Jävla svärmor..
Vår dotter är väldigt intresserad av att ha saker som vi vuxna har. För ett tag sen fick hon ett Lypsyl av oss men hon kunde inte sköta det. Nu har hon sett att hennes farmor har läppstift och vill givetvis ha ett sånt. Då har svärmor sagt flera gånger att hon ska köpa ett Lypsyl till henne. Varje gång har vi sagt. Det är inte lönt för vi har redan testat och det går inte av flera anledningar. Vad kommer svärmor med idag? Jo, LYPSYL. Sen blir det kaos och svärmor känner sig dum och ömkar sig om det och vill ha en klapp på axeln att det gör inget. Inombords kokar jag 😡
Nästa grej. Vi kämpar med att lära barnen att allt inte är leksaker. På vår altan har vi ljuslyktor med glas. Dessa får barnen inte leka med. Nu gjorde vår dotter det idag iallafall och min sambo säger ifrån. Då säger svärmor ?Men hon kan väl ha den och leka försiktigt?. Underminerar oss helt. Denna gången kunde jag inte vara tyst. Sa att det faktiskt är en regel att vi inte leker med dem.
Och till sist, svärmor säger åt oss hur vi ska göra med maten på yngsta sonens kalas.
Ville kräka av mig. Härlig lördag så att säga. Igenkänning?
Är jag helt orimlig som också tänker att dem som är ?Farmor? oftare lägger sig i på detta viset?
Enligt min erfarenhet är Mormors mer laidback.