• Anonym (Kär&galen(M))

Rakar sig inte

Jag är sedan ganska nyligen ihop med en ny tjej. Jag är väldigt förälskad. Hon är 40 år. 

Sexet är bra och vi gillar samma saker. Dock är det tyvärr så att hon varken rakar eller kortar ner håret där nere. Jag älskar egentligen att ge oralsex, men nu gör jag nästan aldrig det pga könshåret. Att få munnen full av hår är helt enkelt inte särskilt trevligt. 

Jag respekterar henne kring detta, och tycker att det är hennes eget val.

Vi har aldrig pratat om det, då jag av respekt inte velat ta upp det. 

Förslag på hur jag, på ett fint och respektfullt sätt, kan få henne att tänka om? 

• Svar på tråden Rakar sig inte
  • Anonym (m)
    Anonym (jo jag tackar ja) skrev 2025-07-12 07:49:40 följande:

Ligga ja, men han vill gå ner på henne och då gillar han inte en stor buske. Men hon kanske har det för att hon inte gillar att någon går ner på henne. Vem vet?

Att gå runt och gissa hur den andra tänker och visa överdriven hänsyn fungerar inte i längden. Man måste kunna prata med varandra.

Och han låg med henne ändå även om det inte blev något oralsex?så tydligen är det sexet något han kunde tänka sig eller hur.
  • Anonym (jo jag tackar ja)
    Anonym (m) skrev 2025-07-12 07:56:05 följande:
    Och han låg med henne ändå även om det inte blev något oralsex?så tydligen är det sexet något han kunde tänka sig eller hur.
    Menar du att han får vara nöjd med det eftersom han ändå låg med henne?
  • Anonym (m)
    Anonym (jo jag tackar ja) skrev 2025-07-12 08:02:37 följande:
    Menar du att han får vara nöjd med det eftersom han ändå låg med henne?
    Det vet jag inte men tänker att han har ju själv nöjt sig med hårig underliv och accepterat sexet, det hade inte jag gjort, hade varit otänkbart men så illa var det ju alltså inte för TS är min poäng, uppenbarligen var det något som han ändå kunde tänka sig och blev attraherad av det är vad jag menar.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 07:34:37 följande:
    Ja. och det ser man ju ganska tidigt, om någon börjar odla skägg. Passar inte det kan man göra slut. Men om man vill fortsätta träffa personen trots skägget, då säger man inget om han inte ber om åsikter. Eller rättare sagt. man säger inget negativt. Positiva kommentarer är ok. 
    Varför så ängslig? Tycker att man ska kunna prata om allt i en relation. Onödigt med attraktion eller relation som dör om det finns så enkla lösningar som ett samtal
  • Anonym (Milla)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-07-12 08:56:20 följande:
    Varför så ängslig? Tycker att man ska kunna prata om allt i en relation. Onödigt med attraktion eller relation som dör om det finns så enkla lösningar som ett samtal

Ja, är det en dealbreaker så ska man så klart säga det. 

Men det är ingen dealbreaker för TS. Så varför inte respektera henne istället för att få henne att känna sig otillräcklig? 

• Anonym (Rak-svararen)
    Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 09:06:28 följande:

Men det är ingen dealbreaker för TS. Så varför inte respektera henne istället för att få henne att känna sig otillräcklig? 

Milla!

Män skall vara män och därför skall män inte tveka att säga till sin kvinna:

"Jag vill att du rakar fittan!"

Sen vet jag att du försöker bortförklara att det är respektlöst och att hon kanske känner sig otillräcklig. En man som är rädd och mesig kommer dock aldrig att vinna respekt hos sin kvinna, okey!

Kvinnor skulle aldrig hålla inne med kommentarer eller synpunkter om en man t.ex skaffar skägg, så det finns naturligtvis ingen anledning att män att hålla inne med sina synpunkter.

• Anonym (Milla)
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-07-12 09:22:10 följande:

Milla!

Män skall vara män och därför skall män inte tveka att säga till sin kvinna:

"Jag vill att du rakar fittan!"

Sen vet jag att du försöker bortförklara att det är respektlöst och att hon kanske känner sig otillräcklig. En man som är rädd och mesig kommer dock aldrig att vinna respekt hos sin kvinna, okey!

Kvinnor skulle aldrig hålla inne med kommentarer eller synpunkter om en man t.ex skaffar skägg, så det finns naturligtvis ingen anledning att män att hålla inne med sina synpunkter.

Visst, vill män göra så så varsågod. Men hoppas du är man nog att ta konsekvensen också. Du vet, de flesta kvinnor är hellre ensamma än tillsammans med en idiot. . 
  • Anonym (Rak-svararen)
    Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 09:29:17 följande:
    Visst, vill män göra så så varsågod. Men hoppas du är man nog att ta konsekvensen också. Du vet, de flesta kvinnor är hellre ensamma än tillsammans med en idiot. . 
    De flesta kvinnor kommer att vara glada att de har en man som vågar säga vad han tycker. 

Om en man inte ens vågar framföra sin synpunkt till sin kvinna, hur i h-e skall han då våga försvara dig när andra människor attackerar dig (verbalt eller fysiskt)?
  • Anonym (Milla)
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-07-12 09:35:26 följande:
    De flesta kvinnor kommer att vara glada att de har en man som vågar säga vad han tycker. 

Om en man inte ens vågar framföra sin synpunkt till sin kvinna, hur i h-e skall han då våga försvara dig när andra människor attackerar dig (verbalt eller fysiskt)?
    Ok, ha en bra dag. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 09:06:28 följande:

Fast det handlar ju om något som är enkelt att göra och även växer tillbaka. Varför skulle man känna sig otillräcklig av en sådan önskan? Lite som att önska att ens partner bär ett visst plagg som man tänder på. Låter som en svag relation om man inte kan dela med sig av vad man vill och önskar sexuellt.

Men självklart är det viktigt hur man säger det.
Svar på tråden Rakar sig inte