• ttcjuliaa

Ruvardagar

Har gjort ett nytt FET efter vårt MA i december. Är på ruvardag 3 med blastocyst. Känner mig i stort sett i fin form än så länge.

Är det flera ruvare här inne som vill följas åt? 

• Svar på tråden Ruvardagar
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-17 22:01:18 följande:

Hurra! Jag är snart med dig hoppas jag. Har du planerat nåt för att distrahera dig så att tiden går snabbare? 

ttcjuliaa: Jag håller tummarna hårt för dig imorgon I alla fall! Och tänk också att det är tidigt med rd5. Jag plussade först på äl+11 så (rd6 eller 7 översatt till 5-dagars blasto). Då var det suupersvagt.

Det hoppas vi på att du är ! 🥰 
    Ååh det där är så svårt .. känns som om att det spelar ingen roll vad man gör , det är ständigt i bakhuvudet 😅 Men vi har ju en midsommarhelg att se fram emot och planera så denna veckan kommer förhoppningsvis gå rätt fort 😅 
  • ttcjuliaa

Min tjuvtestardag slutade i nedtur, kritvita tester på RD6. 
    Har inte känt av någonting men igårkväll fick jag upp hoppet för det spände i livmodern, precis sådär som det känns när den växer så jag trodde det skulle bli positivt på stickan idag. Är jätteledsen nu. Tror ni det är kört? Gråter

• Jassan123
    Anonym (?) skrev 2025-06-17 23:31:55 följande:

Vad är "ruvar dagar"?

Ruvardagar är antalet dagar sedan ett embryo har förts in i livmodern under en IVF behandling . 🤗
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-18 07:11:13 följande:

Min tjuvtestardag slutade i nedtur, kritvita tester på RD6. 
    Har inte känt av någonting men igårkväll fick jag upp hoppet för det spände i livmodern, precis sådär som det känns när den växer så jag trodde det skulle bli positivt på stickan idag. Är jätteledsen nu. Tror ni det är kört? Gråter

Förstår att det känns tungt. Plussade själv på RD 6 förra gången och kommer antagligen tjuvtesta på den dagen denna gång med. Men tänker att det nödvändigtvis inte behöver betyda att det inte går vägen. Det är ju endå rätt tidigt och hcg kanske inte har hunnit stiga tillräckligt för att ge utslag
    Styrkekramar 🌸
  • ttcjuliaa
    Jassan123 skrev 2025-06-18 08:43:11 följande:
     Förstår att det känns tungt. Plussade själv på RD 6 förra gången och kommer antagligen tjuvtesta på den dagen denna gång med. Men tänker att det nödvändigtvis inte behöver betyda att det inte går vägen. Det är ju endå rätt tidigt och hcg kanske inte har hunnit stiga tillräckligt för att ge utslag. 
    Styrkekramar 🌸
    Tack Hjärta
    Den enda lilla trösten är att vi har ett embryo kvar i frysen som vi kan prova innan vi börjar med ny sprutrunda. Men hoppas detta embryot bara har lite längre startsträcka än vad de andra två hade. 
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-18 09:32:33 följande:
    Tack Hjärta
    Den enda lilla trösten är att vi har ett embryo kvar i frysen som vi kan prova innan vi börjar med ny sprutrunda. Men hoppas detta embryot bara har lite längre startsträcka än vad de andra två hade. 
    Ja som sagt det kanske bara behöver lite extra tid ! Vi hoppas på att så är fallet . Om inte detta går vägen så hoppas vi att det i frysen är guldägget🥰
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Väntare)

Vad jobbigt ttcjuliaa... Hoppet är trots detta inte ute. Vi är med dig till tesdagen och vidare om så önskas! Skönt med ett kvar i frysen också. 

Nu är jag också ruvare. Alltid så svårt att veta vad man ska göra nu. Pommes? Rörelse? Vila? Allt på en gång? 

• ttcjuliaa
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-18 13:35:57 följande:

Vad jobbigt ttcjuliaa... Hoppet är trots detta inte ute. Vi är med dig till tesdagen och vidare om så önskas! Skönt med ett kvar i frysen också. 

Nu är jag också ruvare. Alltid så svårt att veta vad man ska göra nu. Pommes? Rörelse? Vila? Allt på en gång? 

Åh så spännande! Lycka till med ruveriet! Håller alla tummar och tår Solig Bara håll dig sysselsatt för att få tankarna på något annat. Har du barn från förr eller blir detta första? 

Jassan: Hur går det för dig? Första ruvardagen snart avklarad Skrattande
Svar på tråden Ruvardagar