• Anonym (X)

Män har blivit för mesiga

Många män idag har blivit för mesiga. Man vågar inte säga vad man tycker, sätta gränser för kvinnor, precis som kvinnor sätter gränser för män vid dåligt beteende.

Det leder till att många män blir desperata efter kvinnor eftersom man ändå vill ha sex och det leder till att både kvinnan och mannen själv tappar respekten för mannen.

Hur ska kvinnan kunna respektera en man som inte respekterar sig själv?

• Svar på tråden Män har blivit för mesiga
  • Anonym (Kavaj)
    Tow2Mater skrev 2025-07-02 12:33:49 följande:
    Jag har sagt min åsikt, gäller nolltolerans på ett område kan det gälla på ett annat. Jag tycket vi ska ha det på båda områdena.
    Det är ju inte ens jämförbart. Tycker du att det är jämförbart från en könskrigaraspekt eller? 
  • Lynx123
    Anonym (Det_ser_man) skrev 2025-07-02 12:42:48 följande:
    Både kvinnor och män i relationer kan ha beteenden och uppföranden som inte är ok om man älskar varandra eller beteenden som är väldigt irriterande och upprörande för den andre, och då SKA man hugga ifrån oavsett och kanske även ge en utskällning om man är arg, om den som bör ta åt sig bara försvarar sig och inte ändrar sitt beteende gör man bäst i att separera. Jag har varit tillsammans med män som har stört sig och irriterat sig på en hel del saker när det gäller mig, men istället för att våga prata allvar om det så har de låtit udda vara jämnt, för att de varit rädda för att om de skulle våga konfrontera mig på riktigt, så kanske jag skulle lämna dem. Nu lämnade jag ju dem oavsett, men det var mycket beroende på att de var så löjligt servila och eftergivna, och inte kunde stå upp för sig själva. Jag blev med tiden allergisk mot sådant beteende hos män.
    SKA man? För mig är sån't det absolut barnsligaste jag vet. Har jag eller min partner problem med något så är vi fullt kapabla att lugnt diskutera det.
  • Tow2Mater
    Anonym (Kavaj) skrev 2025-07-02 13:09:19 följande:
    Det är ju inte ens jämförbart. Tycker du att det är jämförbart från en könskrigaraspekt eller? 
    Varför jämföra på en skala? Jag anser pappor som inte behandlas som fullgoda föräldrar under lagen, utan måste finna sig i att stå under mammors godtycke och nycker, och måsta strida för att sent om sider kunna bli det, är förkastligt och ska inte accepteras med ursäkten 'det är ju inte så många'. Och jag tror det är fler än man yror som inte vågar stå upp mot kvinnorma med risk att tvingad strida om de skulle göra det.
  • Anonym (Tinders fel)

Jag vill skylla det här på främst Tinder. Den appen har reducerat hälften av männen till att desperat anpassa sig och ställa upp på vilka villkor som helst om det leder till att de får ligga, gjort en fjärdedel till sexmissbrukande players med narcissism och den återstående fjärdedelen till incels.

• Anonym (Det_ser_man)
    Anonym (Tinders fel) skrev 2025-07-02 15:31:19 följande:

Jag vill skylla det här på främst Tinder. Den appen har reducerat hälften av männen till att desperat anpassa sig och ställa upp på vilka villkor som helst om det leder till att de får ligga, gjort en fjärdedel till sexmissbrukande players med narcissism och den återstående fjärdedelen till incels.

Jag förstår inte varför vare sig kvinnor eller män hänger på skitappar som Tinder och Hinge. Varför betala för något som inte ger något eller som bara ger sådant man egentligen inte vill ha?

Folk borde gå ut och träffas utanför skärmarna istället, så man får se andra människors PERSONLIGHETER autentiskt, det blir bara så fel med bara text och bild.
  • Anonym (Rutan)

Visst är det hemskt att Tinder snärjer män så. Det borde vara frivilligt att gå med, ingen borde tvingas. 

• Anonym (Kavaj)
    Tow2Mater skrev 2025-07-02 15:05:16 följande:
    Varför jämföra på en skala? Jag anser pappor som inte behandlas som fullgoda föräldrar under lagen, utan måste finna sig i att stå under mammors godtycke och nycker, och måsta strida för att sent om sider kunna bli det, är förkastligt och ska inte accepteras med ursäkten 'det är ju inte så många'. Och jag tror det är fler än man yror som inte vågar stå upp mot kvinnorma med risk att tvingad strida om de skulle göra det.
    Ja, varför jämför du med våld mot kvinnor? Vad finns det för koppling här? Den enda kopplingen jag kan se är att det handlar om ett könskrigande, men du kanske har en annan förklaring?
  • Anonym (X)
    Anonym (Rutan) skrev 2025-07-02 15:49:26 följande:

Visst är det hemskt att Tinder snärjer män så. Det borde vara frivilligt att gå med, ingen borde tvingas. 

Drygt svar. Det är frivilligt att bli ihop med kvinnomisshandlare också, ska vi lägga ner alla viktiga samhällsfrågor där man har ett fritt val?
  • Anonym (X)

Jag kan hålla med om att det är en faktor. Männen som tycker rätt, anpassar sig, säljer in sig och simpar får ofta en kvinna på fall i början. Men det håller bara ett tag. Trots det så går kvinnorna ofta på det.

Inte sällan hör man kvinnor som säger att han var perfekt och dom trodde att dom hade något speciellt etc. För att sedan bli helt förvånade när han ghostar henne. Han spelade ett spel och orkar inte hålla upp den fasaden, alternativt dragit vidare till nästa.

• Tow2Mater
    Anonym (Kavaj) skrev 2025-07-02 17:58:06 följande:
    Ja, varför jämför du med våld mot kvinnor? Vad finns det för koppling här? Den enda kopplingen jag kan se är att det handlar om ett könskrigande, men du kanske har en annan förklaring?
    Läs om vad jag skrev om du inte forstod poängen. Tänker inte tjafsa mer med dig.
Svar på tråden Män har blivit för mesiga