• Anonym (Jobb)

Känner mig lurad igen!? (Jobb)

Jag är fastanställd som konsult, (inhyrd personal) och har varit på samma ställe i 1,5 år. Blev uppsagd av företaget men fick direkt ett nytt ställe att börja på som min chef på konsultföretaget hade ordnat. Och han sa att det var ett så bra företag och helt perfekt. Även utifrån har jag hört att det är ett bra ställe så gick verkligen in med positiv inställning. 

MEN redan första dagen på min avdelning har jag fått höra skit. Det är INGET som är bra, det är både det ena och det andra. Och dels finns det inget arbete, det står still så jag undrar vad jag ens gör där. 

Och innan jag blev uppsagd av mitt förra jobb så hade jag ansökt om semester och fått det beviljat. Och jag har ju tjänat in mina semesterdagar men nu kommer jag bara få 2 veckor som det ser ut. Har jag inte rätt till mer? Vet att jag får pengar istället men för mig är det ledigheten som är viktigast. Jag har jobbat heltid. 7-16 varje dag och har få sjukdagar. Och så ska man bara få två jävla veckor??? 

• Svar på tråden Känner mig lurad igen!? (Jobb)
  • Anonym (avtal)

Vad står det i ditt anställningsavtal?

• Anonym (Jobb)
    Anonym (avtal) skrev 2025-05-20 16:24:42 följande:

Direkt från mitt bemanningsföretag som jag jobbar för: 

Du har rätt till semester enligt lag och kollektivavtal om 25 dagar/år och av dessa har du rätt att spara 5 semesterdagar. Semester ska enligt semesterlagen tas ut om minst 20 dagar per år och förläggas i första hand under juni, juli och augusti, dvs sommarperioden.

• Anonym (Jobb)
    Anonym (avtal) skrev 2025-05-20 16:24:42 följande:

• EpicF
    Anonym (Jobb) skrev 2025-05-20 16:29:57 följande:
    Dåså, då ska du också få minst 3 veckors sammandragande semester. 
  • Anonym (Jobb)
    EpicF skrev 2025-05-20 16:32:59 följande:
    Dåså, då ska du också få minst 3 veckors sammandragande semester. 
    Ja, det kanske jag skulle få men det var inte helt säkert. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Jobb) skrev 2025-05-20 16:43:37 följande:
    Ja, det kanske jag skulle få men det var inte helt säkert. 
    Vägrar arbetgivaren ge dig din lagstadgade sommarsemester så kontakta ditt fack
  • Anonym (Jobb)
    Anonym (C) skrev 2025-05-20 16:52:39 följande:
    Vägrar arbetgivaren ge dig din lagstadgade sommarsemester så kontakta ditt fack
    Är tyvärr inte med i facket men får väl bli det nu :)))
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (avtal)
    Anonym (Jobb) skrev 2025-05-20 19:39:27 följande:
    Är tyvärr inte med i facket men får väl bli det nu :)))
    Som om att teckna en försäkring efter att olyckan inträffat.
Svar på tråden Känner mig lurad igen!? (Jobb)