Hur tänker ni som lever i nästan sexlösa relationer?
Hur många är ni där ute som lever kvar i relationer där er lust till sex med er partner dött/ minskat rejält? Vad är era skäl att ändå stanna kvar?
Hur många är ni där ute som lever kvar i relationer där er lust till sex med er partner dött/ minskat rejält? Vad är era skäl att ändå stanna kvar?
Återigen ett par mycket anmärkningsvärda generaliseringar.
Jag respekterar och accepterar ditt tyckande och dina personliga åsikter.
Men jag kan inte se att du har på fötterna för att säkert fastställa att ditt tyckande och dina åsikter skulle vara något generellt facit för alla.
Det förvånar mig lite att du väljer att bara se saken ur ett perspektiv, ditt eget perspektiv, och framlägga dina generaliseringar.
När det egentligen handlar om förmågan att anknyta till varandra.
Hur kan du fastslå att problemet generellt skulle handla om just det?
Jag förstår att du utgår från dig själv och du tycker detta.
Men har du på fötterna för att säkert fastställa att problemet generellt beror på precis det som du själv tycker?
Jag tror på kommunikation i relationen och är helt övertygad om att detta är en förutsättning för långa relationer.
Jag för min del är helt övertygad att det finns många exempel på långa relationer som har fungerat både länge och väl men inte alls har sådan kommunikation på det sätt som du avser.
Jag har full förståelse för att du gillar och tror på kommunikation.
Men har du på fötterna för att säkert fastställa att din typ av kommunikation generellt är en förutsättning för långa relationer?
Men jag kan inte se att du har på fötterna för att säkert fastställa att ditt tyckande och dina åsikter skulle vara något generellt facit för alla.
Det förvånar mig lite att du väljer att bara se saken ur ett perspektiv, ditt eget perspektiv, och framlägga dina generaliseringar.
Men har du på fötterna för att säkert fastställa att problemet generellt beror på precis det som du själv tycker?
Jag tror på kommunikation i relationen och är helt övertygad om att detta är en förutsättning för långa relationer.
Jag för min del är helt övertygad att det finns många exempel på långa relationer som har fungerat både länge och väl men inte alls har sådan kommunikation på det sätt som du avser.
Men har du på fötterna för att säkert fastställa att din typ av kommunikation generellt är en förutsättning för långa relationer?
Jag har levtvett antal år i en relation som innebär sec mindre än en gång per år. Vilket är helt ok för mig för hon är en underbar människa som jag verkligen både kan kalla min bästa vän och min sambo. Visst stör det lite att vi inte har sex men det är ok. Jag vet dessutom att det är troligt att samma sak kommer hända igen då det alltid varit så i alla relationer. Några månaders sex men sen dalar det. Skulle jag byta en själslig kärlek mot några månaddets sex. Knappast.
Tror att frågan är lite felställd.
Eftersom lusten till sex varierar över tid, kommer det att finnas toppar och dalar i alla förhållanden. Detta är knappas något man tänker på eller oroas över om relationen för övrigt fungerar och är bra.
Det är lite av en myt att det är det sexuella som avgör förhållandet kvalitet.
Naturligtvis finns det förhållanden som nästan enbart grundar sig på det sexuella men detta är absolut inte det vanliga.
Hur tänker ni som ser det sexuella som det viktigaste i er relation.
Har fått så dålig självkänsla och dåligt självförtroende efter många år av i princip sexlöst, om min fru nekar mig varför skulle det finnas någon annan? Allt är inte sex men det är nåt jag saknar oerhört mycket?känns rätt hopplöst faktiskt
Jag lever med min man sedan 25 år tillbaka, min första och enda seriösa relation. Jag är snart 50 år. Vi har inget intimt samliv längre. Att jag är kvar beror främst på tryggheten, lika värderingar och någorlunda lika intressen. Mycket är även det praktiska och materiella såsom gemensamt ägt boende, bilar båt, landställe etc. Har enorm ångest över att ha tappat bort mitt sexliv men det skrämmer mig att förlora allt det andra som är bra om vi bryter upp. Jag saknar dessutom nära vänner/ familj som stöd om jag skulle bli ensam vilket resulterat i rädsla. Kan tillägga att min man är en fantastisk fin och snäll person men sexuellt tände jag inte på honom då sista sexet vi hade inte ens kändes upphetsande.
Jag älskar honom som en bror.