• Pappa2023

Min fru gillade inte min present...

Jag och frugan har haft det lite upp och ner sen barnen kom men vi har pratat ut och bestämt oss för att skärpa till oss båda två för äktenskapets och familjens skull, jag inom mima svagheter och hon inom sina, bla att hon ska försöka vara lite mer snäll och omtänksam mot mig.
    Tänkte vara lite extra gullig och beställde en "glad mors dag" tavla med utvalda familjefotografier.
    Lade ner mycket omsorg på att välja fina foton på henne och barnen, trixa och greja på webbshoppen. Var rätt nöjd men stämde av med bekanta att det såg bra ut.
    Idag fick hon den i förväg till mors dag då vi inte har tid på söndag. Skickade fram ungarna med den, hon lyfte upp den och sa "Oj...du kanske hade kunnat valt andra foton...men tack ändå"
    Vilket gjorde mig väldigt ledsen. Hon insåg att jag tog åt mig och bad om ursäkt, lång dag, har svårt att visa känslor, osv. Men jag känner mig sårad även om hon ber om ursäkt. Känner som jag aldrig vill försöka vara omtänksam och försöka extra nånsin igen...  Tycker hon inte om den så fine, jag överlever men vem säger så till en partner som försöker? 

• Svar på tråden Min fru gillade inte min present...
  • Anonym (Men varför?)
    Tecum skrev 2025-05-28 17:02:26 följande:
    Vem ger presenter till påsk?

Mors dag är vad den heter. Är du en mor kan hon firas även om det inte är DIN mor. Även om det är viktigast att just hon blir firad. Men vad är fel i att visa sina barns mamma lite extra uppskattning när ändå dagen finns? I synnerhet om de egna barnen är för små.

Men rent generellt är jag  inte mycket för firande och presenter, vi har slutat ge varann till jul och födelsedagar. 
    Skillnaden är att bli mamma (eller pappa) är en prestation och ett åtagande, till skillnad från att t ex fylla år. Så det är mer värt att fira...
    Jag läste om någon kvinna som blev besviken över påskägget hon fick av sin man. 

Visst kan man vara snäll och hjälpa barnen med present till sin mamma, men att ha mage att bli besviken över presenterna? Jag har fått teckningar av barnen när de var små, men aldrig tänkt tanken på att mannen ska ge något. Om han gjort det ändå hade jag snarare blivit glatt överraskad än besviken, eftersom jag verkligen inte förväntat mig något från honom. 

Han har ju en egen mamma att fira.
  • Anonym (Nja...)
    Tremere skrev 2025-05-28 16:41:04 följande:

Fasen inte lätt att göra er kvinnor nöjda.
    Jag tycker nog att han gjorde sin research genom att välja sådana bilder som hon själv använt på Insta.
    Hur jäkla svårt skall det vara att visa uppskattning över gesten i stället för att stirra sig blind på själva gåvan?
    Det känns som att många kvinnor här är sådan materialister.
    Hur bra är ni själva på att ge bort gåvor till era män, på fars dag t ex?
    Blev det ett par kalsonger och stock snus i år igen?

Jättelätt att göra oss nöjda! Det är bara att f-ng FRÅGA!! 

Lata djäkla mansbebisar...
  • Tremere
    Anonym (Nja...) skrev 2025-06-04 11:01:36 följande:

Nä, för om vi frågar så är vi lata och har ingen fantasi.
    Vi skall bara magiskt veta vad ni vill ha hela tiden.

• Anonym (Tjejjjen)
    Tremere skrev 2025-06-04 12:33:54 följande:

Om man känner sin partner, pratar med varandra och är uppmärksam så vet man ju vad denne skulle kunna tänkas gilla. Du håller inte med?

En av dom bästa mest genomtänkta presenterna jag fått kostade 199kr på rusta. Hur kan det komma sig? Fundera på det du.
  • molly50
    Tremere skrev 2025-05-28 16:41:04 följande:

Fasen inte lätt att göra er kvinnor nöjda.
    Jag tycker nog att han gjorde sin research genom att välja sådana bilder som hon själv använt på Insta.
    Hur jäkla svårt skall det vara att visa uppskattning över gesten i stället för att stirra sig blind på själva gåvan?
    Det känns som att många kvinnor här är sådan materialister.
    Hur bra är ni själva på att ge bort gåvor till era män, på fars dag t ex?
    Blev det ett par kalsonger och stock snus i år igen?

Är du också materialist då? Det låter ju som att du inte tycker att kalsonger och en stock snus är en särskilt bra present?
    Är det inte tanken som räknas? Eller gesten?
    Jag hade för övrigt varit nöjd med den presenten som TS gav sin fru. Även om jag avskyr att se mig själv på bild.
    För mig är det tanken och ansträngningen som räknas.

Min man brukar vara uppmärksam och lyssna på mig om jag t ex säger att det är något jag behöver eller verkligen vill ha.
    Eller så pratar han med barnen och så kommer de på något tillsammans som de tycker passar.
    Det behöver inte vara så svårt.
  • Anonym (qwerty)

Hon låter som en riktigt bitch att leva med.
    Nu vet jag inte hur gamla era barn är, men om de är gamla nog att räcka över presenten själva så tänker jag att de också var gamla nog att kanske deltagit i att sätta ihop tavlan, och då sårar hon inte bara dig utan även dem med en sådan idiotisk kommentar. STFU.

Nästa år ger du henne ingenting, och påminner inte barnen heller. 

• Anonym (qwerty)

99% vill ha egentid. Speciellt om man har barn. Kupong på massage, middag ute, bio mm.(Dock ej massage om hon inte gillar att bli tagit i av främlingar, men det brukar man veta som partner)
  • Tremere
    molly50 skrev 2025-06-04 13:35:01 följande:
    Är du också materialist då? Det låter ju som att du inte tycker att kalsonger och en stock snus är en särskilt bra present?
    Är det inte tanken som räknas? Eller gesten?
    Jag hade för övrigt varit nöjd med den presenten som TS gav sin fru. Även om jag avskyr att se mig själv på bild.
    För mig är det tanken och ansträngningen som räknas.

Min man brukar vara uppmärksam och lyssna på mig om jag t ex säger att det är något jag behöver eller verkligen vill ha.
    Eller så pratar han med barnen och så kommer de på något tillsammans som de tycker passar.
    Det behöver inte vara så svårt.

Jag talar inte från egen erfarenhet utan från vad som skrevs tidigare i tråden.
    Dessutom så drog jag det till sin spets för att skapa lite debatt, vilket det uppenbarligen gjorde :)

Personligen tycker jag inte det är svårt att hitta på presenter till min fru, som jag varit tillsammans med i över trettio år.
    Men om man ser till vad som skrevs innan mitt inlägg samt trådstarten så räcker det ju inte till.

Du verkar ändå ha en vettig syn på det här med presenter till varandra. Lite som jag och min fru. Det är absolut tanken som räknas och enligt mig hade TS en fin tanke, men hans fru verkade ju inte tycka det.

• molly50
    Tremere skrev 2025-06-04 16:22:05 följande:

Jag talar inte från egen erfarenhet utan från vad som skrevs tidigare i tråden.
    Dessutom så drog jag det till sin spets för att skapa lite debatt, vilket det uppenbarligen gjorde :)

Personligen tycker jag inte det är svårt att hitta på presenter till min fru, som jag varit tillsammans med i över trettio år.
    Men om man ser till vad som skrevs innan mitt inlägg samt trådstarten så räcker det ju inte till.

Du verkar ändå ha en vettig syn på det här med presenter till varandra. Lite som jag och min fru. Det är absolut tanken som räknas och enligt mig hade TS en fin tanke, men hans fru verkade ju inte tycka det.

Det var inte så lätt att tolka det så. Men ok.
    Men då tycker du alltså att det är ok med ett par kalsonger och en stock snus också då?

Jag tror att det är lättare att veta vad den andre vill ha när man har varit tillsammans länge och känner varandra också. Vi har varit tillsammans i 23 år och känner varandra utan och innan vid det här laget.
    Det kan nog vara svårare i början,innan man har lärt känna varandra på djupet.

Ja,TS fru reagerade med otacksamhet. Det kan jag hålla med om.
    Men alla kvinnor är inte så. 
  • Anonym (V)
    Anonym (Tjejjjen) skrev 2025-06-04 13:19:17 följande:
    Om man känner sin partner, pratar med varandra och är uppmärksam så vet man ju vad denne skulle kunna tänkas gilla. Du håller inte med?

En av dom bästa mest genomtänkta presenterna jag fått kostade 199kr på rusta. Hur kan det komma sig? Fundera på det du.
    Kommunikation är basen i en relation, jag vet vad min partner tycker om och vice versa.
  • Anonym (V)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-06-04 14:01:53 följande:

Hon låter som en riktigt bitch att leva med.
    Nu vet jag inte hur gamla era barn är, men om de är gamla nog att räcka över presenten själva så tänker jag att de också var gamla nog att kanske deltagit i att sätta ihop tavlan, och då sårar hon inte bara dig utan även dem med en sådan idiotisk kommentar. STFU.

Nästa år ger du henne ingenting, och påminner inte barnen heller. 

Barnsligt.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (V) skrev 2025-06-04 17:32:55 följande:
    Barnsligt.
    Ja det TS fru gjorde var barnsligt.
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Nja...) skrev 2025-06-04 11:01:36 följande:

Hänger inte med på tipset "det är bara att f%ing fråga"?

Tala om vad man tänker ge i present och fråga (?) vilka bilder man bör välja? Fråga (?) om det är okej att man väljer bilder själv till presenten? Fråga (?) vad hon vill ha i present (för att sen få höra man "aldrig överraskar")? Fråga (?) om man får överraska? Fråga (?) om man ska beställa en ny med "rätt" bilder?

Fråga vad man ska göra/ge känns lite som att va en lat mansbebis som inte kan ta egna beslut utan måste ha sin fru's f%ing svar alltid
  • Dimisi
    Pappa2023 skrev 2025-05-23 19:54:14 följande:
    Hon ber om ursäkt och vill kramas, pussas extra så nollställd verkar hon inte vara, hon insåg väl hur jävligt hon betedde sig.
    Men jag är ändå sårad. 
    Man kan inte pussa bort ett plumt uttalande.

Det hon behöver göra är att själv reagera på vad hon sa och ta ställning mot det, typ: Vilken jävla käftsmäll när du överlämnar något i kärlek till mig. Jag ångrar jättemycket att jag hade mina vanliga kritiska glasögon på mig och därmed missade ett tillfälle där vi hade kunnat se kärleken i varandra. Det går kass med mitt åtagande att försöka vara lite snällare. Dessutom ÄR collaget fint! Det behövs ingen framkrystad snällhet för att se det. Förlåt som fan!

Sen kan man pussas. Kyss
  • Anonym (V)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-06-04 21:43:18 följande:
    Ja det TS fru gjorde var barnsligt.
    Ditt inlägg var barnsligt, att inte påminna barnen. 
  • Anonym (Kivi)

De är inte så många som tänker göra fint som du gjorde. Oavsett vad hon tycker var stolt över dig själv på att du visar henne respekt och kärlek.

Det spelar ingen roll hur dyrt eller billigt grej man hämtar heller, utan det är bara att kunna förstå hur en partner visar sin respekt mot sin fru eller man med det som man har att överaska med.

• Anonym (Men varför?)

Jag hade blivit glad över den fina gesten. Särskilt som jag aldrig förväntat mig att min man skulle uppvakta mig på morsdag. Alla hjärtans dag eller födelsedag är något annat. Men jag förväntar mig inget särskilt som en bortskämd snorunge. Det är tanken som räknas, så jag blir nöjd om det så bara blir en blombukett.

Jag är kvinna, så JO vi kvinnor finns som ser den fina gesten och inte det materiella. Jag får på min höjd något på alla hjärtans dag och födelsedagen. Det är sällan något överdådigt. Men det är tanken och gesten som räknas. Någon kom ihåg mig!

Vi lever i en alldeles för materiell värld. En frukost på sängen på morsdag borde minst sagt räcka, och några teckningar från barnen. Har man egen inkomst kan man själv köpa det man vill ha.

• Anonym (Nja...)

Jag menade inte att du skulle fråga exakt vad hon vill ha i present en specifik dag ... Men aktivt fråga saker om vad hon gillar och uppskattar och behöver... Vad en kvinna - DIN kvinna - gillar och ogillar bör ni veta om, ja. 

I det här fallet kunde mannen också ha engagerat sig lite bättre och gjort mera research... 
Svar på tråden Min fru gillade inte min present...