• Anonym (Pärnilla)

Jobba som personlig assistent

Ser mkt annonser som personlig assistent o jag tänker att jobbet vore ändå rätt okej. Men man vill ju först se personen som man ska jobba åt liksom. Det är ju en superviktig grej så jag fattar inte att de inte tas upp. 

man ska vara nära ngn kanske torka den mellan benen tillomed så iaf jag vill ju veta så jag inte tycker personen är skitäcklig. 

• Svar på tråden Jobba som personlig assistent
  • Anonym (r)

och vips är du inte lämplig inom PA-yrket

yikes

• Anonym (Pärnilla)
    Anonym (r) skrev 2025-07-09 14:25:12 följande:

och vips är du inte lämplig inom PA-yrket

yikes

Nä de vet jag men alla borde ju ändå tänka så?
  • EpicF
    Anonym (Pärnilla) skrev 2025-07-09 15:17:11 följande:
    Nej, man tänker inte så om man ska vara lämplig inom PA yrket. 
  • Anonym (r)
    Anonym (Pärnilla) skrev 2025-07-09 15:17:11 följande:
    trollande passar dig inte heller, snark
  • Anonym (Pärnilla)
    Anonym (r) skrev 2025-07-09 15:23:12 följande:
    trollande passar dig inte heller, snark
    Tyvärr så är jag inget troll. Jag tänker helt ärligt så här. Tänker att de vore möjligen ett chill jobb men det beror liksom på vem de är. 
  • Anonym (Aa)

Det värsta är väl om man får en sådan som är elak och våldsam mot en. Nej fy, hade hellre samlat pantburkar som jobb.

• EpicF
    Anonym (Pärnilla) skrev 2025-07-09 19:04:33 följande:
    Tyvärr så är jag inget troll. Jag tänker helt ärligt så här. Tänker att de vore möjligen ett chill jobb men det beror liksom på vem de är. 
    Chill jobb? 

Vet du ens vad personlig assistans går ut på? 

Du ska fungera som brukarens förlängda armar. Vistå brukaren med att få leva ett normalt liv. 
  • Anonym (Pärnilla)
    Anonym (Aa) skrev 2025-07-09 19:06:19 följande:

Det värsta är väl om man får en sådan som är elak och våldsam mot en. Nej fy, hade hellre samlat pantburkar som jobb.

Läste nån annons där de stormat fixa i trädgården, gå på bio o såna roliga sake. men de stod inget om typ personlig hygien o sånt så då blir de ju svårt att söka 
  • Anonym (Pärnilla)
    Anonym (Pärnilla) skrev 2025-07-09 20:37:49 följande:
    Läste nån annons där de stormat fixa i trädgården, gå på bio o såna roliga sake. men de stod inget om typ personlig hygien o sånt så då blir de ju svårt att söka 
    *där de stod att
  • EpicF
    Du är brukarens förlängda armar, och ibland ingår personlig hygien. 

Om du inge kan tänka dig att jobba med människor så ska du absolut inte söka jobba som personlig assistent. Och speciellt inte med dina fördomar och vad du har sagt i tråden.  
  • Anonym (Anonym)

Man brukar ju alltid få träffa varandra i en slags intervju innan brukaren och du tackar ja till uppdraget.

• Anonym (PA)

Jag har alltid varit på intervju hos personen innan jag har blivit anställd. 

För mig är det viktigt att personen vill sköta sin hygien på ett bra sätt. 

• Xenia
    Det där låter mer som kontaktperson eller ledsagare,  men det är ett uppdrag. Inget jobb man kan försörja sig på.
Svar på tråden Jobba som personlig assistent