• Anonym (Hsjdkdk)

Höra åsikter ang min mans åsikter

Jag har en bebis hemma på snart ett år, jag har inte gjort någonting sedan innan hon föddes. 

nu planerar ja och en vän att vi ska på spa, morgon spa omkring 10-14. spat brukar ha just den dagen ?dagsfest? med dj. 

detta tycker min partner är respektlöst mot honom att jag ens går på något sådant. Då de kommer finnas killar/män där och det är likadant som att jag går och festar på klubb. 

jag delar ej samma åsikt då jag tycker det är okej även om han skulle vilja gå på sån typ av spa dag. För övrigt är min man svartsjuk av sig, måste tillägga det

jag vill höra era åsikter gärna så objektivt som möjligt och opartiska. 

• Svar på tråden Höra åsikter ang min mans åsikter
  • EpicF
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-03 22:42:24 följande:

Jag arbetar och försörjer också sedan barnet var 1 månad gammalt, han har vid flertalet gånger varit ute och druckit och roat sig. 

detta handlar om att han är svartsjuk? inget som har med barnet att göra. 

Och honom har du valt att skaffa barn med?!

Självklart ska du få gå på spa med din kompis, även om det är en "dagfest-spa". Och sedan lämnar du din svarsjuke man. 
  • EpicF
    Anonym (101) skrev 2025-07-03 23:09:25 följande:
    Jag förstår. Ja, då är det väl på tiden att du gör det samma. 

Läste din TS lite mer nogrannt. 

Planerar du att gå till Spa-et  med en man eller en kvinna? Blev osäker iom att du skrev "vän"?
    Tycker det spelar ganska stor roll i sammanhanget.
    "Vän" brukar väl indikera på kvinna oftast? 
  • Anonya

Planerar du att gå till Spa-et  med en man eller en kvinna? Blev osäker iom att du skrev "vän"?
    Ja, sant. Skulle det vara att gå med en man förstår jag sambon, annars tycker jag det är svartsjukt och kontrollerande.
  • EpicF
    Anonym (Låt han lämna dig) skrev 2025-07-03 22:53:27 följande:

Tycker abs inte du ska gå! 
    varför ska du gå? Stanna och ta hand om ditt barn eller om du måste gå, gå en annan tillfä när det inte är massa män där. Du är faktiskt respektlös mot din man. Det min åsikt. 

Och ts man är inte respektlös när jan går ut och roar sig där det är andra kvinnor? 

Vad är skillnaden? 

Som kvinna har man lov att umgås med vem man vill, man har lov att vara på ställen med både män och kvinnor. En man som blir svartsjuk av att kvinnan är på ställen med andra män och kvinnor är inget att ha. 
  • Tukt

Det behövs bara ett ord: Familjeterapi. Graden på den svartsjukan väcker många varningssignaler. Kan ni hantera det nu, kanske det finns en chans att det kan fungera i er relation. Annars kommer det inte bli speciellt kul.

• Tow2Mater
    EpicF skrev 2025-07-03 23:21:42 följande:
    "Vän" brukar väl indikera på kvinna oftast? 
    För "väninna" skulle betyda trans, dvs före detta man men nu kvinna, då. Vad skulle vi använda för att indikera en manlig vän?
  • Anonym (K)

Din man verkar sjuk i huvve. 

• Anonym (Hsjdkdk)

Självklart en kvinna..
  • Anonym (Hsjdkdk)

Uppdaterar inlägget *

måste tydligggöra, såhär står det på hotellets hemsida,

detta är vad han tycker inte är okej. Nu råkar min vän endast kunna gå på spa juste den dagen mellan 10-14.00. det här tycker han inte är ok i en relation. Jag är alltså respektlös enligt hans mening som inte visar förståelse för att detta är långt ifrån okej att gå på :). 

Onsdag 16 juli är SUMMER CLUB tillbaka mer maxad än någonsin! Vi pratar dagsfest på Voltage Lounge, nattklubbsvibe på Locavore och DJs som bjuder på musik i världsklass (namnen håller vi på lite till?). Med main act både 13:00 på Voltage Lounge Pool Club och senare under kvällen på Locavore blir det en maxad dag från förmiddag långt in på småtimmarna. Som en dagsfestival när den är som bäst!

Champagnen är på kylning, solsängarna redo och DJs bokade. Boka en solsäng eller drinkbord och var säker på att få festens bästa plats!

• Anonym (Hm)
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 05:55:45 följande:

Uppdaterar inlägget *

måste tydligggöra, såhär står det på hotellets hemsida,

detta är vad han tycker inte är okej. Nu råkar min vän endast kunna gå på spa juste den dagen mellan 10-14.00. det här tycker han inte är ok i en relation. Jag är alltså respektlös enligt hans mening som inte visar förståelse för att detta är långt ifrån okej att gå på :). 

Onsdag 16 juli är SUMMER CLUB tillbaka mer maxad än någonsin! Vi pratar dagsfest på Voltage Lounge, nattklubbsvibe på Locavore och DJs som bjuder på musik i världsklass (namnen håller vi på lite till?). Med main act både 13:00 på Voltage Lounge Pool Club och senare under kvällen på Locavore blir det en maxad dag från förmiddag långt in på småtimmarna. Som en dagsfestival när den är som bäst!

Champagnen är på kylning, solsängarna redo och DJs bokade. Boka en solsäng eller drinkbord och var säker på att få festens bästa plats!

Kan det vara så att han faktiskt vet vad det är för typ av tillställning? Jag har nämligen varit på samma hotell i Västerås och på deras summer club och det är väldigt mycket fulla, unga människor. Det är inte sitta på en solstol med en väninna och dricka ett fint glas vin, utan var ganska röjigt när jag var där. Det ska naturligtvis egentligen inte spela någon roll, men jag kan till viss del ändå förstå honom om han vet vad det är för typ av häng. Jag hade nog, av respekt och av erfarenhet, bokat en annan dag Eller försökt ta med min partner. Det är kul, det är det, men riktar sig mer till singel- folkmassan. 
Svar på tråden Höra åsikter ang min mans åsikter