Om din sambo mutar specifikt dig så är det en tydlig signal att du måste hitta andra sätt att hantera din ångest.
Din särbo är inte din terapeut eller jourhavande medmänniska.
Det är klart att man kan ringa om det är total kris och man känner sig suicidal men om det händer så ofta så måste du vända dig till psykiatrin för mer hållbara lösningar.
När man har barn måste de komma främst. Jag skulle inte kunna ha en relation med en person som väcker mig om nätterna, även om det bara är i perioder, så att jag inte orkar vara den mamma jag vill dagtid.
Tro mig, jag vet vad ångest innebär. Jag har PTSD och utmattningsdepression men jag skulle inte ringa en särbo mitt i natten för att jag har ångest. Då använder jag de verktyg jag har fått av psykologen eller tar något lugnande.
Min sömn är väldigt skör och avgörande för att jag ska orka fungera så jag hade också mutat någon som ringer mig om nätterna eller helt ärligt avslutat relationen.
Du måste som sagt hitta andra sätt att hantera din ångest. Du har ett ansvar för att ta hand om dig själv även när du är i en relation och du måste kunna visa hänsyn för din särbos psykiska hälsa också.