• Pappa2023

Min fru gillade inte min present...

Jag och frugan har haft det lite upp och ner sen barnen kom men vi har pratat ut och bestämt oss för att skärpa till oss båda två för äktenskapets och familjens skull, jag inom mima svagheter och hon inom sina, bla att hon ska försöka vara lite mer snäll och omtänksam mot mig.
    Tänkte vara lite extra gullig och beställde en "glad mors dag" tavla med utvalda familjefotografier.
    Lade ner mycket omsorg på att välja fina foton på henne och barnen, trixa och greja på webbshoppen. Var rätt nöjd men stämde av med bekanta att det såg bra ut.
    Idag fick hon den i förväg till mors dag då vi inte har tid på söndag. Skickade fram ungarna med den, hon lyfte upp den och sa "Oj...du kanske hade kunnat valt andra foton...men tack ändå"
    Vilket gjorde mig väldigt ledsen. Hon insåg att jag tog åt mig och bad om ursäkt, lång dag, har svårt att visa känslor, osv. Men jag känner mig sårad även om hon ber om ursäkt. Känner som jag aldrig vill försöka vara omtänksam och försöka extra nånsin igen...  Tycker hon inte om den så fine, jag överlever men vem säger så till en partner som försöker? 

• Svar på tråden Min fru gillade inte min present...
  • Anonym (V)

Tycker inte att det var en så stark reaktion. Bilder på barnen kanske hade varit mer i morsdagstuk.

• Anonym (M)

Hon fattade ju uppenbarligen att hon gjorde fel så jag tycker du kan försöka släppa det nu

• Anonym (Sann)

Jag förstår besvikelsen hos henne men jag förstår också din. Men hade min man kommit med en tavla med mig, oss och barnen, där jag i första stund hade TÄNKT -var han full när han valde bilderna?

men de hade bara varit en mikro sekund. Jag hade istället blivit nyfiken på vad du kände när du valde bilderna. Min man har en bild på mig som bakgrundsbild på telefonen, den är gräslig enligt mig. Men han älskar den för att den påminner honom om mer än bara mig, ögonblicket bilden togs och all sinnesstämning som var. Och jag tycker det är så fint.

så jag förstår att hon är besviken men nu såhär långt i texten så förstår jag dig mer. Jag hade blivit jätte besviken på min man inte kunde mer än sitt egna utseende. 

• Tecum
    Anonym (en med erfarenhet) skrev 2025-05-24 19:43:18 följande:

Jag behöver nog se bilderna innan jag uttalar mig.

För det är inte roligt att få nåt där man blundar eller gör grimaser eller ser helt konstig ut i kroppen att sätta upp på väggen som alla besökare ska se i tio år eller så

En del män är helt blinda för sånt och kan verkligen inte ta kort alls, så ett hett tips är nog att be en väninna eller i nödfall första bästa kvinna i fotoaffären att kolla om det faktiskt är vettiga bilder på frun.

Okej, då vet vi det. Ingen mening att göra något extra för en kvinna för det duger vi inte till.
    Men gnäll då inte för att vi kommer med trista presenter...
  • Anonym (M)
    Tecum skrev 2025-05-25 19:30:55 följande:
    Okej, då vet vi det. Ingen mening att göra något extra för en kvinna för det duger vi inte till.
    Nej precis för den där personen representerar ju alla kvinnor så ingen mening att göra någon extra för någon kvinna.
  • Anonym (Ok)
    Tecum skrev 2025-05-25 19:30:55 följande:
    Varför svara så barnsligt och dra alla kvinnor över en kam?

Man får lov att vara besviken över en present. Om man tar så illa vid sig som du och TS verkar göra så lev ensamma. 
  • Anonym (Lelle)

Jag tycker det låter som att TS kvinna manövrerar ut honom. Behandlar honom halvdåligt med flit för att hålla honom på plats. Det brukar vara taskiga kommentarer då och halvhjärtade ursäkter efter.

Om man inte har bättre självkontroll som vuxen än att man måste kommentera en present så negativt, så har man problem.

• Anonym (Ok)
    Anonym (Lelle) skrev 2025-05-25 21:29:25 följande:

Jag tycker det låter som att TS kvinna manövrerar ut honom. Behandlar honom halvdåligt med flit för att hålla honom på plats. Det brukar vara taskiga kommentarer då och halvhjärtade ursäkter efter.

Om man inte har bättre självkontroll som vuxen än att man måste kommentera en present så negativt, så har man problem.

Skickligt att kunna utläsa det efter en händelse som TS skriver om. Du borde bli familjeterapeut. Ett möte sedan har du bilden klar. 
  • Anonym (Lelle)
    Anonym (Ok) skrev 2025-05-25 21:35:45 följande:
    Skickligt att kunna utläsa det efter en händelse som TS skriver om. Du borde bli familjeterapeut. Ett möte sedan har du bilden klar. 

TS tjej är ju taskig med flit. Hon vill uppenbarligen låta nedlåtande. Varför gör man så? 

Om TS tyckte presenten var bra och att han även kollat med bekanta som gillade den, så kan det inte varit så jävla illa att man måste kommentera på detta direkta sätt.

TS tjej kan öven ha någon diagnos där hon inte förstår det sociala spelet och bara säger saker rakt ut. 

• Tecum
    Anonym (Ok) skrev 2025-05-25 21:26:30 följande:
    Varför svara så barnsligt och dra alla kvinnor över en kam?

Man får lov att vara besviken över en present. Om man tar så illa vid sig som du och TS verkar göra så lev ensamma. 
    Man får vara besviken över en present. Men att visa det så tydligt på den typen av present, alltså tillverkad av givaren med kärlek, är inte särskilt lyckat. 

Tydligen tycker många kvinnor att TS´ fru agerade korrekt, vilket förvånar mig. Och då är det inte läge att klaga över män som inte bryr sig om uppvaktning, som TS i tråden om morsdagspresent.
Svar på tråden Min fru gillade inte min present...