• Anonym (Kär&galen(M))

Rakar sig inte

Jag är sedan ganska nyligen ihop med en ny tjej. Jag är väldigt förälskad. Hon är 40 år. 

Sexet är bra och vi gillar samma saker. Dock är det tyvärr så att hon varken rakar eller kortar ner håret där nere. Jag älskar egentligen att ge oralsex, men nu gör jag nästan aldrig det pga könshåret. Att få munnen full av hår är helt enkelt inte särskilt trevligt. 

Jag respekterar henne kring detta, och tycker att det är hennes eget val.

Vi har aldrig pratat om det, då jag av respekt inte velat ta upp det. 

Förslag på hur jag, på ett fint och respektfullt sätt, kan få henne att tänka om? 

• Svar på tråden Rakar sig inte
  • Jimmy75
    Anonym (jo jag tackar ja) skrev 2025-07-12 07:07:33 följande:
    Rakade musar är också det vanligaste.

Jag vänder mig mot att några i tråden tycker det är så tabu att prata om dessa saker då det är deras val etc. Själv anser jag att man pratar om det mesta om man är ihop, även om att man gillar rakat.

Om det är det vanligaste har jag ingen aning om. Frågan är om det är relevant att det är vanligt, om det nu är det. Jag håller delvis med dig om att man kan prata om det mesta, men det finns väldigt mycket när, hur och var (i vilket sammanhang) i det, och min upplevelse från många frågor här inne är ett helt galet egofokus. Nu pratar jag generellt och inte om TS. Med egofokus menar jag typ "jag har det här behovet, men det lyssnar inte min partner på, hen bara gör som hen vill. Ska jag göra slut/har jag rätt". Det låter många gånger som att man vill att partner ska/borde göra ditt och datt för att tillgodose sin partners behov, men det verkar sällan vara ömsesidigt. Det är sällan jag ser någon reflektion kring vad som är rimligt att förstå/ta hänsyn till när det gäller sin partners behov från perspektivet av den som skriver här.

För egen del hade jag inte haft några problem att diskutera det med en partner om vi någorlunda regelbundet hade sex, men det betyder inte att jag ser det som självklart att alla andra är lika bekväma med det. Det jag reagerar på i den här tråden är att det i retoriken först låter som TS vill påpeka att det här egentligen inte är ett problem, men sedan ändå verkar jäkligt viktigt.

• burleskburkläsk

"Vi har aldrig pratat om det" men du nämner det här på FL?

Är det att respektera henne????

Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Anonym (Milla)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-07-12 09:50:01 följande:
    Fast det handlar ju om något som är enkelt att göra och även växer tillbaka. Varför skulle man känna sig otillräcklig av en sådan önskan? Lite som att önska att ens partner bär ett visst plagg som man tänder på. Låter som en svag relation om man inte kan dela med sig av vad man vill och önskar sexuellt.

Men självklart är det viktigt hur man säger det.
    Relationer brukar vara svaga i början. De har nästan precis träffats. Att då komma med önskemål som inte ens är en dealbreaker känns konstigt. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 10:46:52 följande:
    Relationer brukar vara svaga i början. De har nästan precis träffats. Att då komma med önskemål som inte ens är en dealbreaker känns konstigt. 
    Ganska nyligen betyder nog inte att de nästan precis träffats. Inget man säger på första dejten men efter några veckor kanske. Hon kanske också älskar oralsex och går tyst och undrar varför hon inget får, helt i onödan. Nä, prata mer om sex och önskningar säger jag! Tar en person sådant som kritik så är det nog läge att jobba på självkänslan ändå.
  • Anonym (m)
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-07-12 09:22:10 följande:

Milla!

Män skall vara män och därför skall män inte tveka att säga till sin kvinna:

"Jag vill att du rakar fittan!"

Sen vet jag att du försöker bortförklara att det är respektlöst och att hon kanske känner sig otillräcklig. En man som är rädd och mesig kommer dock aldrig att vinna respekt hos sin kvinna, okey!

Kvinnor skulle aldrig hålla inne med kommentarer eller synpunkter om en man t.ex skaffar skägg, så det finns naturligtvis ingen anledning att män att hålla inne med sina synpunkter.

Om du ska jämföra det med att kvinnor inte håller inne med kommentarer när mannen skaffar skägg så får du ju jämföra med att kvinnan varit slät men plötsligt skaffar en buske.
  • BlåFisk

Eller så tänker du om själv, det är ju inte en småsak för folk att plötsligt börja raka sig downstairs.
    Håret hamnar väl lite utanför munnen, inte inuti?!?
    Ta det till nästa nivå istället. Du kan göra det och efter några gånger med lyckat utfall kommer du börja gilla det (jfr "tjej vill inte svälja" som är ett liknande dilemma).

• Anonym (Kär&galen(M))
    BlåFisk skrev 2025-07-12 12:49:38 följande:

Eller så tänker du om själv, det är ju inte en småsak för folk att plötsligt börja raka sig downstairs.
    Håret hamnar väl lite utanför munnen, inte inuti?!?
    Ta det till nästa nivå istället. Du kan göra det och efter några gånger med lyckat utfall kommer du börja gilla det (jfr "tjej vill inte svälja" som är ett liknande dilemma).

Med otrimmat så hamnar håret definitivt i munnen. 

Och jag har väldigt stor förståelse för att kvinnor inte vill få sperma i munnen, än mindre svälja det. 
  • Anonym (Q)
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-07-11 20:27:24 följande:
    Om TS anser att hon borde raka fittan så skall han säga det rakt ut. 
    En öppen och ärlig kommunikation är den bästa förutsättningen för att relationen skall hålla. 

Menar du att föredrar en man som håller inne med vad han tycker och tänker?
    (Antar att du är en heterosexuell kvinna då).
    De har bara varit ett par en kort tid, hade jag fått det kravet på mig så hade jag gjort slut.

Skulle aldrig någonsin raka mig där nere. Om min man inte vill ha mig med hår så får han vara utan. Hej då.
  • Anonym (Rak-svararen)
    Anonym (Q) skrev 2025-07-12 15:25:32 följande:
    De har bara varit ett par en kort tid, hade jag fått det kravet på mig så hade jag gjort slut.

Skulle aldrig någonsin raka mig där nere. Om min man inte vill ha mig med hår så får han vara utan. Hej då.
    Mognad som en 5-åring då alltså. 
    "Får jag inte precis den glassen jag vill ha så vill jag inte ha någon glass. Sådetså!!!"
  • Maac
    Anonym (Q) skrev 2025-07-12 15:25:32 följande:

Men det är väl inget krav? Bara ett förslag eller fråga, för att kunna slicka lättare. Dessutom inte att raka, bara klippa ner lite. Man kan ju testa för att eventuellt få bättre oralsex, det växer ju ut igen. 
Svar på tråden Rakar sig inte