Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM juni 2025

Tycker mig se något! För mig blev skuggan starkare framåt kvällen, inte alls ovanligt att få starkare test på dag/kväll än morgon 🤗
    mothertotwo skrev 2025-06-14 19:13:58 följande:

Igår eftermiddag hade jag ett raseri utbrott (pms). Det rasade inom hela mig. Den var väldigt likt dem jag haft med mina grabbar. Ser jag i synvilla eller är det bara önsketänkande från min sida? Är trots allt bara på äl+6 idag och det är även urin på kvällstid. Har heller inte hållit mig mer än två timmar. Ser ni något? 😂😂😂

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-14 20:01:58 följande:
    Tycker mig se något! För mig blev skuggan starkare framåt kvällen, inte alls ovanligt att få starkare test på dag/kväll än morgon 🤗
    Din kurva var väl inte heller helt tydlig vilken dag äl faktiskt var och en del ägg fäster tidigt även om majoriteten fäster mellan 8-10 dpo. Håller tummarna att det blir tveklöst streck snart 🙏
  • Anonym (Ardna)

Grattis till de nya plusen 🥳 🥰
    Och er andra, varje dag som går är närmare era ➕🙏❤️

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-06-15 18:00:38 följande:

Åh grattis till nya plus och starkare plus i tråden ❤️ Vilken månad!!

Vill på ett sätt inte dra ner den positiva stämningen här i tråden men på ett annat känner jag att jag verkligen behöver skriva av mig till nån som kanske kan förstå.. Varit på en slags reunion från studietiden idag och det visade sig att det var många höggravida där och en som precis fått sitt barn också. Känner mig som världens hemskaste människa som bara sitter där med sån stor längtan och avundsjuka. (Självklart också glad för deras skull, men sorgen i mig tar ändå över) Första gången som jag verkligen gråter över att allt är så jobbigt med detta barnaförsökande idag. Vi är på försök nummer 10 och det känns hopplöst. Har bim imorgon eller tisdag enligt bekräftad äl, och tempen har dykt senaste dagarna precis som den brukar inför att mensen ska komma så känner mig inte det minsta hoppfull. Nästa cykel är jag bortrest under fertila dagarna, sen har det alldeles precis gått ett år och vi räknas officiellt som ofrivilligt barnlösa (även om jag vill kalla mig för det redan nu). Den här arma längtan har funnits i mig och rivit mig i bröstet i så många år redan, även om det blivit mer intensiv sorg under våra aktiva försök nu senaste året så känns det som att det funnits med så länge och jag vet inte alls hur jag ska hämta mig från en sannolik mens till här i veckan.

Känner med dig ❤️ finns inte mycket som tröstar men varje dag är en dag närmare 🙏 Vi har varit där ni är och många månader av negativa test är inget hinder för att det snart kan ändra sig. Om inte annat är chansens goda efter utredning och eventuell ivf 🙏 Ni kommer dit ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-06-16 08:48:37 följande:

Tack för all stöttning ❤️ Det betyder mycket!!

Tempen hade gått upp i morse så testade ändå med ett tidigt test. Nytt märke för mig ?dynamic code?. Teststrecket syns jättetydligt i verkligheten men det har ingen färg alls vad jag kan se, bara vitt. Så tråkigt för förhoppningarna började ju gro när det syntes så tydligt två streck. Nån som har erfarenhet av dessa? 

Äl+10 idag. Får nästan alltid mens 10-11 dagar efter äl så det är väl på gång.

Men så hemskt! Det går inte avgöra på bilden heller om det har färg men verkligen fruktansvärt med så tydligt spök. Tycker nog du ska testa med ett annat tidigt test. 

❤️

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-06-22 13:47:37 följande:

Jag är så förvånad😳 
    Är 12 DPO och igår började min bröst ömma och idag ännu lite mer, nästan sticker i dem ibland så tog ett test innan lunch efter vi kommit hem från midsommarfirande. Trodde verkligen inte att skulle bli ett plus för i övrigt haft noll symptom förutom att tempen legat uppe kring samma, inte antecknat något de senaste dagarna. Väldigt svagt så kan lika bra bli ännu ett kemiskt, men ändå glad♥️ får man upp hoppet lite. 

Omg grattis! Bekymra dig inte om styrkan, de kan vara svaga i början 🥰 Är du mycket nojig kan jag rekommendera testmottagningen hcg test så slipper man noja över linjer och få det svart på vitt ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-06-22 14:53:57 följande:
    Tack🥰 

Ja beroende på hur det beter sig kommande veckan får det nog blir de ♥️ sen pga mitt X kommer jag för ett tidigt VUL med Så man ser att det sitter på rätt ställe! 🙏🏼 men det känns långt borta för tillfället 😅 En dag i taget♥️ 
    Tycker det är superfint för 12 dpo iallafall 🥰 Vänta inte för länge om du bestämmer dig för blodprov för det är bara i början som det dubbleras på 48 h, sen när det kommer upp i högre nivåer är dubbleringstiden längre och svårare att utvärdera på egen hand 🤗
  • Anonym (Ardna)
    mothertotwo skrev 2025-06-23 08:41:02 följande:

Ser ni två eller ett streck? För jag är förblindad! Detta test mäter 25 hcg men testade ett som mäter 10 hcg och där kommer inte upp något. Jag kanske inte alls ska förlita mig på babyplans tester? Vilka test rekommenderar ni som man kan köpa på apoteket redan idag? Känns bara så märkligt att min temp höjs, men inga tydliga test.

Babyplan är minst lika tillförliga som andra test. Kanske är det en kemisk eller i värsta fall utomkvedskap? 

Klart att test kan ge spökstreck och hade alla test varit från samma förpackning så kanske det var något fel på dem. Men du har haft så många nu så att man kan vara rätt så säker på att något har varit igång och bildat hcg. Kanske kan du testa att söka till gyn och se om de kan hjälpa dig med blodprov eller ultraljud för att lista ut vad som händer ❤️

• Anonym (Ardna)
    mothertotwo skrev 2025-06-23 10:08:42 följande:
    Jag har varit i kontakt med min gyn som jag var hos för lite mer än två månader sedan. Dem säger att jag ska vända mig till en barnmorska för att bekräfta en graviditet. Men när jag vänder mig till barnmorskan så säger dem att vårdcentralen (gyn där) ska ta emot mig för bekräfta eller se vad som händer. Så jag är fast i mitten och väntar... Jag har inte ont någonstans.Mår bara illa och vårtgårdarna är svullna samt ömmar. Men det är allt! 

Nu samtidigt som jag skriver detta så skrev sjuksköterskan från vårdcentralen att gynläkaren fått information och kommer skriva ut provera till mig. Men det kan jag ju inte ta om det är något... Dem tar inte emot mig för varken blodprov eller vul. Men skriva ut provera kan dem göra för att mensen ska starta. 
    mothertotwo skrev 2025-06-23 14:35:47 följande:

Ska in i morgon och ta blodprov för att mäta hcg nivån. Hur lång tid brukar det ta innan man får svar? Tänkte om det finns någon här som vet. 

Hoppas du får svar 🥰❤️ ska du ta den privat eller vården? Jag har tagit privat och får svar dagen efter. Själva labtestet tar bara 30 min har jag läst, så skulle tro svar senast dagen efter provet anlänt till labb. håller tummarna 🤞
  • Anonym (Ardna)
    Monki19 skrev 2025-06-23 19:20:22 följande:

Känslan när man inser att man har räknat fel på dagar efter ägglossning - så imorgon är det 9DPO och jag ska ta ett första test🥹!! Förbereder mig på högst troligt negativt svar men jag är ändå stolt över mig själv, känner jag mig själv så hade jag börjat testa för två dagar sedan redan 😅

Håller tummarna 🤞 mitt var blankt 9dpo och vvvvvfffl 10dpo
Svar på tråden BIM juni 2025