• Anonym (Tystnad)

Håller jag på att bli ghostad/playad?

Träffat en kille i ca 1,5 månader, setts  1-2 ggr/v. På HANS initiativ blev vi exklusiva för ca 3 veckor sedan och han sa då att han verkligen börjar falla för mig.

Mellan dejter har vi haft sms-kontakt nästan dagligen, både initierad av honom och mig. Vi hade relativt långa konversationer nästan varje kväll.

Om inte jag inititerade brukade han vänta max 1,5 dag innan han kontaktade mig. vi sågs hela lördagen och skiljdes åt söndag fm. Senaste jag hörde från honom var i måndags kväll -då meddelade han mig om att han delat ett godis jag gjort med sina föräldrar och att de bad om recept. "Det här går ju bra! "tänkte jag. "han har berättat om mig!".

Sist vi sågs pratade han om saker vi kunde göra framöver, han kändes inte på något sätt "off". 

Så förvirrad nu. Det verkade gå så bra men nu är det början på 3:e dagen av total tystnad från hans sida. Får inte ihop med med ovanstående och vet heller inte när jag ska träffa honom igen :( 

Vad tror ni händer här?

• Svar på tråden Håller jag på att bli ghostad/playad?
  • Ninadentredje
    Anonym (M) skrev 2025-06-26 14:11:26 följande:

Han är väl sjuk igen. Eller så vae aldrig helt frisk från tidigare sjukdom. 

Det är normalt att man inte orkar hålla på att sms när man ligger utslagen i feber. Förstår du inte det efter sist det hände? 

Trams, jag skulle aldrig låta en dejt jag är intresserad av på riktigt hänga i 3 dagar. Hade covid med 39 graders feber och kunde ändå sms:a min dejt att jag tänker på honom men inte orkar messa. Tog ca 2 sekunder. TS kille är säkert feg och vågar inte säga som det är, dvs att hans känslor svalnat.
  • Anonym (M)
    Ninadentredje skrev 2025-06-26 15:52:41 följande:
    Trams, jag skulle aldrig låta en dejt jag är intresserad av på riktigt hänga i 3 dagar. Hade covid med 39 graders feber och kunde ändå sms:a min dejt att jag tänker på honom men inte orkar messa. Tog ca 2 sekunder. TS kille är säkert feg och vågar inte säga som det är, dvs att hans känslor svalnat.
    Alla är inte som du. Ta dejt är inte som dig. Har du hängt med lite så hade du förstått att ta dejt var sjuk förra vecka  och orkade då inte göra av sig pga deckad i feber. Ts vart helt hysteriskt och startade tråd om der också. Nu är förmodligen sjuk igen och ts blir hysteriskt. Det är inte normalt beteende av ts. 

Folk måste förstå, acceptera och framförallt respektera att alla inte orkar höra av sig när de är sjuka. 
  • Anonym (Tråkigt)
    Anonym (M) skrev 2025-06-26 17:55:44 följande:
    Alla är inte som du. Ta dejt är inte som dig. Har du hängt med lite så hade du förstått att ta dejt var sjuk förra vecka  och orkade då inte göra av sig pga deckad i feber. Ts vart helt hysteriskt och startade tråd om der också. Nu är förmodligen sjuk igen och ts blir hysteriskt. Det är inte normalt beteende av ts. 

Folk måste förstå, acceptera och framförallt respektera att alla inte orkar höra av sig när de är sjuka. 

Väldigt irriterande att man inte har denna info när man svarar i tråden. 

• Anonym (Been there)

Män ghoostar alltid. Speciellt när dom har låtit allt vara så bra och du har börjat få känslor, då sticker dom. Så det tråkiga tipset jag har är att, låt bli att dejta, så slipper du detta.

• Anonym (I)
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-26 08:27:55 följande:
    Inte etablerat men blev nyligen exklusiva på hans förslag. Skitkonstigt. Nu är bollen på hans planhalva tycker jag och jag känner mig less :( Varför gör folk så här... Kan man verkligen tappa intresset så tvärt?
    Snälla. Man kan inte vara exklusiv efter så kort tid. Den röda flaggan viftar rejält....
  • Anonym (50/50)

Fast detta är ju långt ifrån första gången du blir orolig, TS. Är det du som är orimligt nojjig eller är det han som är ointresserad?

• Zoegazz
    Anonym (Tystnad) skrev 2025-06-26 09:42:42 följande:

Så kan det vara! Har varit tydlig med att jag söker seriöst och han också. Vete tusan om killar kan steppa upp eller om en sån här paus oftast innebär början på slutet.

Intressant nog har båda mina ex som jag senare blev sambo med tagit liknande pauser på 2-3 dagar utan sms i början av dejtingfasen när man precis börjat bli etablerad. Undrar om detta är normalt eller om jag har en typ, haha.

Hört att en del män kan dra sig undan när de börjar få starkare känslor för att känna efter. Antingen återkommer de som att inget hänt eller drar de sig mer och mer tillbaka. Du lär veta vilket med tid.
  • Anonym (Hmm..,.)
    Anonym (50/50) skrev 2025-06-26 21:32:42 följande:

Fast detta är ju långt ifrån första gången du blir orolig, TS. Är det du som är orimligt nojjig eller är det han som är ointresserad?

Jag skulle tro att ts antingen har låg självkänsla och är osäker av sig, alternativt att hon är desperat efter "någon" att vara tillsammans med?
    Tyvärr kan detta innebära att han avstår om han inte blivit väldigt intresserad, vilket han dessvärre inte verkar vara.

Oavsett så hoppas jag det gör bra för dig/er ts. {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Håller jag på att bli ghostad/playad?