• Anonym (Tystnad)

Håller jag på att bli ghostad/playad?

Träffat en kille i ca 1,5 månader, setts  1-2 ggr/v. På HANS initiativ blev vi exklusiva för ca 3 veckor sedan och han sa då att han verkligen börjar falla för mig.

Mellan dejter har vi haft sms-kontakt nästan dagligen, både initierad av honom och mig. Vi hade relativt långa konversationer nästan varje kväll.

Om inte jag inititerade brukade han vänta max 1,5 dag innan han kontaktade mig. vi sågs hela lördagen och skiljdes åt söndag fm. Senaste jag hörde från honom var i måndags kväll -då meddelade han mig om att han delat ett godis jag gjort med sina föräldrar och att de bad om recept. "Det här går ju bra! "tänkte jag. "han har berättat om mig!".

Sist vi sågs pratade han om saker vi kunde göra framöver, han kändes inte på något sätt "off". 

Så förvirrad nu. Det verkade gå så bra men nu är det början på 3:e dagen av total tystnad från hans sida. Får inte ihop med med ovanstående och vet heller inte när jag ska träffa honom igen :( 

Vad tror ni händer här?

• Svar på tråden Håller jag på att bli ghostad/playad?
  • Anonym (Tystnad)
    Lynx123 skrev 2025-06-26 08:25:41 följande:

Det är väl bara att skriva och säga "hej, är allt okej"? Ni är väl inte 14? Efter så kort tid är ni ju knappast ett etablerat par och vill han inte ses något mer är det bara att säga det.

Inte etablerat men blev nyligen exklusiva på hans förslag. Skitkonstigt. Nu är bollen på hans planhalva tycker jag och jag känner mig less :( Varför gör folk så här... Kan man verkligen tappa intresset så tvärt?
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2025-06-26 08:27:46 följande:
    Så nu ska du låta dig ghostas istället för att ta reda på om han är intresserad eller inte?
    Är han intresserad blir man inte ghostad...
  • Anonym (Tråkigt)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-26 08:28:30 följande:
    Är han intresserad blir man inte ghostad...

Så vad ska du göra?

Enligt dig är han inte tillräckligt intresserad eftersom han inte svarar i tid. Enligt dig är han någon som inte tar initiativ (baserat endast på några veckors dejting och att han inte svarar tillräckligt snabbt på sms).

Så egentligen är han inte rätt för dig. 

• Zoegazz

Han kanske blev mer bekväm nu när ni bestämde er att vara exklusiva så han känner han vet var han har dig. Då behöver du kanske fråga dig om hans glesa kontakt passar den du önskar ha i en relation, kan ju vara att han är så sporadisk generellt när han fått kvinnan på kroken. 

• Anonym (Tystnad)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2025-06-26 08:59:12 följande:

Så vad ska du göra?

Enligt dig är han inte tillräckligt intresserad eftersom han inte svarar i tid. Enligt dig är han någon som inte tar initiativ (baserat endast på några veckors dejting och att han inte svarar tillräckligt snabbt på sms).

Så egentligen är han inte rätt för dig. 

"svarar" kan man ju inte kalla det, bara inte initierat. Jag försöker mest få klarhet varför han beter sig som han gör, kanske kan nån ge nån bra input/teori. Allt kändes toppen och rätt alldeles nyss liksom.
  • Anonym (Tystnad)
    Zoegazz skrev 2025-06-26 09:24:23 följande:

Han kanske blev mer bekväm nu när ni bestämde er att vara exklusiva så han känner han vet var han har dig. Då behöver du kanske fråga dig om hans glesa kontakt passar den du önskar ha i en relation, kan ju vara att han är så sporadisk generellt när han fått kvinnan på kroken. 

Så kan det vara! Har varit tydlig med att jag söker seriöst och han också. Vete tusan om killar kan steppa upp eller om en sån här paus oftast innebär början på slutet.

Intressant nog har båda mina ex som jag senare blev sambo med tagit liknande pauser på 2-3 dagar utan sms i början av dejtingfasen när man precis börjat bli etablerad. Undrar om detta är normalt eller om jag har en typ, haha.

• Lynx123
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-26 08:27:55 följande:
    Inte etablerat men blev nyligen exklusiva på hans förslag. Skitkonstigt. Nu är bollen på hans planhalva tycker jag och jag känner mig less :( Varför gör folk så här... Kan man verkligen tappa intresset så tvärt?
    Fast ni ignorerar ju båda varandra just nu. Det är inte ett spel. Vill du veta så är det bara att vara rak och fråga. Det har du absolut inget att förlora på!
  • Anonym (Tråkigt)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-26 09:40:56 följande:
    "svarar" kan man ju inte kalla det, bara inte initierat. Jag försöker mest få klarhet varför han beter sig som han gör, kanske kan nån ge nån bra input/teori. Allt kändes toppen och rätt alldeles nyss liksom.
    Och klarhet får du om du skickar iväg ett meddelande. Varför vill du sväva i ovisshet? Ni har precis bestämt er för att vara exklusiva och inleda en seriös relation. Då måste man kunna ta kontakt utan att ha ett färdig schema där man turas om. 
    Tycker du resonerar så märkligt. 
  • Anonym (M)

Han är väl sjuk igen. Eller så vae aldrig helt frisk från tidigare sjukdom. 

Det är normalt att man inte orkar hålla på att sms när man ligger utslagen i feber. Förstår du inte det efter sist det hände? 

• NinniQX

Gud vad löjligt. Skriv eller ring honom än sitta och vänta. 

Svar på tråden Håller jag på att bli ghostad/playad?