• Anonym (Hsjdkdk)

Höra åsikter ang min mans åsikter

Jag har en bebis hemma på snart ett år, jag har inte gjort någonting sedan innan hon föddes. 

nu planerar ja och en vän att vi ska på spa, morgon spa omkring 10-14. spat brukar ha just den dagen ?dagsfest? med dj. 

detta tycker min partner är respektlöst mot honom att jag ens går på något sådant. Då de kommer finnas killar/män där och det är likadant som att jag går och festar på klubb. 

jag delar ej samma åsikt då jag tycker det är okej även om han skulle vilja gå på sån typ av spa dag. För övrigt är min man svartsjuk av sig, måste tillägga det

jag vill höra era åsikter gärna så objektivt som möjligt och opartiska. 

• Svar på tråden Höra åsikter ang min mans åsikter
  • Anonym (Mmmm)
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-04 06:08:24 följande:
    Kan det vara så att han faktiskt vet vad det är för typ av tillställning? Jag har nämligen varit på samma hotell i Västerås och på deras summer club och det är väldigt mycket fulla, unga människor. Det är inte sitta på en solstol med en väninna och dricka ett fint glas vin, utan var ganska röjigt när jag var där. Det ska naturligtvis egentligen inte spela någon roll, men jag kan till viss del ändå förstå honom om han vet vad det är för typ av häng. Jag hade nog, av respekt och av erfarenhet, bokat en annan dag Eller försökt ta med min partner. Det är kul, det är det, men riktar sig mer till singel- folkmassan. 
    Vad ör skillnaden mot när TS man går ut och roar sig?

Är det ok för han är man  men inte ok för TS för hon är kvinna? Förklara skillnaden. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Mmmm) skrev 2025-07-04 07:04:17 följande:
    Vad ör skillnaden mot när TS man går ut och roar sig?

Är det ok för han är man  men inte ok för TS för hon är kvinna? Förklara skillnaden. 
    Nej nej missförstå mig rätt. Som jag skrev så borde inte det göra någon skillnad. Däremot ska vi ju inte helt förneka skillnaden på att vara helt påklädd på krogen eller bara i  bikini, full på fest. Man måste se att det finns skillnader där, även om man tycker att det borde göra detsamma. Om en person redan är svartsjuk av sig kanske en pool-fest blir extra påtaglig. Sen blir det lite vilseledande när TS benämner det som att hon vill gå på spa, men just den här tillställningen har noll med traditionellt spa att göra. Det är en fest i badkläder. TS har inte bokat spa för att vila upp sig eller ha en skön stund med en tjejkompis och det kan hennes partner tolka som att hon försöker försköna vad det är hon ska göra. 
  • Anonym (Mmmm)
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-04 07:17:39 följande:
    Nej nej missförstå mig rätt. Som jag skrev så borde inte det göra någon skillnad. Däremot ska vi ju inte helt förneka skillnaden på att vara helt påklädd på krogen eller bara i  bikini, full på fest. Man måste se att det finns skillnader där, även om man tycker att det borde göra detsamma. Om en person redan är svartsjuk av sig kanske en pool-fest blir extra påtaglig. Sen blir det lite vilseledande när TS benämner det som att hon vill gå på spa, men just den här tillställningen har noll med traditionellt spa att göra. Det är en fest i badkläder. TS har inte bokat spa för att vila upp sig eller ha en skön stund med en tjejkompis och det kan hennes partner tolka som att hon försöker försköna vad det är hon ska göra. 

Vill man vara respektlös mot sin partner så har kläder eller icke kläder ingen betydelse. Självklart är det lika illa att springa runt och vara full och tafsa på kvinnor på krogen som på ett poolparty. 

Du verkar ta för givet att TS kommer att dricka sig full och bete sig olämpligt. Varför? Du förutsätter ju inte att hennes man gör det på krogen. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Mmmm) skrev 2025-07-04 07:43:41 följande:

Vill man vara respektlös mot sin partner så har kläder eller icke kläder ingen betydelse. Självklart är det lika illa att springa runt och vara full och tafsa på kvinnor på krogen som på ett poolparty. 

Du verkar ta för givet att TS kommer att dricka sig full och bete sig olämpligt. Varför? Du förutsätter ju inte att hennes man gör det på krogen. 

Fast jag jämförde inte mellan ts och hennes man, utan mellan att vara på krogen och den typen av människor som samlas på Summer club. 

Det ni gör hjälper inte TS det minsta om jag ska vara ärlig. Att sitta och gnälla och peta och klaga på jämlikhet och rättvisa är till 0 hjälp för någon som är i relation med en svartsjuk partner. Ts har valt sin partner och det som kommer med. Att skapa oreda i relationen för en club fest för typ 23-25 åringar är inget som kommer hjälpa TS i längden. Bättre att uppmuntra till att lämna relationen än till att hålla på att skapa problem i en redan instabil relation. Ni har inte mycket bakom flötet och sitter säkert bakom era skärmar. Jag säger inte att TS partner är våldsam, men man får liksom lite det man väljer. Att medvetet skapa något som kan resultera i problem för att man SKA MINSANN LEVA RÄTTVIST kommer inte bidra till en bättre relation i hemmet där det finns ett litet barn. 

• Queen81

Även om det var nattklubb  du skulle på så hade det varit okej. Han går ju ut.
    Gå du och låt honom sura.

Sen i övrigt undrar jag lite varför du från början stannat med en så svartsjuk man, och dessutom skaffat barn med honom. Men det är lite OT.

• Queen81

Tillägg: Att du fått redovisa vad det står om det hela på hemsidan alternativt att han själv gått in för att kolla upp vad du ska gå på är en stor red flag redan där, innan han ens sagt något.

Om du vill fortsätta i denna relation så behöver ni hjälp. Typ familjeterapi.

• Anonym (Hsjdkdk)
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-04 07:17:39 följande:

Jo, 

jag har bokat spa för att vila upp mig, som ja skrev innan så fanns detninget annat datum min väninna kunde. 

vem super ens 10 på morgonen? Förstår att summerclub kan bli stökigt på kvällen? men har folk ens hunnit bli fulla så tidigt? 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 08:50:21 följande:

Jo, 

jag har bokat spa för att vila upp mig, som ja skrev innan så fanns detninget annat datum min väninna kunde. 

vem super ens 10 på morgonen? Förstår att summerclub kan bli stökigt på kvällen? men har folk ens hunnit bli fulla så tidigt? 

Nej vet du, I stand corrected. Jag missade helt biten om vilken tid ni skulle vara där. är det soligt och varmt kan det nog dra igång tidigare, det är ju trots allt en dagsfest. Men vid 10 är det antagligen ganska tomt. Däremot håller jag kvar vid den andra biten. Har man en mycket svartsjuk partner och stannar med denne får man liksom ligga lite som man bäddat. Tyvärr vet jag alldeles för mycket om det själv 
  • Anonym (Hsjdkdk)
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-04 09:11:08 följande:
    Nej vet du, I stand corrected. Jag missade helt biten om vilken tid ni skulle vara där. är det soligt och varmt kan det nog dra igång tidigare, det är ju trots allt en dagsfest. Men vid 10 är det antagligen ganska tomt. Däremot håller jag kvar vid den andra biten. Har man en mycket svartsjuk partner och stannar med denne får man liksom ligga lite som man bäddat. Tyvärr vet jag alldeles för mycket om det själv 

Jo förstår :/ men hans svartsjuka började faktiskt efter 1 år, så jag blev ju lite vilseledd om ja ska vara ärlig. Och det smög sig på relationen och pågått under 4 års tid. Nu har vi en bebis? vet inte riktigt hur ja ska bemöta denna situation. 

den här situationen beskriver vår relation i sin helhet, han är även svartsjuk gällande kläder, normala kläder :).

• Anonym (Etcetera)

Din man låter som en osäker person som inte vill att sin fru ska unna sig.

Jag överraskar min fru flera gånger per år med spa, massage, frisör, restauranger etcetera. Här följer inte alltid jag med då jag jobbar eller umgås med tonårsbarnen.

Skämmer jag bort min fru och sätter henne på en pedestal? Ja helt klart, det är min fru, en helt fantastisk människa och mamma till mina barn. Är det någon här i världen jag gränslöst får skämma bort så är det (i min mening) min fru.

Jag tycker det är viktigt att unna sin partner, speciellt under småbarnsåren. Det bygger tillit och gynnar hela relationen. För att svara på ditt inlägg så tycker jag din mans agerande inte är befogat. Om han är svartsjuk så till den grad att det begränsar ditt liv (så pass att du inte kan gå på spa några timmar) så borde han söka hjälp för dom känslorna.

Jag vet att människor flirtar med min fru, på stan, i affärer, på spa med mera. Hon är väldigt vacker, feminin och tar hand om sig själv, men trots detta är jag inte orolig för jag väljer att lita på henne och har gjort det sedan vi gifte oss över 15 år sedan.

Svar på tråden Höra åsikter ang min mans åsikter