• Anonym (I skuggan av andra.)

Min man blir generad..

Jag stör mig så mycket på att min man kan kolla flera ggr åt en tjejs håll när vi är ute.. spelar ingen roll vart vi är.. som sist blev han generad på mc Donalds när han tittade på en tjej.. och på en restaurang vänder han blicken tre ggr mot en tjej.. jag tittade åt samma håll för att se vem han vände blicken emot? spelar ingen roll om barnen är med. Han kan inte låta bli att titta? så irriterande.sen att han blir röd i ansiktet ännu mer irriterande? känns så omoget allting. 

• Svar på tråden Min man blir generad..
    Anonym (Käka inte blängsylta) skrev 2025-05-13 15:05:59 följande:

Förstår inte varför man känner sig tvungen att glo på folk överhuvudtaget, oavsett ens egen relationsstatus. Det är bara barnsligt, närgånget och sjukt respektlöst att så göra.

Varför inte sköta sig själv istället och fokusera på nåt annat? Jag tittar inte på människor när jag går ut. Fattar inte poängen och det finns dessutom mycket annat att fästa blicken på utöver folk.

Precis så tänker jag också. 
    Anonym (Hm) skrev 2025-05-13 12:54:37 följande:

Men fy vad ofräscht! 😫 Aja, får du inte bukt med det kan jag iaf lugna dig med att ingen kvinna eller tjej blir intresserad av en knallröd tomat som fluktar med barnen bredvid sig eller med frugan i Handen. 

Nä inte jag heller? suck. Känns som att jag är med ett av mina tonårsbarn inte en man när han håller på så. 
  • Anonym (L)

Håller med andra i tråden, det handlar inte om svartsjuka utan respekt. 

Jag är inte svartsjuk av mig och är förstås medveten om att mannen jag dejtar kan attraheras av andra men jag accepterar absolut inte att han tittar på andra när jag är med.

Du kanske ska börja titta på män när ni är ute (inte framför barnen förstås) men gärna när han pratar med dig så att han märker det. 

Vissa människor förstår inte förrän de själva försätts i samma situation. 

Jag dejtade till exempel en man som var dålig på att höra av sig när vi skulle ses, alltså för att bestämma praktiska detaljer. Då gjorde jag likadant och det var nästan komiskt hur han upprörd han blev, inte arg men orolig . Sedan slutade han bete sig så fast jag hade redan tröttnat ändå och dumpade honom. 

Du reagerar helt rimligt TS. Din man beter sig som en pinsam fjortis, helt respektlös. 

• Agda90
    Anonym (I skuggan av andra.) skrev 2025-05-13 11:49:55 följande:

Jahar sagt nån gång men de är jag som är svartsjuk tydligen. Mer sårad än svartsjuk skulle jag påstå. Nu mer blir jag bara irriterad. Hänt två ggr på raken vi varit ute nu
    så nu kände jag att jag måste skriva av mig för jag har ingen att prata om det med?

Ibland behöver vissa få smaka på sin egen medicin för att förstå. Med det sagt är det dags för dig att spana in snygga män.
  • Anonym (Kvinna ....)

Din man beter sig som en omogen pojkspoling, en riktig fjant. De kvinnor/flickor han stirrar på tycker garanterat att han beter sig pinsamt som f*n och de tycker han är både obehaglig och äcklig med sitt beteende.  Hälsa fjanten det. Usch vilken tönt!

• Anonym
    Anonym (I skuggan av andra.) skrev 2025-05-13 11:49:55 följande:

Jahar sagt nån gång men de är jag som är svartsjuk tydligen. Mer sårad än svartsjuk skulle jag påstå. Nu mer blir jag bara irriterad. Hänt två ggr på raken vi varit ute nu
    så nu kände jag att jag måste skriva av mig för jag har ingen att prata om det med?

Att lägga skulden på dig är också det fult
  • Anonym
    Anonym (Hm) skrev 2025-05-13 12:54:37 följande:

Men fy vad ofräscht! 😫 Aja, får du inte bukt med det kan jag iaf lugna dig med att ingen kvinna eller tjej blir intresserad av en knallröd tomat som fluktar med barnen bredvid sig eller med frugan i Handen. 

Det är inte det som oroar när man står bredvid en partner som stirrar på andra kvinnor. 
    Vad som däremot oroar är att partnern inte lärt sig grundläggande sociala färdigheter. Vad kan då mer fattas?  Hur ska han uppfostra barnen?
    Samt att man skäms över hur partnern beter sig bland andra. Kvinnor märker direkt vilka män som glor. Jag står med mannen som glor och gör andra obekväma, det får mig att känna skam. 
    Jag har aldrig varit orolig över att någon av kvinnorna ska gå iväg med min man.  Jag har aldrig förstått den kommentaren. Det är inte svartsjuka man känner.
    Tvärtom, min man som glor är väl den sista mannen i lokalen de skulle gå iväg med. Jag känner en enorm skam över hur han beter sig , och känner en skam över att vara i sällskap med honom
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2025-05-13 14:55:37 följande:

Men man är ju medveten om att mannen kan tycka att andra är snygga/attraktiva, jag tycker verkligen inte att det är något att bry sig så mycket om.

Men nu är det ju inte det som är problemet.
    Det finns massor av vackra människor. Ens partner tycker såklart det också. Det finns inget fel att tycka det. Det som är problemet är beteendet. Man behöver inte glo och tappa hakan.
    Det är grundläggande sociala färdigheter man ska kunna som vuxen.
    Jag rapar inte rakt ut eller släpper en prutt bara för att jag har magknip och rapar/pruttar hör till naturliga kroppsliga reaktioner. Jag tar hänsyn till människorna runt omkring så att det inte blir obekvämt för dom.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (I skuggan av andra.) skrev 2025-05-13 15:51:09 följande:
    Nä inte jag heller? suck. Känns som att jag är med ett av mina tonårsbarn inte en man när han håller på så. 
    Nej jag förstår dig till fullo. 😩
    Vill du verkligen göra honom riktigt generad så går du fram till personen han glor på och säger något i stil med att din man glor så mycket så om hon är intresserad hjälper du gärna med att ta hennes nummer Till honom Jag kan garantera att han ALDRIG gör det igen När du är med. 
Svar på tråden Min man blir generad..