• Anonym (X)

Män har blivit för mesiga

Många män idag har blivit för mesiga. Man vågar inte säga vad man tycker, sätta gränser för kvinnor, precis som kvinnor sätter gränser för män vid dåligt beteende.

Det leder till att många män blir desperata efter kvinnor eftersom man ändå vill ha sex och det leder till att både kvinnan och mannen själv tappar respekten för mannen.

Hur ska kvinnan kunna respektera en man som inte respekterar sig själv?

• Svar på tråden Män har blivit för mesiga
  • Anonym (Fast)

Visst stämmer det att svenska män är mesiga. 
    Vi måste komma ihåg att i Sverige råder feminism eller ibland light feminism, ffa inom samhälle, myndigheter, etc. 

Feminismen är så inarbetad att det i princip är en statsreligon. De flesta saknar förmåga att se detta. Många män är rädda att kvinnor, staten, samhället skall bli arga om mäns rättigheter lyfts fram. 

Det finns inget annat möjligt resultat än att män blir mesiga. 

Självklart behöver män ibland (ofta) sätta gränser för kvinnor. Men det är så icke-PK att många män och kvinnor är helt oförstående, som om det vore förbjudet. 
    Se t.ex  inlägg #8 Jimmy75

• Jimmy75
    Anonym (Fast) skrev 2025-07-01 13:34:45 följande:

Vi måste komma ihåg att i Sverige råder feminism eller ibland light feminism, ffa inom samhälle, myndigheter, etc. 

Feminismen är så inarbetad att det i princip är en statsreligon. De flesta saknar förmåga att se detta. Många män är rädda att kvinnor, staten, samhället skall bli arga om mäns rättigheter lyfts fram. 

Självklart behöver män ibland (ofta) sätta gränser för kvinnor. Men det är så icke-PK att många män och kvinnor är helt oförstående, som om det vore förbjudet. 

Menar du att inlägget är mesigt eller frågan, eller vad? Hur är inlägget representativt för mesighet?

jag kan också komma med svepande bullshit om jag sedan aldrig behöver definiera vad som avses. Det är inte alls svårt men inte heller meningsfullt eftersom det gör diskussionen till bara en uppräkning av diffusa åsikter. 
  • Anonym (Rutan)
    Anonym (Fast) skrev 2025-07-01 13:34:45 följande:

Oj, så mkt bs i ett och samma inlägg. 

Var finns alla dessa rädda och ängsliga män?

Och vilka rättigheter får män inte lyfta fram?

• Anonym (Fast)
    Jimmy75 skrev 2025-07-01 13:43:24 följande:
    Menar du att inlägget är mesigt eller frågan, eller vad? Hur är inlägget representativt för mesighet?

jag kan också komma med svepande bullshit om jag sedan aldrig behöver definiera vad som avses. Det är inte alls svårt men inte heller meningsfullt eftersom det gör diskussionen till bara en uppräkning av diffusa åsikter. 
    Jag menar att ditt inlägg verkar helt oförstående för det faktum att män kan behöva sätta gränser för kvinnor, som om att det är otänkbart. 
    Eller du är helt öppen för att vara tydlig och rak med att ibland behöver en kvinna förbättra sig? När skällde du senast ut en kvinna?

Det stämmer nog att jag var en aning diffus. Skall man dra upp exempel på statsfeminism så blir det lätt kilometerlånga inlägg. I kombination med att många är "blinda"  och oförstående inför faktumet kan jag känna ett visst arbetsmotstånd mot att räkna upp exempel.
  • Anonym (X)
    Postman skrev 2025-07-01 10:25:07 följande:

Tja visst finns det manliga mesar men generellt tycker jag inte det. Att många män verkar desperata efter kvinnor har nog med vårt tidevarv att göra på nåt sätt. Tycker att mycket är rätt ytligt och flyktigt hos folk numera. Få verkar vilja ha genuina relationer utan det är mest någon slags jakten på lyckan som man aldrig kommer att finna.  

Det är för att man ofta letar fel istället för rätt. Man vill maximera vad man själv får ut av ett förhållande och minimera sina egna ansträngningar.
  • Anonym (Erfaren_man)

Det är nog så att många unga, svenska män i dagens Sverige är mesiga och undfallande. 

Ett bra exempel är TS i tråden där hans flickvän har en flirtrelation med ett ex. Han är typexempel på det du beskriver. 

Hoppas att nästa generation unga män vågar bli lite mer manliga. Då syftar jag på den positiva och bra sortens manliga egenskaper. Machostilen däremot klarar vi oss väldigt bra utan. 

• Lynx123
    Anonym (Fast) skrev 2025-07-01 14:06:26 följande:
    Jag menar att ditt inlägg verkar helt oförstående för det faktum att män kan behöva sätta gränser för kvinnor, som om att det är otänkbart. 
    Eller du är helt öppen för att vara tydlig och rak med att ibland behöver en kvinna förbättra sig? När skällde du senast ut en kvinna?

Det stämmer nog att jag var en aning diffus. Skall man dra upp exempel på statsfeminism så blir det lätt kilometerlånga inlägg. I kombination med att många är "blinda"  och oförstående inför faktumet kan jag känna ett visst arbetsmotstånd mot att räkna upp exempel.
    Fast att skälla ut människor är väl ändå bland det töntigaste en vuxen person kan göra, oavsett kön?
  • Tow2Mater
    Anonym (Rutan) skrev 2025-07-01 14:01:45 följande:

Får och får, men om den ogifta blivande modern uttrycker hon vill vara fl-ledig i 16 månader, har den blivande fadern inte mycket att komma med, om han inte vill riskera hon vägrar skriva på papper och på så sätt tvinga honom strida både länge och dyrt för att få bli en likvärdigförälder till sitt barn.
  • Anonym (Rutan)
    Tow2Mater skrev 2025-07-01 17:28:44 följande:
    Får och får, men om den ogifta blivande modern uttrycker hon vill vara fl-ledig i 16 månader, har den blivande fadern inte mycket att komma med, om han inte vill riskera hon vägrar skriva på papper och på så sätt tvinga honom strida både länge och dyrt för att få bli en likvärdigförälder till sitt barn.
    Då kan han ju gifta sig med henne innan de börjar skaffa barn. Man kan liksom inte både ha kakan och äta den. 
  • Anonym (Fast)
    Anonym (Rutan) skrev 2025-07-01 14:01:45 följande:

Dessa män finns överallt, t.ex här på FL där man ofta ser hur män uttrycker sig försiktigt eller inställsamt gentemot kvinnliga skribenter. 
    Som att dom är rädda att anonyma kvinnor skall bli arga (även om det också kan omfatta rädsla för kvinnliga moderatorer. )

Det är inte möjligt att vända sig svensk media med ett uppslag som riktar kritik mot kvinnor och sedan få det publicerat. Sådan uppslag kommer att bannlysas av svensk media. Svensk media är livrädd för att publicera relevant och sanningenlig kritik mot kvinnor. Sådan kritik smusslas noga under mattan. 
    När det gäller kritik mot tas däremot vilken skit som helst in för publicering. 

Svar på tråden Män har blivit för mesiga