• ttcjuliaa

Ruvardagar

Har gjort ett nytt FET efter vårt MA i december. Är på ruvardag 3 med blastocyst. Känner mig i stort sett i fin form än så länge.

Är det flera ruvare här inne som vill följas åt? 

• Svar på tråden Ruvardagar
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-18 20:33:44 följande:
    Åh så spännande! Lycka till med ruveriet! Håller alla tummar och tår Solig Bara håll dig sysselsatt för att få tankarna på något annat. Har du barn från förr eller blir detta första? 

Jassan: Hur går det för dig? Första ruvardagen snart avklarad Skrattande
    Jo tack det går bra ! Försöker hålla mig sysselsatt för att inte tänka för mycket . Men det är ju omöjligt .. det ligger ju konstant i bakhuvudet och tiden går långsamt 😅
  • Anonym (Väntare)
    ttcjuliaa skrev 2025-06-18 20:33:44 följande:
    Åh så spännande! Lycka till med ruveriet! Håller alla tummar och tår Solig Bara håll dig sysselsatt för att få tankarna på något annat. Har du barn från förr eller blir detta första? 

Jassan: Hur går det för dig? Första ruvardagen snart avklarad Skrattande

Tack! Skönt med lite pepp. Har du nåt tips på sysselsättning? Jag tränar vanligtvis en del men tucler det är läskigt under ruvningen? iaf första veckan.

Vi jobbar mot ett första nu och hoppas så att det går vägen.

När har du testdag Jassan?

• Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-18 21:02:45 följande:

Tack! Skönt med lite pepp. Har du nåt tips på sysselsättning? Jag tränar vanligtvis en del men tucler det är läskigt under ruvningen? iaf första veckan.

Har testdag 30/6. När har du ?🤗
  • ttcjuliaa
    Jassan123 skrev 2025-06-18 20:51:07 följande:
    Jo tack det går bra ! Försöker hålla mig sysselsatt för att inte tänka för mycket . Men det är ju omöjligt .. det ligger ju konstant i bakhuvudet och tiden går långsamt 😅
    Oh jaa, ruvartiden är tiden då klockorna faktiskt stannar. Hur går det med midsommarplanerna då? Cool

När vi väntade vår dotter så var det vid exakt samma tid på året fast i 2022. Jag gick i skogen, tog fjällturer, vi drog ner till marinan och åt mat och tittade på båtarna, var ute och grejade i trädgården och planterade blommor i krukor till trappan. Bara njöt av tiden. Jag minns att jag redan tänkte att jag VAR gravid, det fanns inget annat alternativ. Det bara SKULLE gå!

Jag fick ett affirmationskort av ChatGPT dagen för återföringen. Tyckte det var jättefint så kan dela med mig av det till er.

• Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-19 07:27:45 följande:
    Oh jaa, ruvartiden är tiden då klockorna faktiskt stannar. Hur går det med midsommarplanerna då? Cool

När vi väntade vår dotter så var det vid exakt samma tid på året fast i 2022. Jag gick i skogen, tog fjällturer, vi drog ner till marinan och åt mat och tittade på båtarna, var ute och grejade i trädgården och planterade blommor i krukor till trappan. Bara njöt av tiden. Jag minns att jag redan tänkte att jag VAR gravid, det fanns inget annat alternativ. Det bara SKULLE gå!

Jag fick ett affirmationskort av ChatGPT dagen för återföringen. Tyckte det var jättefint så kan dela med mig av det till er.

Hahaha ja det känns faktiskt som om klockorna stannar 😅 jodå det är full rulle och det känns som om man tar det allt annat än lugnt just nu😅 Det blir en spännande midsommar då faktiskt ingen i våran närhet vet att vi gjort ett återförande denna gång , väldigt få som ens vet att vi gör ivf 🤭 

Ett fint citat 🥰
  • ttcjuliaa
    Jassan123 skrev 2025-06-19 07:59:02 följande:
    Hahaha ja det känns faktiskt som om klockorna stannar 😅 jodå det är full rulle och det känns som om man tar det allt annat än lugnt just nu😅 Det blir en spännande midsommar då faktiskt ingen i våran närhet vet att vi gjort ett återförande denna gång , väldigt få som ens vet att vi gör ivf 🤭 

Ett fint citat 🥰
    Vi har inte heller berättat för så många om att vi gör ivf. Det kändes större i början men nu har vi varit i svängen en stund så känns ändå ganska avslappnat. Har ni barn från förr eller blir det er första? 
    Hur tänker du ducka frågor om alkohol på midsommar? 
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-19 08:16:03 följande:
    Vi har inte heller berättat för så många om att vi gör ivf. Det kändes större i början men nu har vi varit i svängen en stund så känns ändå ganska avslappnat. Har ni barn från förr eller blir det er första? 
    Hur tänker du ducka frågor om alkohol på midsommar? 
    Ne vi tog beslutet att detta är något vi vill gå igenom själva just nu utan en massa frågor från andra , det känns som om de kan ställa till med press och stress vilket vi inte vill ha .
    Vi har inga barn , det blir vårt första 🥹 men du hade barn sen innan ? 
    Hahaha ja den kommer bli tuff. Kan inte skylla på att jag kör för vi firar midsommar hos oss varje år. Tänker att jag får gå på alkoholfria alternativ som jag får smyga undan och hälla i glaset 😅🤣
  • Anonym (Väntare)
    Jassan123 skrev 2025-06-18 21:43:27 följande:
    Har testdag 30/6. När har du ?🤗
    Dan efter, den 1a. Känns än så länge bra. Kan tänka på annat:)

Ja alltså det verkar inte spela någon roll vad man gör. Hon som gjorde återföringen sa bara ?gör nu sånt du blir glad av och tycker är kul? så det är väl det vi får göra nu!

jag har köpt massa alkoholfirs alternativ som inte skirker ?alkoholfritt? på ettiketten. Folk brukar inte se, men risken är att någon pimplar upp en till sig själv Tungan ute

vad chatgpt kan! Jag har textraden ?my body is ready? från kah lo:s låt ginger på hjärnan.

Hur länge har ni båda vart i ivf-snurran? vi är inne på tredje året om man räknar från utredningsstarten. Det här är 4e återföringen.
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-19 10:32:05 följande:
    Dan efter, den 1a. Känns än så länge bra. Kan tänka på annat:)

Ja alltså det verkar inte spela någon roll vad man gör. Hon som gjorde återföringen sa bara ?gör nu sånt du blir glad av och tycker är kul? så det är väl det vi får göra nu!

jag har köpt massa alkoholfirs alternativ som inte skirker ?alkoholfritt? på ettiketten. Folk brukar inte se, men risken är att någon pimplar upp en till sig själv Tungan ute

vad chatgpt kan! Jag har textraden ?my body is ready? från kah lo:s låt ginger på hjärnan.

Hur länge har ni båda vart i ivf-snurran? vi är inne på tredje året om man räknar från utredningsstarten. Det här är 4e återföringen.
    Gud vad spännande ! Roligt att vi är så nära i datum 🤗 det känns som om det är fruktansvärt långt bort just nu haha.  Ja dom sa likadant till oss , gör det som du mår bra och försök lev på som vanligt .. det är lättare sagt än gjort 😅 
    Hahaha ja risken är stor , blir placebo effekten 😅 
    Vi började uttredningen 2023 . Det var mycket köer så första inskrivningssamtalet hade vi i oktober 24. Har gjort 2 st FET 🤗
  • Anonym (Väntare)
    Jassan123 skrev 2025-06-19 11:29:21 följande:
    Gud vad spännande ! Roligt att vi är så nära i datum 🤗 det känns som om det är fruktansvärt långt bort just nu haha.  Ja dom sa likadant till oss , gör det som du mår bra och försök lev på som vanligt .. det är lättare sagt än gjort 😅 
    Hahaha ja risken är stor , blir placebo effekten 😅 
    Vi började uttredningen 2023 . Det var mycket köer så första inskrivningssamtalet hade vi i oktober 24. Har gjort 2 st FET 🤗
    Ja det känns kul att va synkadeCool! Haha jaa blir man placeboberusad lyckas man nog gå obemärkt förbi i ruvande? perfekt.
    Köerna är fruktansvärda alltså. Vi blev inskrivna i juni 2023 och gjorde första äp ett år senare. Dom kan verkligen det där med att dra ut på det.. (obs all respekt till dom som jobbar med det, och tacksam för att hjälpen erbjuds obsobs)
Svar på tråden Ruvardagar