• Anonym (TS)

Väldigt smala tjejer som går upp i vikt

Jag har tänkt en del på kvinnor i min omgivning som varit väldigt smala, alltså så ryggraden syns tydligt och att benen sticker ut. Dom har känts smala naturligt och sedan vid en graviditet eller skilsmässa har dom gått upp väldigt mycket. Min upplevelse är att dom ser att dom själva förlorar helt sitt värde som människa. Eftersom att dom varit direkt magra tidigare så blir detta ett stort slag. 

Jag själv brukar röra mig på gränsen till normalviktig och pendlar lite i vikt så ibland väger jag 6 kilo över normalvikt och ibland 6 kilo ner från vad som exakt är normalviktig. Men för mig är det här ingen större grej och min identitet har inte varit att vara smal. 

Något jag verkligen känner mig ledsen över att några av dessa har blivit lämnade av sina partners direkt efter deras graviditeter och att männen sagt att dom inte vill leva med en tjock kvinna. En person i min omgivning har även sagt uttryckligen att det är falsk marknadsföring att först vara mager och sedan direkt efter giftermålet ska man bli fet?. 

Är det värre för en mager kvinna att gå upp i vikt än för en typ mullig från början? Socialt nu. 

• Svar på tråden Väldigt smala tjejer som går upp i vikt
  • molly50
    Fossil skrev 2025-06-04 14:59:03 följande:
    Nåja, för mig krävs både ett fint yttre och ett fint inre.
    Kalla mig ytlig, men utan att ögat också får sitt så får det vara.
    Det är klart att det yttre är det första man ser. Men pratar man sen med personen och upptäcker att det inte finns något vackert på insidan så får det vara för mig.
    Utseendet är inte allt.
    Och utseendefixerade män har aldrig attraherat mig.
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2025-06-04 14:08:07 följande:
    Men är man inte besatt av utseendet utan tycker att personligheten är viktigare så blir en utseendefixerad person inte så attraktiv.
    Ett vackert yttre betyder ingenting om det inte finns något på insidan.
    Inte det minsta, utsidan kan vara vacker men inte insidan. Vet vad som är viktigast för mig
  • Anonym (H)
    Anonym (MM) skrev 2025-06-04 08:14:00 följande:

normala vuxna människor poängsätter inte folk efter utseende och inkomst. 

De flesta normala vuxna människor är också ute efter någon med en bra personlighet. En människa som poängsätter sig själv och andra och bygger sitt kärleksliv på en hittepå-rankning har sällan en trevlig personlighet utan är rätt ytlig, tråkig och barnslig. 

Om denne 7-poångare som du pratar om inte kan tänka sig att träffa mig om jag inte förlorar 15 kg så är det ju liksom inte en man blir jätteattraherad av. 

Poängsätter gör väl ingen vuxen människa.

¨Håller med inlägget.
  • Anonym (H)
    Fossil skrev 2025-06-04 14:59:03 följande:
    Nåja, för mig krävs både ett fint yttre och ett fint inre.
    Kalla mig ytlig, men utan att ögat också får sitt så får det vara.
    Skönheten sitter i betraktarens ögon.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (H) skrev 2025-06-04 17:51:27 följande:
    Inte det minsta, utsidan kan vara vacker men inte insidan. Vet vad som är viktigast för mig
    Är utsidan inte attraktiv kvittar det hur vacker insidan är... Utsidan ger insidan en chans...

• Anonym (H)
    Anonym (Rob) skrev 2025-06-04 18:00:44 följande:
    Är utsidan inte attraktiv kvittar det hur vacker insidan är... Utsidan ger insidan en chans...

En vacker men pantad person är inte attraktiv.
  • Anonym (H)
    Anonym (Återigen!) skrev 2025-06-04 14:31:20 följande:
    Nej Rob!
    I Sverige har män oftare övervikt eller fetma än kvinnor. Enligt SCB hade 56% av männen och 41% av kvinnorna i åldern 16-84 år övervikt eller fetma. Även Folkhälsomyndigheten rapporterar att övervikt och obesitas är vanligare bland män. 
    Mer detaljerad information:
    SCB:
    56% av männen och 41% av kvinnorna i åldern 16-84 år hade övervikt eller fetma. 
    Ja, fler män är överviktiga.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (H) skrev 2025-06-04 18:17:59 följande:
    En vacker men pantad person är inte attraktiv.

Nej, men det är troligare att den vackra personen är intelligent. Eftersom man är intelligent nog att ta hand om sin kropp...
  • Anonym (H)
    Anonym (Rob) skrev 2025-06-04 18:24:06 följande:

Nej, men det är troligare att den vackra personen är intelligent. Eftersom man är intelligent nog att ta hand om sin kropp...
    Magra, anorektiska tjejer mår inte så bra. Det är en allmän kunskap. 

Så länge personen är mager men ser ut som ... så är det okej tycker du.
  • Fossil
    molly50 skrev 2025-06-04 16:51:38 följande:
    Det är klart att det yttre är det första man ser. Men pratar man sen med personen och upptäcker att det inte finns något vackert på insidan så får det vara för mig.
    Utseendet är inte allt.
    Och utseendefixerade män har aldrig attraherat mig.
    Ett fint inre kan inte kompensera för ett yttre som inte tilltalar mig.

Skulle inte kalla det för utseendefixering.
    Som fossil är man in i helvete gammal
Svar på tråden Väldigt smala tjejer som går upp i vikt