• Anonym (Hsjdkdk)

Höra åsikter ang min mans åsikter

Jag har en bebis hemma på snart ett år, jag har inte gjort någonting sedan innan hon föddes. 

nu planerar ja och en vän att vi ska på spa, morgon spa omkring 10-14. spat brukar ha just den dagen ?dagsfest? med dj. 

detta tycker min partner är respektlöst mot honom att jag ens går på något sådant. Då de kommer finnas killar/män där och det är likadant som att jag går och festar på klubb. 

jag delar ej samma åsikt då jag tycker det är okej även om han skulle vilja gå på sån typ av spa dag. För övrigt är min man svartsjuk av sig, måste tillägga det

jag vill höra era åsikter gärna så objektivt som möjligt och opartiska. 

• Svar på tråden Höra åsikter ang min mans åsikter
  • Anonym (safety first)
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 20:43:23 följande:

Jag har faktiskt sagt många gånger att jag velat lämna, då har han reagerat väldigt starkt. 

kastat glas i väggen, en gång kallade han mig för hora för jag ville lämna?. Ja vet inte vad ja vill med disnussionstråden, jag behöver bara ventilera och höra starka reaktioner och åsikter för det gör mig mer klar i huvudet. 

Ok, här behöver du agera med "safety first". Du ska inte nämna ett ord till om att du vill skiljas före du har en trygg plats att gå till SAMMA DAG, SAMMA MINUT som du säger det. Helst ska du inte vara ensam med honom då, och helst ska barnet inte vara i närheten.

Men lämna SKA du. För ditt barns överlevnad.
  • Anonym (Hm)

Jag har faktiskt sagt många gånger att jag velat lämna, då har han reagerat väldigt starkt. 

kastat glas i väggen, en gång kallade han mig för hora för jag ville lämna?. Ja vet inte vad ja vill med disnussionstråden, jag behöver bara ventilera och höra starka reaktioner och åsikter för det gör mig mer klar i huvudet. 

Jag behöver nog Inte berätta mer 💔 du är redan där. Jag försöker ta mig ut i detta nu, men jag gör det i hemlighet. Har du familj omkring dig?
  • Anonym (Hsjdkdk)
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-04 21:09:56 följande:
    Jag behöver nog Inte berätta mer 💔 du är redan där. Jag försöker ta mig ut i detta nu, men jag gör det i hemlighet. Har du familj omkring dig?
    Hur pass illa är din relation? Hoppas inte du Upplever våld fysiskt eller så :/. 
  • Anonym (Nine)

Du behöver ventilera, så det är bra att du skriver här! Förstår att du är lycklig över barnet.

Kanske att du kan hitta någon kurator där du bor att fortsätta prata med? På vårdentralen eller någon annanstans. 

Därför att det är oroväckande att parterapin avbröts efter 3 gånger. Och det är oroväckande att KBT-terapin inte kunde hjälpa din kille att bli trygg med sig själv och relationen. 

För antingen måste ni få hjälp, eller så måste du fundera på om du verkligen vill vara kontrolkerad av killen i resten av ditt liv.

Och om du vill att ditt barn ska lära sig ett mönster där mannen bestämmer vad kvinbmnan får göra, och tar med sig det i sitt liv sedan. 
  • EpicF
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 20:38:00 följande:
    Jag hade svårt att bli gravid, trots 3 års försök etc, så fungerade ej mina ägg de sa att det var omöjligt förnmig att bli med barn naturligt, mitt barn kom naturligt. Knappast att ja då vill göra abort. Bebisen är allt jag önskat i livet? 
    Det är väl ingen som påstod att du skulle ha gjort abort. Det enda många är frågande till är valet av pappa. 

Skilj dig med en gång. Både för din egen skull och för ditt barns skull.
  • Anonym (Hsjdkdk)

Nej jag förstår det. Jag berättade bara hur det kommer sig att jag har barn med honom idag trots röda flaggor innan. Jag förväntade inte mig att ja kunde bli gravid helt ärligt. 

• Anonym (101)
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 21:44:59 följande:

Nej jag förstår det. Jag berättade bara hur det kommer sig att jag har barn med honom idag trots röda flaggor innan. Jag förväntade inte mig att ja kunde bli gravid helt ärligt. 

Du borde ha en bredare syn på situationen än att din man är svartsjuk. 
    Du borde ställa dig själv ett antal frågor, t.ex:

Har du förmågan att göra om din man till en bra man och en bra pappa till ditt barn?

Vet okända människor som aldrig träffat dig eller din man bättre än dig om du mår bättre av att lämna relationen?

Skall man söka relationshjälp hos outbildade icke professionella person som ger råd anonymt?

Finns det en risk att situationen förvärras om du lämnar relationen?

Kommer du att bli starkare i uppbrottssituationen för att andra personer har bestämda åsikter hur du borde göra?

Blir åsikterna härinne mer lämpliga för dig för att många skriver ungefär samma sak?

• EpicF
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 21:44:59 följande:

Det som är märkligt är att inte lämna innan det blev barn, eftersom han uppvisade röda flagg redan då. 
  • Anonym (Hsjdkdk)
    Anonym (101) skrev 2025-07-04 22:00:47 följande:
    Du borde ha en bredare syn på situationen än att din man är svartsjuk. 
    Du borde ställa dig själv ett antal frågor, t.ex:

Har du förmågan att göra om din man till en bra man och en bra pappa till ditt barn?

Vet okända människor som aldrig träffat dig eller din man bättre än dig om du mår bättre av att lämna relationen?

Skall man söka relationshjälp hos outbildade icke professionella person som ger råd anonymt?

Finns det en risk att situationen förvärras om du lämnar relationen?

Kommer du att bli starkare i uppbrottssituationen för att andra personer har bestämda åsikter hur du borde göra?

Blir åsikterna härinne mer lämpliga för dig för att många skriver ungefär samma sak?

Intressant..

första tanken, anledningen till att jag skrev var mer för att inte tappa greppet om vad som är rätt eller fel, vilket jag redan innerst inne vet. Det är ganska konstigt hur hjärnan funkar under pressade situationer, men ju fler åsikter (samma som mina) får mig att känna mig mer trygg i mig själv. 

problemet är att jag inte kan lämna i nuläget, pga om jag gör det nu innan bebis börjat förskola så innebär det att jag ej kan försörja mig alls ekonomiskt. Och livet blir självklart tuffare så länge bebis är liten. med andra ord ja kommer behöva konka mitt bolag för att kunna va hemma med barn, för jag har ingen familj som bor nära. Så hjälp finns ej..

ibland är det skönt att söka bekräftelse av outbildade anonyma på nätet eftersom parterapi känns mer som att de aldrig ger mig ett perspektiv på hur toxic det egentligen är. Deras uppgift är att försöka utveckla, förstå hans sida lika mycket som min sida för att mötas. Känns lixom för professionellt när man vill höra mönskliga och transparanta åsikter. den hårda sanningen?

• Anonym (H)

Din man suger. Det är min åsikt som kvinna. Gå dit om du vill, och dumpa om han inte skärper sig. 

Svar på tråden Höra åsikter ang min mans åsikter