• ttcjuliaa

Ruvardagar

Har gjort ett nytt FET efter vårt MA i december. Är på ruvardag 3 med blastocyst. Känner mig i stort sett i fin form än så länge.

Är det flera ruvare här inne som vill följas åt? 

• Svar på tråden Ruvardagar
  • Anonym (Tufftår)

jag är på ruvardag 12 o har haft lite lätt molvärk på morgonen. Så rädd att mensen ska komma då det är två veckor idag sen ÄP. Hur progesteronet påverkar min mens vet jag inte då jag blev gravid förra ivf:en som slutade i ett jättesent missfall.

• Anonym (Väntare)
    Anonym (Tufftår) skrev 2025-06-23 13:10:29 följande:

jag är på ruvardag 12 o har haft lite lätt molvärk på morgonen. Så rädd att mensen ska komma då det är två veckor idag sen ÄP. Hur progesteronet påverkar min mens vet jag inte då jag blev gravid förra ivf:en som slutade i ett jättesent missfall.

Välkommen Tufftår! 
    Jag beklagar det du vart med om:( välkommen att prata av dig om du vill.
    Jag är på ruvardag 5 och känner ingenting, förutom kasst humör och att jag är lite svullen. Men det kan vara efter allt gott på midsommar lika gärna. När har du testdatum?

Jassan: Har du fått några symptom än? 

• Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-23 13:34:28 följande:

Välkommen Tufftår! 
    Jag beklagar det du vart med om:( välkommen att prata av dig om du vill.
    Jag är på ruvardag 5 och känner ingenting, förutom kasst humör och att jag är lite svullen. Men det kan vara efter allt gott på midsommar lika gärna. När har du testdatum?

Jassan: Har du fått några symptom än? 

Är också lite svullen men nej annars inga symtom 😣 
  • Anonym (Väntare)
    Jassan123 skrev 2025-06-23 16:29:57 följande:
    Är också lite svullen men nej annars inga symtom 😣 
    När ska du testa igen? Fick en yrselatack igår på jobbet men det kan ju vara vad som helst. Inte för att jag brukar få det men ändå.
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-24 08:24:00 följande:
    När ska du testa igen? Fick en yrselatack igår på jobbet men det kan ju vara vad som helst. Inte för att jag brukar få det men ändå.
    Tror jag kommer testa imorgon igen . Så får vi se om de var ovitrellen som spökade eller om det faktiskt är ett pluss 🤭 Tänker du hålla dig till TD dagen ? 🤗
    Usch då vad obehagligt . Ne man vet ju aldrig 🤗
  • Anonym (Väntare)

Har svårt att tro att ovitrellen skulle spöka så länge! Spännande! Jag ska hålla mig. Går hellre i ovisshet en vecka extra tror jag. Oavsett utfall. Men känner noll alltså.  pyttegrejer men inget värt att tolka in tror jag. Är nog mest proggisarna och/eller annat man stoppar i sig. 

• Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-24 09:21:05 följande:

Har svårt att tro att ovitrellen skulle spöka så länge! Spännande! Jag ska hålla mig. Går hellre i ovisshet en vecka extra tror jag. Oavsett utfall. Men känner noll alltså.  pyttegrejer men inget värt att tolka in tror jag. Är nog mest proggisarna och/eller annat man stoppar i sig. 

Man kan alltid hoppas på att det tagit sig 🤗 Tycker att du är fantastisk som kan hålla dig 😅  Man går ju runt och känner efter mer så det kan vara svårt att veta vad som  är vad 🤭
  • Anonym (Väntare)
    Jassan123 skrev 2025-06-24 10:01:29 följande:
    Man kan alltid hoppas på att det tagit sig 🤗 Tycker att du är fantastisk som kan hålla dig 😅  Man går ju runt och känner efter mer så det kan vara svårt att veta vad som  är vad 🤭

Ja, nu är det lite svårt, för vet att det antagligen finns ett svar nu, bara ett test bort. Men jag vill inte hamna i ett ev limbo, där har man ju varit. Inte bra för arbetsförmågan om man säger så, och okoncentrerad kan man vara på semestern!
    Hur har det gått idag? 

• Anonym (Väntare)

Grattis! Åh herregud va kul! Vilket fint och starkt streckHjärta
    Har du berättat för partnern nu?

Svar på tråden Ruvardagar