• Anonym (Tystnad)

Håller jag på att bli ghostad/playad?

Träffat en kille i ca 1,5 månader, setts  1-2 ggr/v. På HANS initiativ blev vi exklusiva för ca 3 veckor sedan och han sa då att han verkligen börjar falla för mig.

Mellan dejter har vi haft sms-kontakt nästan dagligen, både initierad av honom och mig. Vi hade relativt långa konversationer nästan varje kväll.

Om inte jag inititerade brukade han vänta max 1,5 dag innan han kontaktade mig. vi sågs hela lördagen och skiljdes åt söndag fm. Senaste jag hörde från honom var i måndags kväll -då meddelade han mig om att han delat ett godis jag gjort med sina föräldrar och att de bad om recept. "Det här går ju bra! "tänkte jag. "han har berättat om mig!".

Sist vi sågs pratade han om saker vi kunde göra framöver, han kändes inte på något sätt "off". 

Så förvirrad nu. Det verkade gå så bra men nu är det början på 3:e dagen av total tystnad från hans sida. Får inte ihop med med ovanstående och vet heller inte när jag ska träffa honom igen :( 

Vad tror ni händer här?

• Svar på tråden Håller jag på att bli ghostad/playad?
  • Anonym (korven)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-26 07:00:36 följande:
    För att jag förra veckan föreslog vår träff och initierat konversation tillräckligt många ggr för att han inte ska tvivla på mitt intresse. 

Det handlar inte om lekar utan om att ge honom utrymme att ta initativ vilket han visat förut att han KAN ta om han vill.
    Hel rätt TS! Låt honom ta kontakten nu.

Du klarar detta eldbad! Du gör det. Skriv här, jag lovar att supporta dig. Men skriv inte till honom.

Det är symboliskt viktigt att han initierar denna kontakt. Annars kommer han bli bekväm med att du gör allt.
  • Anonym (Tystnad)
    Lynx123 skrev 2025-06-26 07:09:28 följande:

Så det var alltså du som hörde av dig sist och han har inte svarat?

Han hörde av sig i måndags kväll för att meddela mig att hans familj gillade mitt godis. Jag tackade och skrev att det gjorde mig glad. Sen dess har ingen skrivit något.

Man jag känner inte alls igen det här, han brukar alltid plocka upp tråden  efter 1-1,5 dagar förut. Ibland gjorde också jag det, men sist tog jag intiativ till en träff så jag tycker det är lite hans "tur". Inte som ett spel men för att ge honom utrymme att visa intresse helt enkelt.

• Anonym (Tystnad)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2025-06-26 07:05:10 följande:
    Herregud, går ni på högstadiet?

Så om du kontaktar honom igen nu, så vad händer då?
    Ja det som kan hända är ju att man hamnar i en ensidig relation där jag tar alla initiativen. Vet flera kvinnor som gått i den fällan och det slutar aldrig bra.
  • Anonym (Tråkigt)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-26 07:36:54 följande:
    Ja det som kan hända är ju att man hamnar i en ensidig relation där jag tar alla initiativen. Vet flera kvinnor som gått i den fällan och det slutar aldrig bra.
    Så han har aldrig tagit initiativ?
  • Anonym (Tråkigt)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-26 07:35:26 följande:

Han hörde av sig i måndags kväll för att meddela mig att hans familj gillade mitt godis. Jag tackade och skrev att det gjorde mig glad. Sen dess har ingen skrivit något.

Man jag känner inte alls igen det här, han brukar alltid plocka upp tråden  efter 1-1,5 dagar förut. Ibland gjorde också jag det, men sist tog jag intiativ till en träff så jag tycker det är lite hans "tur". Inte som ett spel men för att ge honom utrymme att visa intresse helt enkelt.

Så det är han som brukar plocka upp tråden, nu gör han inte det. Då väntar han kanske på att du ska göra det?
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2025-06-26 07:40:53 följande:
    Så det är han som brukar plocka upp tråden, nu gör han inte det. Då väntar han kanske på att du ska göra det?
    Jodå, han brukar(de) ta initiativ. Och jag har plockat upp tråden ibland också. Däremot, om mans ser till allt sammantaget just nu, är bollen på hans planhalva tycker jag.

Skitkonstigt när han hintat om framtida dejter sist vi sågs och informerar mig om at han delat något jag gjort med sin familj och sedan dra sig tillbaka. Men med dagens dejtingklimat blir man nästan inte förvånad längre :(
  • TriC

Skriv till honom igen. Tala då klarspråk. 
    "Nu har vi tyvärr inte hörts på några dagar. Hur intresserad är du?"

• Anonym (Tystnad)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2025-06-26 07:40:53 följande:
    Jag har också plockat upp tråden som sagt, och inte för så länge sedan. Det finns inte en chans att han testar för att se hur intresserad jag är, tyvärr.
  • Lynx123

Det är väl bara att skriva och säga "hej, är allt okej"? Ni är väl inte 14? Efter så kort tid är ni ju knappast ett etablerat par och vill han inte ses något mer är det bara att säga det.

• Anonym (Tråkigt)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-26 08:20:00 följande:
    Jag har också plockat upp tråden som sagt, och inte för så länge sedan. Det finns inte en chans att han testar för att se hur intresserad jag är, tyvärr.
    Så nu ska du låta dig ghostas istället för att ta reda på om han är intresserad eller inte?
Svar på tråden Håller jag på att bli ghostad/playad?