Anonym (jo jag tackar ja) skrev 2025-07-12 07:07:33 följande:
Rakade musar är också det vanligaste.
Jag vänder mig mot att några i tråden tycker det är så tabu att prata om dessa saker då det är deras val etc. Själv anser jag att man pratar om det mesta om man är ihop, även om att man gillar rakat.
Om det är det vanligaste har jag ingen aning om. Frågan är om det är relevant att det är vanligt, om det nu är det. Jag håller delvis med dig om att man kan prata om det mesta, men det finns väldigt mycket när, hur och var (i vilket sammanhang) i det, och min upplevelse från många frågor här inne är ett helt galet egofokus. Nu pratar jag generellt och inte om TS. Med egofokus menar jag typ "jag har det här behovet, men det lyssnar inte min partner på, hen bara gör som hen vill. Ska jag göra slut/har jag rätt". Det låter många gånger som att man vill att partner ska/borde göra ditt och datt för att tillgodose sin partners behov, men det verkar sällan vara ömsesidigt. Det är sällan jag ser någon reflektion kring vad som är rimligt att förstå/ta hänsyn till när det gäller sin partners behov från perspektivet av den som skriver här.
För egen del hade jag inte haft några problem att diskutera det med en partner om vi någorlunda regelbundet hade sex, men det betyder inte att jag ser det som självklart att alla andra är lika bekväma med det. Det jag reagerar på i den här tråden är att det i retoriken först låter som TS vill påpeka att det här egentligen inte är ett problem, men sedan ändå verkar jäkligt viktigt.