändå helt okej om än lite mindre sugen på att äta. Läste någonstans att det är ett annat ämne/ hormon som de kommit fram till ger illamående och inte hcg självt ☺️

Och förshoppningvis får du njuta sisådär 35 veckor till 🙏❤️
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-01 21:08:47 följande:
    jasså? Känns skönt att höra ändå ♥️ Jaa äntligen har dem börjat forska lite mer kvinnor! Man kanske inte är känsligt mot just de hormonet 🤷🏽?♀️

Hur långt är du gången nu? 🥰 
    Som jag förstår det så om man redan innan graviditet har det hormonet så är man vann, medan om man har låga nivåer av det så mår man pannkaka. Det heter GDF15 om du vill läsa 🤗

Vi är 6+6 idag 🙏 En bit på vägen ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-07-01 21:20:33 följande:
    Som jag förstår det så om man redan innan graviditet har det hormonet så är man vann, medan om man har låga nivåer av det så mår man pannkaka. Det heter GDF15 om du vill läsa 🤗

Vi är 6+6 idag 🙏 En bit på vägen ❤️
    Eller 7+0, är inte helt 100 på vilken dag jag hade ägglossning 🙈 Men något av det är jag ganska så säker på ☺️ Men väljer att räkna lågt än så länge 😅
  • Anonym (Ardna)

Stort grattis 🥳❤️ Vilken månad 🥹

Anonym (Hoppas) skrev 2025-07-01 21:44:53 följande:

Tog testet nu på kvällen. Supertydligt + Glad

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi ➖
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja➕
    15/6 Lorem ➕
    16/6 Saltakatten ➕
    16/6 ungmo98  ➕
    18/6 Bellis9207 ➖
    19/6 Önskan97➕
    19/6 Elisand ➖ 
    21/6 syren93 
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse
    22/6 Siripiri ➕️
    22/6 Mothertotwo ➖
    24/6 Valkyrian ➖
    24/6 Loviisa92 ➖
    25/6 elliibelli ➖
    25/6  Hoppaspåtur ➕️
    26/6 lillrömpa ➖
    26/6 lillablommanivinden 
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19 ➕
    30/6 Hoppas ➕

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-02 03:27:27 följande:
    Ja juste! ☺️ 

åh härligt! Det är det verkligen ♥️

legat vaken en stund nu + suttit i duschen pga sån sjuk livmodervärk. Ser det som positivt med tanke på att jag hade noll sånt igår, det var som att kroppen tog en liten vilodag. 
    Hoppas det lättar igen 🙏❤️
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-03 10:27:10 följande:
    Skrev till gyn på sjukhuset nu angående mina smärtor, för vaknade två gånger i natt och andra gången blev det Alvedon och dusch. Så nu har jag äntligen fått ett VUL + känner mig nu mer orolig än innan.. 
    Hoppas det onda kommer av något som inte påverkar graviditen ❤️ Hoppas tiden går fort till du får svar på vad det beror på 🙏
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-03 14:54:11 följande:
    Fått idag, alldeles strax ♥️ håll en tumme! 
    Anonym (Ardna) skrev 2025-07-03 12:04:13 följande:
    Hoppas det onda kommer av något som inte påverkar graviditen ❤️ Hoppas tiden går fort till du får svar på vad det beror på 🙏
    Ja hoppas ♥️ 
    Tänker på dig och hoppas verkligen på bra besked 🙏❤️
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-03 18:30:04 följande:
    Vallmo93 skrev 2025-07-03 15:55:17 följande:
    Det gör jag!! ❤️

Bästa ni!!♥️

det fanns en lite gulesäck i livmodern🥹 MEN den satt på en bula, som hon inte visste vad det var.. men som jag nu lyckats googla mig fram till och tror det är en chorionic bump.. Vilken såklart kan öka risken för MF 😩 men finns inte tillräckligt med studier på de, så ska försöka vara positiv ♥️ Sen hoppar jag nog VULet i Sthlm och satsar på det i Lund istället som är den 14🥰 

Sen mina smärtor kan vara för att jag i vanliga fall har problem med mens och äl-smärtor så är antagligen mina nerver på högspänn av irritation trodde läkaren. Så ska börja ta en Alvedon innan jag lägger mig för att få sova i fred 🙏🏼 Läste även att man är extra smärtkänslig på natten, så inte konstigt att jag vaknar. 

Så skönt ändå att det är i livmodern 🙏 risk för betyder inte missfall ❤️ Ta hand om dig massor och ansträng dig inte mer med lyft och stress än vad du är van vid sen innan. Är det 14 i juli eller augusti? Hoppas tiden går fort dit och allt fortfarande är bra med den lilla bönan 🙏❤️
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-03 19:49:58 följande:
    Ja 🥰 Nä jag har läst på lite nu, det är lite som en blåmärke typ och kan lösa upp sig  av sig själv. Som du säger ska jag ta det lugnt och inte anstränga för hårt ♥️ 
    14 juli, då är jag 6+6, då lär man verkligen kunna se något tänker jag ☺️  
    Vallmo93 skrev 2025-07-03 18:58:55 följande:
    Åh så fint att den finns i livmodern och att smärtorna inte verkar vara kopplat till något allvarligt! 🥺❤️

Och ja, fortsätt tänka positivt, du väntar barn och inte missfall tycker jag är ett fint mantra 🥰
    Ja så skönt 🥹♥️ Det är det verkligen 🥰♥️ 
    Det sade hon inte?! hon hittade inte min högra äggstock🤔 Bara vänstra som hon mätte, ska vad hon skriver i journalen sen. Hade ju vart intressant att veta, men det kanske nästa person som gör ultraljud kan hinna se☺️  Men hon nämnde ju inget om ägglossning från vänstra så kanske ändå var från höger? 😃 Jag nämnde att jag brukar ÄLa från höger samt hade smärta där nu senast.  Så från en x-syster till annan, håll modet uppe 😍 
    Åh det är ändå snart den 14e! Det är ändå lite bra att avverka lite tid mellan ultraljuden också 🤗 Håller tummarna att blåmärket är borta till nästa ultraljud, så du slipper fundera på det sen 🙏 ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-06-09 09:09:48 följande:

Min temp totalkraschade idag, alltså sjukaste kraschen ever. Ingen graviditet för mig denna cykel. 

Tror vi kommer ta en paus från detta någon månad eller två för att låta kropp och sinne vila 💔

Önskar er alla lycka till! Och grattis igen till er som väntar februaribebisar❤️ kram

Kom och tänka på dig när jag läste om NAC i min bok it starts with the egg. Om du inte redan använder det så kan jag tipsa om att kolla in det. Enligt boken minskar risken för missfall med 60% vid pcos och det finns en studie som visar att det är dubbelt så stor chans att få behålla när man använder NAC. Lycka till 🥰
Svar på tråden BIM juni 2025