Hur tänker ni som lever i nästan sexlösa relationer?
Hur många är ni där ute som lever kvar i relationer där er lust till sex med er partner dött/ minskat rejält? Vad är era skäl att ändå stanna kvar?
Hur många är ni där ute som lever kvar i relationer där er lust till sex med er partner dött/ minskat rejält? Vad är era skäl att ändå stanna kvar?
Att vi har ett trygg och bra liv i övrigt. Vi bor bra, har bra ekonomi, har det bra materiellt. Det är också bra och praktisk när det gäller barn och barnbarn.
Vi är fortfarande mycket goda vänner, har ett stort umgänge med gamla gemensamma vänner och ingift släkt som jag inte vill förlora, vi äger ett bolag och utvecklar ett affärsintresse ihop.
Tillsammans har vi större chans att skapa det vi vill, ska vi dela tillgångar nu får vi ge upp vår dröm också. Jag har börjat få mindre lust rent naturligt, så varför skulle jag vända upp och ner på allt för att vi taktar lite olika på väg mot pensionen?
Att vi har ett trygg och bra liv i övrigt. Vi bor bra, har bra ekonomi, har det bra materiellt. Det är också bra och praktisk när det gäller barn och barnbarn.
Vi är fortfarande mycket goda vänner, har ett stort umgänge med gamla gemensamma vänner och ingift släkt som jag inte vill förlora, vi äger ett bolag och utvecklar ett affärsintresse ihop.
Tillsammans har vi större chans att skapa det vi vill, ska vi dela tillgångar nu får vi ge upp vår dröm också. Jag har börjat få mindre lust rent naturligt, så varför skulle jag vända upp och ner på allt för att vi taktar lite olika på väg mot pensionen?
Tror att frågan är lite felställd.
Eftersom lusten till sex varierar över tid, kommer det att finnas toppar och dalar i alla förhållanden. Detta är knappas något man tänker på eller oroas över om relationen för övrigt fungerar och är bra.
Det är lite av en myt att det är det sexuella som avgör förhållandet kvalitet.
Naturligtvis finns det förhållanden som nästan enbart grundar sig på det sexuella men detta är absolut inte det vanliga.
Hur tänker ni som ser det sexuella som det viktigaste i er relation.
Eftersom lusten till sex varierar över tid, kommer det att finnas toppar och dalar i alla förhållanden. Detta är knappas något man tänker på eller oroas över om relationen för övrigt fungerar och är bra.
Naturligtvis finns det förhållanden som nästan enbart grundar sig på det sexuella men detta är absolut inte det vanliga.
Jag lever med min man sedan 25 år tillbaka, min första och enda seriösa relation. Jag är snart 50 år. Vi har inget intimt samliv längre. Att jag är kvar beror främst på tryggheten, lika värderingar och någorlunda lika intressen. Mycket är även det praktiska och materiella såsom gemensamt ägt boende, bilar båt, landställe etc. Har enorm ångest över att ha tappat bort mitt sexliv men det skrämmer mig att förlora allt det andra som är bra om vi bryter upp. Jag saknar dessutom nära vänner/ familj som stöd om jag skulle bli ensam vilket resulterat i rädsla. Kan tillägga att min man är en fantastisk fin och snäll person men sexuellt tände jag inte på honom då sista sexet vi hade inte ens kändes upphetsande.
Jag älskar honom som en bror.
Nu var det min frus lust som dog långt innan min. Men efter flera års med sexuell frustration så har jag avsexualiserat vårt förhållande och nu är min sexlust också helt borta. Till henne och i stort. Jag vill inte ha sex över huvudtaget. Och det känns som en enorm lättnad. Som att ha blivit av med en långtida inflamerad tand.