• Anonym (Voom)

Jag har varit otrogen.

För första och sista gången. Jag ångrar mig så mycket.

Igår kväll berättade jag det för min partner och det togs förvånansvärt bra. Men vi har bara pratat på telefon och ska väl ses och prata ut om det.

Jag kan inte sova. Men känner att den största bördan redan är ur vägen. Även om jag känner att det var väldigt dumt och att jag ångrar mig känner jag ändå att det var bra av mig att jag berättade även om jag kunde gjort det för några dagar sedan.

Hur går man vidare i ett sådant här skede?

• Svar på tråden Jag har varit otrogen.
  • Anonym (Nic)
    Kirenaj68 skrev 2025-06-15 01:57:57 följande:
    Åtminstone i min värld går det inte.
    Klart det går. 
  • Kirenaj68
    Anonym (Nic) skrev 2025-06-15 13:16:56 följande:
    Klart det går. 
    Visst finns det folk som klarar att av bygga upp en hållbar tillit igen och det är starkt av dem. Tyvärr hör inte jag till den kategorin.
  • Anonym (?)
    EpicF skrev 2025-06-14 18:10:36 följande:
    Inte bara. Kan innebära att man blir sviker.  Ex bedragen/sviker av sin partner. 

Ett ord kan ha olika betydelser i olika sammanhang. 

Ta bedrog sin partner. Och partnen känner sig bedragen. 
    Vadå KAN innebära, bedrägeri är ALLTID ett svek mot den man lurar.
  • Anonym (?)
    Lynx123 skrev 2025-06-14 21:06:48 följande:
    Allvarligt? Vad tror du? ;)
    Det är ditt resonemang att personen är bedragen för att han inte visste att det hände. Sen fattar jag såklart att din åsikt egentligen är att man är otrogen då också. Men konsekvensen av ditt faktiska resonemang som du förde fram blir så. Så det var inte så genomtänkt och det håller inte.
  • Anonym (?)
    Anonym (Voom) skrev 2025-06-14 20:44:48 följande:
    Hur kan man leva med någon om tilliten är borta för gott?
    Man tänker att man måste inte lita på det och släpper det
  • Anonym (Kvinna ....)

Har blivit bedragen vid ett par tillfällen.  Finns mycket jag kan "leva med" och på sikt förlåta (inklusive misshandel), men skulle ALDRIG förlåta otrohet! Tilliten och "vi mot världen" känslan går aldrig att få tillbaka. 

Spelar ingen roll vad mannen säger, vilka förklaringar eller ursäkter han ger, hur mycket han lovar att det aldrig kommer ske igen och hur mycket han kommer förändra sig. Det är alltid helt kört och smärtan av ett sånt svek är enorm!

• EpicF
    Anonym (?) skrev 2025-06-16 09:43:02 följande:
    Vadå KAN innebära, bedrägeri är ALLTID ett svek mot den man lurar.
    Ordet bedragen har två olika betydelse, beroende i vilket sammanhang. 

Otrohet = bedragen = svek

Ekonomisk = Lurad = bedräger

Att du inte förstår det är ditt problem. 
  • Lynx123
    Anonym (?) skrev 2025-06-16 09:48:16 följande:
    Det är ditt resonemang att personen är bedragen för att han inte visste att det hände. Sen fattar jag såklart att din åsikt egentligen är att man är otrogen då också. Men konsekvensen av ditt faktiska resonemang som du förde fram blir så. Så det var inte så genomtänkt och det håller inte.
    Så länge du fattade är det bra. :)
  • Anonym (?)
    EpicF skrev 2025-06-16 10:42:30 följande:
    Ordet bedragen har två olika betydelse, beroende i vilket sammanhang. 

Otrohet = bedragen = svek

Ekonomisk = Lurad = bedräger

Att du inte förstår det är ditt problem. 
    Jag har inte pratat om ekonomi, så det behöver du inte låtsas som att jag har gjort.
  • Anonym (?)
    Lynx123 skrev 2025-06-16 13:30:21 följande:
    Så länge du fattade är det bra. :)
    Jag fattar att det inte var så genomtänkt av dig att argumentera för att man är bedragen för man inte vet om det. 
Svar på tråden Jag har varit otrogen.