Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM juni 2025

Siripiri skrev 2025-06-23 06:54:53 följande:
    För att vara lunchurin var det bra 🥰 Ännu starkare idag på morgonurin, tempen håller sig uppe♥️ 
    Det är sant! ☺️ 
    Måste fråga, vet du vilken sida ägglossade du på? Var det sidan med äggledare eller servade äggledaren den sidan utan äggledare? 🥰
  • Anonym (Ardna)
    Monki19 skrev 2025-06-24 06:39:02 följande:
    Glömde bilden 😂
    Jag tycker jag ser! Har du fler bilder med färg? Hoppas ➕🤞🙏
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-24 11:25:49 följande:

Hållt mig sedan i morse och inte druckit en droppe sedan dess....tog detta nu ...hade ägglossning på vår första årliga bröllopsdag och det tog sig 🥹

Grattis 🥳❤️
  • Anonym (Ardna)
    mothertotwo skrev 2025-06-24 11:10:39 följande:

Provet taget! Nu är det bara att vänta på provsvaret. Jag är dock skeptisk till graviditet. 😅
    Misstänker cysta faktiskt. För det finns såna som ger graviditetssymtom. 

Tempen ligger fortfarande högt (skyhögt) och idag är det DPO 17.Gravtest negativt. Men nu väntar man på blodprovssvaret som sagt. 

Hoppas du får ordning på allt och lite klarhet att gå vidare om inte annat 🥰
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-24 12:08:02 följande:
    mothertotwo skrev 2025-06-24 11:49:13 följande:
    Woooho GRATTIS🥰🙌
    Tack. Nu får vi se om det går vägen. Vet inte om jag skulle fixa ännu ett uteblivet missfall :( 💕

Förstår dig helt och hållet! Men det är mycket större chans att det går vägen än att det upprepas. Det är ingen ökad risk att det händer igen ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-24 13:45:04 följande:

Grattis Hoppaspåtur! 💕

För mig blev lyckan väldigt kortvarig 😭 fick som mensvärk igår kväll i ca 2 min, gick och kissa och ser då ca 2 droppar blod och en klump mörkrött torkat blod (ca0,5-1cm). Låg sen bara och vänta på att börja blöda men det har inte kommit än. Idag känner jag mig inte lika gravid tyvärr, mindre ömma bröst iaf 😢 ringde barnmorska och de kommer inte göra något, borde jag be/kräva något? Jag är så arg på mig själv att jag ringde igår och skrev in mig, tänk om de kommer börja om med ?ett års försök? nu. skulle inte ringt😭💔

Det behöver inte vara det värsta ❤️ håller tummarna att fröet mår bra, blödningar kan man ha. Vården gör inget eftersom det inte finns något vårdbehov. Skulle du däremot få extremt ont får du åka in. 

Skulle det vara det värsta så anger ni själva i egenremissen om tidigare graviditeter, de kommer inte leta genom hela er journal för att dubbelkolla. Skulle de se det får ni säga att det var ett felaktigt test ❤️ 

Några droppar och en klump behöver inte vara mf. Håller tummarna att det är en sticky baby 🙏❤️

• Anonym (Ardna)

Förstår att du vill se ➕ på alla test. Hoppas alla test visar snart ❤️

Här är om veckoindikatortestet när den slår om och de är verkligen inte så exakta.

If you get "Not pregnant", you may still have an HCG level below 17. Try another test today, and then again in 2 days.

If you get 1-2 weeks, that means that your HCG level is almost definitely between 10 and 500. It is most likely to be between 10 and 180.

1-2 weeks can turn positive anywhere above 10 ml/IU, but it doesn't reach 99% accuracy until 17. Clinical guidelines are 5 - 50 mIU/ml

If you get 2-3 weeks, that means that your HCG level is almost definitely between 120 and 4000. It is most likely to be between 180 and 2900.

2-3 weeks can turn positive anywhere above 120, but it doesn't reach 99% accuracy until 500. Clinical guidelines are 5 - 426 mIU/ml

If you get 3+ weeks, that means that your HCG level is almost definitely above 2100. It is most likely to be above 2900.

3+ weeks can turn positive anywhere above 2100, but it doesn't reach 99% accuracy until 4000. Clinical guidelines are 18 - 7,340 mIU/ml

The error bars on this test are wide enough that I would consider the weeks results to be entertainment only. You should absolutely not use this test to try to determine what your HCG level is. If your specific HCG level is important, go get a blood test done.

All that said, this is the only test on the market right now that can give you any clue at all about how much HCG is in your sample, and it can provide you some useful information. To know whether a particular level is accurate for a single sample, you'd need to take something like 10 tests at once. But if you just want reassurance that your pregnancy is progressing, you can use one test each time, and even with the large error bars on this test, it will eventually show progress, because your HCG level is steadily increasing. You may not hit "3+" until your 6th week however and that would still be within clinical guidelines. I wouldn't make any decisions based on this test unless the decision is to see a doctor and get a blood test done.

Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-25 06:54:11 följande:

Nu föll jag lite igen... tog ett CB vecko indikator..."inte gravid"..Sammasak med fertilitetsmonitorn (som iofs sa inte gravid även igår) Blev då lite knäpp och tog 2 tester till som är tydligt positiva... Kommer detta bli ännu en kemisk graviditet? Någon som  vet hur mycket hcg som behövs för vecko indikatorn? Eller för monitorn tex?

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-25 06:40:05 följande:
    Ja det är fortfarande lika starkt med rfsu (25mlu/ml) idag, men vågar inte hoppas ännu ❤️ ja det är verkligen ovisst! Tack!
    De testen är iallafall superfina, så finns ändå hopp 🙏❤️
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-06-28 07:21:42 följande:
    Måste fråga, är det någon som själv eller som känner någon som istället för att dem bli trötta precis när plussar istället känner att kroppen går på högvarv? 
    Enligt chatGPT är det fullt normalt men har inte läst det någonstans och tänker att jag såklart kommer få missfall 😩 För det är såhär varje gång jag blir gravid. Får inte sova genom nätterna och får som ett lätt tryck över bröstet, samt lätt andfådd. Gick in 5+0 idag 😊 
    Var precis som dig första dagarna både denna gången och förra gången. Sov ingenting, hela nätterna var ett kämpande att varva ned och somna och vaknade ofta. Men tror delvis det är att man inte landat i det och att det är så ovisst hur det kommer gå. Nu är jag 6+3 och sover bättre och vilopulsen har sjunkit ner en aning också ❤️
    Men nu extremt trött dygnet runt  💤 
  • Anonym (Ardna)
    Monki19 skrev 2025-06-28 13:33:29 följande:

Blev ganska snopen när jag kollar efter tid för vaginalt ultraljud. Jag går in i vecka 6 mitt under rådande industrisemester och de flesta privata kliniker där jag bor är stängda. Tråkigt då vi har 2 missfall bakom oss och vi vill kolla efter hjärtslag så snart som möjligt!  Och när de har öppet så är vi bortresta 🥲 Har bokat ultraljud och Nipt i augusti nu iaf! Lite av en trigger då det var på det besöket vi upptäckte MA.. men vad ska man göra ❤️

Vi är i samma sits nackdelen med att plussa i juni tydligen 🙈 Vi har inte förrän 10+5 och vår första graviditet var ett ma som upptäcktes 11+0. Hade varit så skönt att få se något tidigare. Men försöker tänka att det kommer vara kortare till nästa ultraljud nu och andra trimestern. Har gjort en lång nedräkningslista med alla datum och hur många dagar vi har kvar att vänta 🙈
Svar på tråden BIM juni 2025