• Anonym (Tystnad)

Håller jag på att bli ghostad/playad?

Träffat en kille i ca 1,5 månader, setts  1-2 ggr/v. På HANS initiativ blev vi exklusiva för ca 3 veckor sedan och han sa då att han verkligen börjar falla för mig.

Mellan dejter har vi haft sms-kontakt nästan dagligen, både initierad av honom och mig. Vi hade relativt långa konversationer nästan varje kväll.

Om inte jag inititerade brukade han vänta max 1,5 dag innan han kontaktade mig. vi sågs hela lördagen och skiljdes åt söndag fm. Senaste jag hörde från honom var i måndags kväll -då meddelade han mig om att han delat ett godis jag gjort med sina föräldrar och att de bad om recept. "Det här går ju bra! "tänkte jag. "han har berättat om mig!".

Sist vi sågs pratade han om saker vi kunde göra framöver, han kändes inte på något sätt "off". 

Så förvirrad nu. Det verkade gå så bra men nu är det början på 3:e dagen av total tystnad från hans sida. Får inte ihop med med ovanstående och vet heller inte när jag ska träffa honom igen :( 

Vad tror ni händer här?

• Svar på tråden Håller jag på att bli ghostad/playad?
  • Anonym (Man)
    Anonym (I) skrev 2025-06-26 20:49:14 följande:
    Snälla. Man kan inte vara exklusiv efter så kort tid. Den röda flaggan viftar rejält....
    Varför kan man inte det? Jag har alltid dejtat exklusivt från min sida från första dejten. Däremot har jag aldrig tagit upp ämnet för diskussion utan räknat med att kvinnan inte träffar andra vilket säkert varit naivt i dag.
  • Anonym (H)

Det kanske har hänt nåt som gör att han inte kan svara. 

• Anonym (Tystnad)
    Anonym (H) skrev 2025-06-27 05:07:31 följande:

Det kanske har hänt nåt som gör att han inte kan svara. 

Som sagt, tråden handlade om att han inte initieade kontakt på 2 dagar. Uppdatering: han skrev faktiskt efter lunch igår. Frågade hur läget var med mig och hur veckan var, i glad ton. Jag svarade några meningar om min dag och frågade hur det var med honom (svarade på kvällen ca 20 efter jobbet, jobbar skift) och inte fått nåt svar. Väldigt ovanligt för honom att kommunicera så här glest. 
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-06-26 21:50:24 följande:
    Jag skulle tro att ts antingen har låg självkänsla och är osäker av sig, alternativt att hon är desperat efter "någon" att vara tillsammans med?
    Tyvärr kan detta innebära att han avstår om han inte blivit väldigt intresserad, vilket han dessvärre inte verkar vara.

Oavsett så hoppas jag det gör bra för dig/er ts. {#emotions_dlg.flower}
    Låg självkänsla, varför tror du det? Jag har absolut inte bråttom in i en relation. Jag gjorde detta tydligt för honom, att jag vill ta mig tiden att lära känna varandrs och inte hoppa in i något när saker är nya.

Det märkliga är att han verkade VÄLDIGT intresserad fram tills, ja för några dagar sedan. Dök upp med blommor, insisterade på att betala allt,  ville ses och sms:a mycket och så ja, erkände att han var förälskad i mig och ville bli exklusiv med mig pga att han inte kan tänka sig träffa andra än mig (jag hade inte ens hintat om det f.ö, även om jag också ville)

Känner mig däremot besviken pga att det är ovanligt att klicka så här med någon. Hoppas förstås att det är en tillfälig svacka (varit med om sånt innan i början av seriösa relationer) och inte att det rinner ut i sanden.

Han initierade faktiskt kontakt igår. Frågade hur läget är och hur veckan går, i glad ton.jag svarade (ca 20, efter mitt jobb), och ännu inte fått något svar. Jättemärkligt. 
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (Man) skrev 2025-06-26 22:58:26 följande:
    Varför kan man inte det? Jag har alltid dejtat exklusivt från min sida från första dejten. Däremot har jag aldrig tagit upp ämnet för diskussion utan räknat med att kvinnan inte träffar andra vilket säkert varit naivt i dag.
    Kort tid? Nästan en månad, helt lagom och normalt tycker jag.
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (50/50) skrev 2025-06-26 21:32:42 följande:

Fast detta är ju långt ifrån första gången du blir orolig, TS. Är det du som är orimligt nojjig eller är det han som är ointresserad?

Ja en drastisk kommunikationsförändring är inte ingenting i alla fall. Sen vad det betyder vete f-n. :/
  • Anonym (Tystnad)
    Anonym (M) skrev 2025-06-26 17:55:44 följande:
    Alla är inte som du. Ta dejt är inte som dig. Har du hängt med lite så hade du förstått att ta dejt var sjuk förra vecka  och orkade då inte göra av sig pga deckad i feber. Ts vart helt hysteriskt och startade tråd om der också. Nu är förmodligen sjuk igen och ts blir hysteriskt. Det är inte normalt beteende av ts. 

Folk måste förstå, acceptera och framförallt respektera att alla inte orkar höra av sig när de är sjuka. 
    På vilka grunder tror du att han är sjuk, igen dessutom? Han initierade faktiskt går och frågade hur läget/veckan var med mig och uttryckte glädje över det fina vädret. Den svarade jag och han har inte skrivit tillbaka. Det här är en tydlig kommunikationsförändring så jag får väl anta att, om inte det är typ extremt mycket på hans jobb eller nåt denna vecka att han börjar tappa intresset :(
  • Anonym (Tråkigt)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-27 07:32:36 följande:
    På vilka grunder tror du att han är sjuk, igen dessutom? Han initierade faktiskt går och frågade hur läget/veckan var med mig och uttryckte glädje över det fina vädret. Den svarade jag och han har inte skrivit tillbaka. Det här är en tydlig kommunikationsförändring så jag får väl anta att, om inte det är typ extremt mycket på hans jobb eller nåt denna vecka att han börjar tappa intresset :(

Han skickar sms, du svarar. Nästa gång kan du ju skicka först. 

Du verkar väldigt osäker och dramatisk. Sluta analysera. Antingen vill du fortsätta träffa honom och då får du acceptera hans sätt. Eller så avslutar du. Du har ju ändå bestämt dig för att han inte är så intresserad. 

• Anonym (Tystnad)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2025-06-27 07:38:13 följande:

Han skickar sms, du svarar. Nästa gång kan du ju skicka först. 

Du verkar väldigt osäker och dramatisk. Sluta analysera. Antingen vill du fortsätta träffa honom och då får du acceptera hans sätt. Eller så avslutar du. Du har ju ändå bestämt dig för att han inte är så intresserad. 

Jag vill gärna ge honom "benefit of doubt", tänka att det är en tillfällig svacka. Men ett tydligt förändrat kommunikationssätt gör mig fundersam, han skrev väldigt annorlunda fram till nyss.

Han intiterade men jag svarade med en fråga, så jag håller ju uppenbarligen konversationen igång, eller försöker. Jag har absolut skrivit först till honom flera gånger, så det är knappast så att jag är helt passiv.

• Anonym (Tråkigt)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-27 08:20:22 följande:

Jag vill gärna ge honom "benefit of doubt", tänka att det är en tillfällig svacka. Men ett tydligt förändrat kommunikationssätt gör mig fundersam, han skrev väldigt annorlunda fram till nyss.

Han intiterade men jag svarade med en fråga, så jag håller ju uppenbarligen konversationen igång, eller försöker. Jag har absolut skrivit först till honom flera gånger, så det är knappast så att jag är helt passiv.

Varför sitter du då och analyserar hans sätt att kommunicera? Detta är ju inte första tråden. 
Svar på tråden Håller jag på att bli ghostad/playad?