• Anonym (X)

Män har blivit för mesiga

Många män idag har blivit för mesiga. Man vågar inte säga vad man tycker, sätta gränser för kvinnor, precis som kvinnor sätter gränser för män vid dåligt beteende.

Det leder till att många män blir desperata efter kvinnor eftersom man ändå vill ha sex och det leder till att både kvinnan och mannen själv tappar respekten för mannen.

Hur ska kvinnan kunna respektera en man som inte respekterar sig själv?

• Svar på tråden Män har blivit för mesiga
  • Anonym (Rutan)
    Anonym (X) skrev 2025-07-02 18:02:19 följande:
    Drygt svar. Det är frivilligt att bli ihop med kvinnomisshandlare också, ska vi lägga ner alla viktiga samhällsfrågor där man har ett fritt val?

Vem har sagt något om att lägga ner något? Sluta hitta på saker. 

Men varför vara på Tinder om det är så dåligt? Ingen tvingar männen att vara där. 

• Jimmy75
    Anonym (X) skrev 2025-07-02 21:40:25 följande:
    Coola ner dig en aning. Vi diskuterar ett samhällsproblem här, då måste flera variabler och perspektiv få bara med eftersom dom påverkar samhället.

Om vi diskuterade spelmissbruk så skulle spelbolagen tas upp, även om man har eget ansvar om man spelar bort sina pengar. Förstår du?
    Våldsam skillnad mellan att diskutera hur olika variabler samspelar och att säga att det är någons fel.
  • Jimmy75
    Anonym (Rutan) skrev 2025-07-02 22:44:02 följande:

Men varför vara på Tinder om det är så dåligt? Ingen tvingar männen att vara där. 

Exakt!

Det är som att gå ut i regnet utan paraply eller regnkläder och sedan bli bitter och besviken över att man blev blöt.

• Anonym (X)
    Jimmy75 skrev 2025-07-02 22:44:15 följande:
    Våldsam skillnad mellan att diskutera hur olika variabler samspelar och att säga att det är någons fel.
    Men du skrattar åt att man har ett eget val, som om problemet på Tinder inte kan diskuteras utan att adressera skulden till personen som har eller kan välja bort Tinder.

Skrattar du åt överviktiga som kan välja att inte äta och bli normalviktiga? (jag förstår att du inte vill svara på den).
  • Anonym (X)

Varför fortsätta äta som man gör om man är tjock? Ingen tvingar tjockisar att äta.
  • Anonym (Rutan)
    Anonym (X) skrev 2025-07-02 21:40:25 följande:
    Coola ner dig en aning. Vi diskuterar ett samhällsproblem här, då måste flera variabler och perspektiv få bara med eftersom dom påverkar samhället.

Om vi diskuterade spelmissbruk så skulle spelbolagen tas upp, även om man har eget ansvar om man spelar bort sina pengar. Förstår du?

Fast det är inte Tinder som gör att män blir mesiga. 

De flesta män på Tinder är redan mesiga. Det är därför de är där. 

• Anonym (Kavaj)

Jag förstår inte heller saken. Känns som att allt ansvar över sitt eget liv och lycka är tänkt att tas bort.
  • Jimmy75
    Anonym (X) skrev 2025-07-02 22:52:54 följande:
    Men du skrattar åt att man har ett eget val, som om problemet på Tinder inte kan diskuteras utan att adressera skulden till personen som har eller kan välja bort Tinder.

Skrattar du åt överviktiga som kan välja att inte äta och bli normalviktiga? (jag förstår att du inte vill svara på den).

Inte för att jag förstår varför just överviktigas val är så viktiga, eller varför du hänger upp dig så på mitt inlägg....eller jo, det gör jag iofs. Det brukar vara känsligt när man är där och drar i den där offerkoftan. Som direkt svar på din fråga. Nej, jag skulle inte skratta åt en sådan person, men jag skulle inte under några omständigheter stryka medhårs eller censurera mig och uppmuntra gnället (ursäkta det dåliga ordvalet).

Du kan vända och vrida på det hur du vill men det i slutänden är frågan om man vill ändra på något eller beklaga sig över det.

• Anonym (Typiskt)

I riktiga livet - ja. Något de senare försöker kompensera för genom att spela tuffa och odrägliga online. Fjantigt.

• Anonym (Fast)
    Jimmy75 skrev 2025-07-02 23:28:14 följande:

Inte för att jag förstår varför just överviktigas val är så viktiga, eller varför du hänger upp dig så på mitt inlägg....eller jo, det gör jag iofs. Det brukar vara känsligt när man är där och drar i den där offerkoftan. Som direkt svar på din fråga. Nej, jag skulle inte skratta åt en sådan person, men jag skulle inte under några omständigheter stryka medhårs eller censurera mig och uppmuntra gnället (ursäkta det dåliga ordvalet).

Du kan vända och vrida på det hur du vill men det i slutänden är frågan om man vill ändra på något eller beklaga sig över det.

Det är naturligtvis inte Tinders fel att det går dåligt för män (även om dom ser att tjäna mycket pengar på det) . Att det går dåligt beror på obalansen mellan män och kvinnor. Obalansen leder till att kvinnor blir ännu mera kräsna vilket leder till att det går ännu sämre för män.

Nu vill vi inte höra gnäll mot manliga skribenter, Jimmy75. Nu vill vi höra konkreta åtgärder hur du skall förändra kvinnor på Tinder, utan att du skyller på män. 
    Du beklagar dig att andra inte kommer med konkreta exempel, visa nu att du själv är så förträfflig Jimmy75. Visa oss.
Svar på tråden Män har blivit för mesiga