• ttcjuliaa

Ruvardagar

Har gjort ett nytt FET efter vårt MA i december. Är på ruvardag 3 med blastocyst. Känner mig i stort sett i fin form än så länge.

Är det flera ruvare här inne som vill följas åt? 

• Svar på tråden Ruvardagar
  • ttcjuliaa
    Jassan123 skrev 2025-06-19 09:13:20 följande:
    Ne vi tog beslutet att detta är något vi vill gå igenom själva just nu utan en massa frågor från andra , det känns som om de kan ställa till med press och stress vilket vi inte vill ha .
    Vi har inga barn , det blir vårt första 🥹 men du hade barn sen innan ? 
    Hahaha ja den kommer bli tuff. Kan inte skylla på att jag kör för vi firar midsommar hos oss varje år. Tänker att jag får gå på alkoholfria alternativ som jag får smyga undan och hälla i glaset 😅🤣
    Ja, helt enig! Eftersom det är en enda lång väntan så sker det ju inte så himla mycket så då är det skönt att slippa frågor. 
    Men mysigt att gå och smyga med alkoholfritt ändå. Gå och smyga med världens största hemlighet Hjärta

Här var testet bländvitt idag så jag vågar nog ta ett glas vin iikväll. Tar två olika progereston pga kort lutealfas men känner bara jag vill sluta med dem, ingen vits att fortsätta en vecka till. 

Vi gjorde vår första IVF i juni 2022 och det tog sig på första försöket. Fick 3 på frys. Syskonförsök i oktober 2024 slutade I MA i vecka 9. Var igenom tre cytotecbehandlingar som inte tog allt så efter 2 månader av dagliga blödningar och 2 störtblödningar där jag verkligen trodde att jag skulle dö så blev det hystereskopi. Det var så traumatiskt att jag inte klarat av att tänka på att gå igenom det igen. Men nu som BF datumet närmar sig för den babyn som inte blev så blir jag mer redo att prova igen.
  • ttcjuliaa
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-19 10:32:05 följande:
    Dan efter, den 1a. Känns än så länge bra. Kan tänka på annat:)

Ja alltså det verkar inte spela någon roll vad man gör. Hon som gjorde återföringen sa bara ?gör nu sånt du blir glad av och tycker är kul? så det är väl det vi får göra nu!

jag har köpt massa alkoholfirs alternativ som inte skirker ?alkoholfritt? på ettiketten. Folk brukar inte se, men risken är att någon pimplar upp en till sig själv Tungan ute

vad chatgpt kan! Jag har textraden ?my body is ready? från kah lo:s låt ginger på hjärnan.

Hur länge har ni båda vart i ivf-snurran? vi är inne på tredje året om man räknar från utredningsstarten. Det här är 4e återföringen.
    4 försök Förvånad Har de första inte tagit sig alls eller har det blivit mf? Ändrar de protokollet efter varje gång? Håller verkligen tummarna för att den sitter mitt i prick denna gången! Hjärta
  • Anonym (Väntare)
    ttcjuliaa skrev 2025-06-20 08:23:27 följande:
    4 försök Förvånad Har de första inte tagit sig alls eller har det blivit mf? Ändrar de protokollet efter varje gång? Håller verkligen tummarna för att den sitter mitt i prick denna gången! Hjärta
    Åh vad tungt det låter med ditt missfall. Stackars! Starkt att du är igång igen nu och håller tummarna för er frysis!

Jag har gjort 2 äp med två helt olika protokoll så ändrat har dom gjort. Första äp gick så dåligt att jag fick tillbaka en 2-dagars och resten kasserades. Tror inte den jag fick mådde så bra. Andra äp nu har jag fått en handfull till frysen, det känns jätteskönt. Men av dom två jag fått åter, en 2-dagars ET och en 5-dagars FET, därifrån har inte fäst. Den jag ruvar på nu är den tredje. Tack, håll görna tummarna för ossHjärta

Vad jobbigt att det är blankt.. vet inte vad man ska säga. Ladda D-vitamin, drick vin i sommarkvällarna och nya tag i sensommarn? När får ni göra nästa?
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-20 08:19:46 följande:
    Ja, helt enig! Eftersom det är en enda lång väntan så sker det ju inte så himla mycket så då är det skönt att slippa frågor. 
    Men mysigt att gå och smyga med alkoholfritt ändå. Gå och smyga med världens största hemlighet Hjärta

Här var testet bländvitt idag så jag vågar nog ta ett glas vin iikväll. Tar två olika progereston pga kort lutealfas men känner bara jag vill sluta med dem, ingen vits att fortsätta en vecka till. 

Vi gjorde vår första IVF i juni 2022 och det tog sig på första försöket. Fick 3 på frys. Syskonförsök i oktober 2024 slutade I MA i vecka 9. Var igenom tre cytotecbehandlingar som inte tog allt så efter 2 månader av dagliga blödningar och 2 störtblödningar där jag verkligen trodde att jag skulle dö så blev det hystereskopi. Det var så traumatiskt att jag inte klarat av att tänka på att gå igenom det igen. Men nu som BF datumet närmar sig för den babyn som inte blev så blir jag mer redo att prova igen.
    Ja på något konstigt sätt så blir det lite mysigt 😅 
    Nej vad tråkigt .. ja då kan du nog unna dig ett glas vin 🤗 
    Oh herregud vad tufft det låter.  Men att dom inte valde att skrapa/suga ut det sista om allt inte försvann? Fick 1 cytotec behandling vid mitt MA och dom sa att om inte allt skulle vara ute till ultraljudet så skulle man suga ut resterna 🤔
    Vi hoppas på bättre lycka nästa gång 🌸
  • ttcjuliaa

Huff, då har ni varit med om en hel del också Hjärta
    Det är så sjukt tufft att hela tiden pendla mellan hopp och förtvivlan, speciellt när det är första man väntar på. Och maaassa hormoner i kroppen på toppen av det hela. Det tar upp så mycket tid, massa tankar och oro.
    MEN! Jag är HELT säker på att det tar sig för er denna gången. Har såna gravidvibbar av en anledning så tror det blir positivt för er bägge  Solig 

"Fördelen" med ett misslyckat syskonförsök är att man inte kan bryta ihop och ligga i sängen och deppa hela dagen. Man har ett litet barn som behöver mat och underhållning. Det är lättare att komma över förlusten när man inte har tid att tänka på det. Och vi har på sett och vis redan nått vårt mål, syskon blir bara en bonus. 

Jag är osäker på om sjukhuset vill att vi ska vänta en cykel. De har öppet hela sommaren så när vi rapporterar in resultatet nästa vecka så får vi se vad de säger. Trycker de på grön-knappen så kör vi på med det sista försöket med en gång :)

• Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-20 12:41:07 följande:

Huff, då har ni varit med om en hel del också Hjärta
    Det är så sjukt tufft att hela tiden pendla mellan hopp och förtvivlan, speciellt när det är första man väntar på. Och maaassa hormoner i kroppen på toppen av det hela. Det tar upp så mycket tid, massa tankar och oro.
    MEN! Jag är HELT säker på att det tar sig för er denna gången. Har såna gravidvibbar av en anledning så tror det blir positivt för er bägge  Solig 

"Fördelen" med ett misslyckat syskonförsök är att man inte kan bryta ihop och ligga i sängen och deppa hela dagen. Man har ett litet barn som behöver mat och underhållning. Det är lättare att komma över förlusten när man inte har tid att tänka på det. Och vi har på sett och vis redan nått vårt mål, syskon blir bara en bonus. 

Jag är osäker på om sjukhuset vill att vi ska vänta en cykel. De har öppet hela sommaren så när vi rapporterar in resultatet nästa vecka så får vi se vad de säger. Trycker de på grön-knappen så kör vi på med det sista försöket med en gång :)

Ja hela denna resan är en stor , lång bergochdalbana 😅
    Jag hoppas du har rätt🥰 sist vi gjorde FET så tänkte jag inte tjuvtesta . Men vaknade en morgon och hade haft en dröm om att jag var gravid , den kändes så verklig. Så jag var tvungen att ta ett test den dagen och det var positivt ! Inatt hade jag en liknade dröm så kan ju bara hoppas att det betyder tur denna gången också 🤣 
    Gör det som känns rätt för er ! 🥰
  • Anonym (Väntare)

Skönt med en klinik som inte stänger på sommaren! Det borde ju gå att bara köra på om ni vill det tänker jag. 

Vi hoppas på din intuition ttcjuliaa! Och jassan, ska inte midsomarnattsdrömmar vara benägna att slå in? Jag håller tummarna!

Det är dag 3 nu och jag kan inte längre tänka på annat. Hjälp.. och mitt enda möjliga symptom är att jag är lite butter. sista återföringen jag gjorde var jag övertygad om att den hade satt sig, det spände och drog i livmodern och jag drömde väldigt verkliga drömmar varje natt, precis som när jag plussade. Men det var inget.

• Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-21 21:12:46 följande:

Skönt med en klinik som inte stänger på sommaren! Det borde ju gå att bara köra på om ni vill det tänker jag. 

Vi hoppas på din intuition ttcjuliaa! Och jassan, ska inte midsomarnattsdrömmar vara benägna att slå in? Jag håller tummarna!

Det är dag 3 nu och jag kan inte längre tänka på annat. Hjälp.. och mitt enda möjliga symptom är att jag är lite butter. sista återföringen jag gjorde var jag övertygad om att den hade satt sig, det spände och drog i livmodern och jag drömde väldigt verkliga drömmar varje natt, precis som när jag plussade. Men det var inget.

Man kan ju verkligen hoppas att så är fallet 🤗 
    Nej det ör så svårt att tänka på annat .. tiden går så långsamt 😅 Det oror mig lite också att jag inte har några symtom ..   sist gång hade jag molande värk sen insättningen ,spända och ömma bröst. Nu hade jag endast lite molande dag 1 och 2 🤔
  • Anonym (Väntare)
    Jassan123 skrev 2025-06-21 21:50:21 följande:
    Man kan ju verkligen hoppas att så är fallet 🤗 
    Nej det ör så svårt att tänka på annat .. tiden går så långsamt 😅 Det oror mig lite också att jag inte har några symtom ..   sist gång hade jag molande värk sen insättningen ,spända och ömma bröst. Nu hade jag endast lite molande dag 1 och 2 🤔
    Det är lite som shödingers katt detta. Tänkte du tjuvtesta snart?
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-21 22:30:42 följande:
    Det är lite som shödingers katt detta. Tänkte du tjuvtesta snart?
    Haha ! 
    Är lite sugen på att testa på RD 6 , det var den dagen jag plussade på sist. Men jag både vill och inte så får se  hur de blir 😅 Hur  tänker du göra ?🤗
Svar på tråden Ruvardagar