Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Är sossarnas förslag om folkomflyttning en bra idé?

TvillingmammaVästgöte skrev 2025-07-24 21:39:05 följande:

En kombination av riskfaktorer som etnicitet, genetik och dåliga föräldrar höjer alltså risken för antisocialt och kriminellt beteende, enligt ditt inlägg, som jag förstår det. 
    Kommer dessa riskfaktorer då försvinna när man uppnår boendeintegration? 

Måste vi inte också i princip omhänderta tusentals barn som lever i kriminella familjer , där någon i familjen är kriminell och därmed dåligt föredöme? 

Tycker synd om alla de barn som skall få ta smällen. Likt kuddfluckor mellan stökiga pojkar i klassrummet. 

Kuddflickor skulle det vara
  • TvillingmammaVästgöte

Vi får i Sverige inte ens diskutera problemet med massinvandringen, direkt kommer hoten, du är rasist eller ännu värre , nazist.
    Inte ens folkkäre GW som verkligen har kompetens fick göra det. 

Under tiden fortsätter massinvsndringen, nu i form av arbetskraftsinvandring. Trots att vi har 10 procent arbetslösa skall nu 153 yrken undantas från begränsningar. Vi har brist på 153 yrken. Och tio procent är arbetslösa!
    Låter som en beställning från svenskt näringsliv. Ju fler arbetslösa ju lägre löneökningar. Mindre makt till arbetstagarna. Ger en mer osäker tillvaro för de unga och därmed föds färre barn. Vi fyller på med fler arbetskraftsinvandrare så löser vi det!

• TvillingmammaVästgöte

Jag kommer inte påverkas själv negativt av någon folkblandning. Jag bor i ett sådant område som inte kommer att blandas, i ett område för de rikaste 10 procenten.

Det är rent och snyggt och polisen är ständigt här och patrullerar, varje dag ser jag poliser i mitt villakvarter. Vi har inte haft inbrott i kvarteret på många år. 

Semester firar jag nu på en plats vid havet. Påminner om Saltkråkan. Hör finns 0 integration. Alla bor i ärvda hus. 

Men jag tänker på svensk lägre medelklass, som kommer drabbas hårt . Men jag ger upp, det går inte att prata om massinvandring  i Sverige. Jag får gå in i min bubbla och njuta av livet.

• TvillingmammaVästgöte

På jobbet har jag det också bra. Nästan alla kollegor är arbetskraftsinvandrare, vilket gör att cheferna är extra måna om mig. Det är ju bra att ha åtminstone en svensktalande på It-avdelningen. 

Finns tydligen ingen kompetens i Sverige. Konstigt att man inte försöker stärka utbildningssystemet? Nej, varför det, vi har ju miljoner arbetskraftsinvandrare som vill komma hit från Induen,Pakistan och Turkiet.

• TvillingmammaVästgöte

När jag säger att vi skall stärka utbildningssystemet då kommer några att säga att vi skall förbjuda friskolor. Alla skall gå i samma skola, integrerade från hela världen. De starka barnen ska dra de svaga. 

Mina unga indiska kollegor har inte gått i några blandade skolor där de fått dra svagare elever framåt. De har alla gått i privata engelsktalande elitskolor från fem års ålder. Deras barn går nu i internationella skolor i Sverige. Den svenska skolan har för låg nivå, säger de. 

• TvillingmammaVästgöte
    KillBill skrev 2025-07-25 10:32:46 följande:

SD och Regeringen viker sig för skolbolagens lobbyister och undantar nu lärare från inkomstkravet på 37 000 kronor. Hur förklarar man att till och med akademikeryrken undantas från ett sådant grundkrav?

Vad säger det om synen på skolan och våra elever, när SD och regeringen tillåter import av billig arbetskraft oftast utan tillräckliga språkkunskaper?

Och det kommer inte S att göra???
  • TvillingmammaVästgöte

Problemet idag är så allvarligt att vi har knappt några grundskolelärare som behärskar matematik. Den svenska skolan har varit i fritt fall i så många år . Sverige som byggt sitt välstånd på vår tekniska utveckling, vi är nu helt beroende av utländsk kompetens.

Jag gissar att vi faktiskt behöver importera indiska mattelärare om vi skall få ordning på skolan.

• TvillingmammaVästgöte

Det stora problemet är inte friskolorna, ni i S är  ideologiskt blinda, i denna fråga. M är blinda i andra frågor. Lösningen är inte att ta bort friskolor, lösningen är att förbättra de kommunala. 

Mina barn gick i en svensk kommunal skola med svenskfödda legitimerade invandrare och inga socioekonomiska problem i elevgruppen. Ändå var utbildningen av väldigt låg kvalitet. Lärarna  hade låg kompetens, särskilt inom matematik.

Vi bytte till Kundkspsdkolan där mina barn utvecklades mycket bättre. De har nivå gruppering i basömnen och det var bra för båda mina barn, både den som är toppelev och den som hade det lite svårare. 

Men vi har ett enormt priblem med brist på kompetens i matematik i svenska skolors lärarkårer, det löser man inte med att förbjuda friskolor.

Kunsksosdkolsn hade bara kegitimerade och motiverade lärare. 

KillBill skrev 2025-07-25 10:58:51 följande:

Nej.

De skolor som anställer gästarbetare som lärare är i regel de marknadsdrivna skolorna som prioriterar lönsamhet framför kvalitet. Som du säkert känner till vill Socialdemokraterna avskaffa det marknadsstyrda skolsystemet.

Utöver det vill S också skärpa kraven: fler lärare ska ha lärarlegitimation, och en större andel av undervisningen ska ske på svenska. Sådana krav försvårar just det du beskriver,  att skolor använder sig av billig gästarbetare utan rätt kompetens.

Hur ser du själv på att SD och regeringen vill underlätta för skolor att använda sig av billiga gästarbetare för att undervisa svenska skolelever?

• TvillingmammaVästgöte
    KillBill skrev 2025-07-25 11:01:08 följande:
    Snacka om att du är naiv. Du tror alltså att vi ska lyfta kunskapsnivån i den svenska skolan genom att anställa lärare som inte behärskar svenska?
    Problemet med  bristande kunskaper hos lärare  löser du inte genom att förbjuda friskolor. Nej, det är inte önskvärt med lärare som inte kan svenska. Men indier kan matematik. Men det var mest ett lite provocerande skämt för att belysa allvaret. 

Vi måste nog återinföra allmän och särskild matematik.
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Dev) skrev 2025-07-25 10:35:26 följande:
    Det är väl ingen här i tråden som har förnekat problem med massinvandring?

Jag missförstod Louice och trodde att det bara var ett par familjer som hade flyttat in i hennes bostadsområde som då skulle ha blivit ett ghetto, och tyckte det lät konstigt. Det var sedan tydligen väldigt många familjer som hade flyttat in. 

Ja, det är svenskt näringsliv och partier nära den intressegruppen, som vill ha fri arbetskraft från hela världen. Trots att vi har hela EU att välja från. 
    Jag upplever att både S och M i praktiken vill ha massinvandring. Den fortsätter i olika former , ständigt , oavsett färgen på vår regering . 
Svar på tråden Är sossarnas förslag om folkomflyttning en bra idé?