• Pappa2023

Min fru gillade inte min present...

Jag och frugan har haft det lite upp och ner sen barnen kom men vi har pratat ut och bestämt oss för att skärpa till oss båda två för äktenskapets och familjens skull, jag inom mima svagheter och hon inom sina, bla att hon ska försöka vara lite mer snäll och omtänksam mot mig.
    Tänkte vara lite extra gullig och beställde en "glad mors dag" tavla med utvalda familjefotografier.
    Lade ner mycket omsorg på att välja fina foton på henne och barnen, trixa och greja på webbshoppen. Var rätt nöjd men stämde av med bekanta att det såg bra ut.
    Idag fick hon den i förväg till mors dag då vi inte har tid på söndag. Skickade fram ungarna med den, hon lyfte upp den och sa "Oj...du kanske hade kunnat valt andra foton...men tack ändå"
    Vilket gjorde mig väldigt ledsen. Hon insåg att jag tog åt mig och bad om ursäkt, lång dag, har svårt att visa känslor, osv. Men jag känner mig sårad även om hon ber om ursäkt. Känner som jag aldrig vill försöka vara omtänksam och försöka extra nånsin igen...  Tycker hon inte om den så fine, jag överlever men vem säger så till en partner som försöker? 

• Svar på tråden Min fru gillade inte min present...
  • Anonym (Ok)
    Tecum skrev 2025-05-25 22:12:21 följande:
    Man får vara besviken över en present. Men att visa det så tydligt på den typen av present, alltså tillverkad av givaren med kärlek, är inte särskilt lyckat. 

Tydligen tycker många kvinnor att TS´ fru agerade korrekt, vilket förvånar mig. Och då är det inte läge att klaga över män som inte bryr sig om uppvaktning, som TS i tråden om morsdagspresent.
    Är det samma kvinnor som svarat i båda trådarna?
  • Anonym (V)
    Tecum skrev 2025-05-25 22:12:21 följande:
    Man får vara besviken över en present. Men att visa det så tydligt på den typen av present, alltså tillverkad av givaren med kärlek, är inte särskilt lyckat. 

Tydligen tycker många kvinnor att TS´ fru agerade korrekt, vilket förvånar mig. Och då är det inte läge att klaga över män som inte bryr sig om uppvaktning, som TS i tråden om morsdagspresent.
    Tycker inte att det var någon kraftig negativ reaktion faktiskt.
  • Anonym (V)
    Anonym (Ok) skrev 2025-05-25 22:31:04 följande:
    Är det samma kvinnor som svarat i båda trådarna?
    Har jag svårt att tro att det är.
  • Anonym (V)
    Anonym (Lelle) skrev 2025-05-25 21:29:25 följande:

Jag tycker det låter som att TS kvinna manövrerar ut honom. Behandlar honom halvdåligt med flit för att hålla honom på plats. Det brukar vara taskiga kommentarer då och halvhjärtade ursäkter efter.

Om man inte har bättre självkontroll som vuxen än att man måste kommentera en present så negativt, så har man problem.

Det baserar du på några få rader.
  • Anonym (Kvinna 30plus)

Du gjorde en jättefin sak. 
    Va tråkigt att hennes reaktion var sådan. Tycker hon gjorde bort sig där.
    Många kvinnor är besvikna idag över att ingen av deras män ens haft tanken att ordna med något.

Bland annat jag. Så jag tycker du gjorde en jättefin sak för henne och hon borde uppskatta dig mer. 

• Pappa2023

Jag kan garantera er att det inte är några fula bilder utan klassiska famijefoton där hon tex håller barnen i handen. Inga close ups med fula grimaser eller annat, lite vett har jag även som man 😀 .
    Kan även poängtera att varje foto jag tagit har hon lagt upp på sociala medier själv. Det är inget foto som jag tagit i smyg och haft gömd i mobilen.

• Anonym (Ok)

Tråkigt att du snackar skit om din fru här på FL. Tänk om hon läser det, du är ju inte anonym, och skriver även om annat som berör henne och som hon antagligen också läser. 

• Anonym (Lelle)
    Anonym (Ok) skrev 2025-05-26 08:19:26 följande:

Tråkigt att du snackar skit om din fru här på FL. Tänk om hon läser det, du är ju inte anonym, och skriver även om annat som berör henne och som hon antagligen också läser. 

Det är väl bra om TS tjej läser hur jon beter sig?
    Anonym (V) skrev 2025-05-25 22:53:28 följande:
    Det baserar du på några få rader.
    Ja, antingen är TS tjej elak med flit, annars är hon gränslös och förstår inte det sociala spelet. Något av det är det ju?
  • molly50

Jag tycker inte att hennes reaktion var så farlig ändå. Även om det kanske var onödigt att uttrycka sig så. Men jag har hört talas om värre.
    När en av min mans kompisar sambo fyllde jämnt så gick de ihop,ett gäng kompisar, och köpte ett fint halsband som present.
    Och det första hon gjorde när hon öppnat presenten var att fråga om det fanns ett kvitto så hon kunde byta. Inte ens ett tack.
    Det tycker jag var otacksamt.

• Anonym (V)
    molly50 skrev 2025-05-26 18:22:46 följande:

Jag tycker inte att hennes reaktion var så farlig ändå. Även om det kanske var onödigt att uttrycka sig så. Men jag har hört talas om värre.
    När en av min mans kompisar sambo fyllde jämnt så gick de ihop,ett gäng kompisar, och köpte ett fint halsband som present.
    Och det första hon gjorde när hon öppnat presenten var att fråga om det fanns ett kvitto så hon kunde byta. Inte ens ett tack.
    Det tycker jag var otacksamt.

Det var riktigt ohyfsat av henne.
Svar på tråden Min fru gillade inte min present...