Föreningar
Föreningar är i allmänhet lika med kommunism.
Change my mind.
Change my mind.
Börja med att definiera "föreningar" och "kommunism", och tala sedan om vad som skulle krävas för att ändra dig, så kanske.
Valsen är dock gammal för mig som varit aktiv i skeptube i över 10 år, så förväntningarna jag har är låga.
Lär dig vad en förening är.
Sedan vad kommunism är.
Börja med att definiera "föreningar" och "kommunism", och tala sedan om vad som skulle krävas för att ändra dig, så kanske.
Valsen är dock gammal för mig som varit aktiv i skeptube i över 10 år, så förväntningarna jag har är låga.
Lär dig vad en förening är.
Sedan vad kommunism är.
Change my mind.
På vilket sätt är föreningar kommunism? Jag jobbar för världens bästa förening, enligt mitt tycke och vi är knappast kommunister.
Och sen. Om du nu tycker så, varför skulle vi försöka ändra din åsikt?
Föreningar
Frivilligt att vara med
Årsmöte där medlemar röstar om viktiga frågor
Stadgar
Styrande väljs av meddemmar och behöver inte väljas om och kan avsättas av medlemmarna
Föreningar
Frivilligt att vara med
Årsmöte där medlemar röstar om viktiga frågor
Stadgar
Styrande väljs av meddemmar och behöver inte väljas om och kan avsättas av medlemmarna
Jag är medlem i flera föreningar. En sportfiskeklubb, en båtklubb med anställd personal, en kulturförening/jazzklubb som anordnar jazzkonserter, en mc-klubb för hojälskare av mitt märke. Dessa är samtliga registrerade föreningar. Några är ideella- och någon ekonomisk förening.
Kommunism? Knappast! Demokrati? Absolut!