• Anonym (Voom)

Jag har varit otrogen.

För första och sista gången. Jag ångrar mig så mycket.

Igår kväll berättade jag det för min partner och det togs förvånansvärt bra. Men vi har bara pratat på telefon och ska väl ses och prata ut om det.

Jag kan inte sova. Men känner att den största bördan redan är ur vägen. Även om jag känner att det var väldigt dumt och att jag ångrar mig känner jag ändå att det var bra av mig att jag berättade även om jag kunde gjort det för några dagar sedan.

Hur går man vidare i ett sådant här skede?

• Svar på tråden Jag har varit otrogen.
  • Anonym (?)
    Lynx123 skrev 2025-06-14 12:18:32 följande:
    Kalla det vad du vill: bedragen, sviken, förd bakom ljuset, lurad...så klart det är sårande. Där det en gång fanns trygghet och tillit finns det nu bara tvivel och besvikelse.
    Fast hur kan det vara förd bakom ljuset när han vet hur det ligger till?
  • Anonym (?)
    Anonym (A) skrev 2025-06-14 13:39:12 följande:
    Varför är det inte sårande? Utveckla gärna ditt svar 
    Jag har inte påstått något om ifall det är sårande eller inte sårande så det finns inget att utveckla
  • Anonym (?)
    EpicF skrev 2025-06-14 12:30:13 följande:
    Ja, det hade för många också varit sårande. 
    Du skrev bedragen vilket betyder lurad så du behöver inte skriva också när det är samma sak
  • EpicF
    Anonym (?) skrev 2025-06-14 15:13:09 följande:
    Du skrev bedragen vilket betyder lurad så du behöver inte skriva också när det är samma sak
    Bedragen behöver inte vara synonymt med lurad. 
  • EpicF
    Anonym (?) skrev 2025-06-14 15:12:02 följande:
    Jag har inte påstått något om ifall det är sårande eller inte sårande så det finns inget att utveckla
    Du ställer frågetecken varför folk anser att det är sårande. Varför gör du det? 
  • Anonym (?)
    EpicF skrev 2025-06-14 16:48:47 följande:
    Du ställer frågetecken varför folk anser att det är sårande. Varför gör du det? 
    För jag vill veta varför de känner så 
  • Anonym (?)
    EpicF skrev 2025-06-14 16:47:32 följande:
    Bedragen behöver inte vara synonymt med lurad. 
    Jo det är vad bedrägeri betyder, att man lurar och medvetet vilseleder någon.
  • EpicF
    Anonym (?) skrev 2025-06-14 16:56:45 följande:
    Man kan bli bedragen på andra sätt än vid bedrägeri. Ex vid en otrohet. Då har man blivit bedragen. Bedragen i det fallet betyder inte lurad, utan sviken. Den man älskar har svikit en. Och det är för de allra flesta sårande. 
  • EpicF
    Man kan bli bedragen på andra sätt än vid bedrägeri. Ex vid en otrohet. Då har man blivit bedragen. Bedragen i det fallet betyder inte lurad, utan sviken. Den man älskar har svikit en. Och det är för de allra flesta sårande.
  • EpicF
Svar på tråden Jag har varit otrogen.