Hjälp
Är förbannad, förtvivlad, förvirrad, ledsen. min sambo och jag, 2 små barn på 3 år och en på några månader.
Sedan vi fick nummer 2 har han eskalerat till att bli en tjurgubbe utan dess like. Bråkar framför barnen, bråkar på mig om att jag ska natta bebis fast det värker i hela kroppen min. Han kan natta barn själv också så förstår inte hur han kan flippa på mig (vi är båda trötta, men fysiskt har han inte ont). Det finns så mycket att skriva om hans och mitt förhållande. Jag känner mig psykisk misshandlad, nedtryckt och samtidigt går jag sönder för barnens skull.
Han är alltså just nu förbannad för att jag inte orkar stå och guppa bebis för han vill sova, jag vill givetvis också sova och är trött. Men fysiskt orkar jag inte mer och han är förbannad på mig för det. Han sitter och säger elaka saker till mig, är arg mot bebis, riskerar att väcka stora som jag nattar alltid. Jag får inte sova för han får inte sova. Det kan va stort som litet som gör honom arg, arg om bebis kissar på bodyn, arg om jag påminner om en sak en gång, arg för att jag inte städat mer etc. Jag kan bara ta ansvar för mitt bemötande och på senare tid har jag inte längre tålamod heller mot hans taskiga humör. Jag säger ifrån vilket gör att det bara blir ännu värre. Ser ingen utväg med en person som alltid skyller på en annan för sitt eget beteende. Men hur fan gör man? Våran äldsta är en känslig liten tjej, går sönder över hur situationen blivit.
Vill gå och prata med någon om stöd för antingen hur vi löser allt, men de behöver ett mirakel, eller hur vi gör de bäst för barnen/separerar. Han förhalar allt kring att söka hjälp. Kan knappt boka en tid för hur dum är jag som inte kollar med honom om en tid som passar honom, fick jag höra när jag kollade vilken tid som skulle passa honom! Har fortfarande inte fått ett svar och detta va för 10 dagar sen. Kontaktar dom själv snart för privat rådgivning för hur jag ska lämna antar jag. Jag är rädd att lämna är ett misstag samtidigt.
Ursäkta stökigt inlägg om ni tog er hit. Vad är era spontana reaktioner på detta inlägg? Tips? Råd?
Mvh, ledsen mamma