• Anonym (Kär&galen(M))

Rakar sig inte

Jag är sedan ganska nyligen ihop med en ny tjej. Jag är väldigt förälskad. Hon är 40 år. 

Sexet är bra och vi gillar samma saker. Dock är det tyvärr så att hon varken rakar eller kortar ner håret där nere. Jag älskar egentligen att ge oralsex, men nu gör jag nästan aldrig det pga könshåret. Att få munnen full av hår är helt enkelt inte särskilt trevligt. 

Jag respekterar henne kring detta, och tycker att det är hennes eget val.

Vi har aldrig pratat om det, då jag av respekt inte velat ta upp det. 

Förslag på hur jag, på ett fint och respektfullt sätt, kan få henne att tänka om? 

• Svar på tråden Rakar sig inte
  • Maac
    Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 09:06:28 följande:

Ja, är det en dealbreaker så ska man så klart säga det. 

Men det är ingen dealbreaker för TS. Så varför inte respektera henne istället för att få henne att känna sig otillräcklig? 

Men att känna sig otillräcklig för att någon föreslår att man testar något känns ju väldigt skört. Det handlar ju inte om hennes utseende eller egenskaper. 

Att tassa på tå på det sättet tycker jag känns väldigt onödigt, och om man känner sig otillräcklig på grund av ett förslag att experimentera kanske det vore skönt med lite mer motståndskraft och självkänsla.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-07-12 15:35:17 följande:
    Mognad som en 5-åring då alltså. 
    "Får jag inte precis den glassen jag vill ha så vill jag inte ha någon glass. Sådetså!!!"
    Inte i närheten faktiskt. 
    Men min egen kropp är jag chef över oavsett vad du tycker om saken.

För övrigt äter jag inte ens glass.
  • Anonym (Q)
    Maac skrev 2025-07-12 15:56:20 följande:
    Men det är väl inget krav? Bara ett förslag eller fråga, för att kunna slicka lättare. Dessutom inte att raka, bara klippa ner lite. Man kan ju testa för att eventuellt få bättre oralsex, det växer ju ut igen. 
    Nu var det inte ts jag citerade.

Klippa ner har jag inget problem med, bikinilinjen är fixat. Men helrakat är 100% uteslutet.
  • Anonym (Gillette-Örjan)

Fitthår 2025? Trodde vi kommit längre.

• Anonym (Riktig man)
    Anonym (Kär&galen(M)) skrev 2025-07-11 11:14:34 följande:
    Rakar sig inte

Jag är sedan ganska nyligen ihop med en ny tjej. Jag är väldigt förälskad. Hon är 40 år. 

Sexet är bra och vi gillar samma saker. Dock är det tyvärr så att hon varken rakar eller kortar ner håret där nere. Jag älskar egentligen att ge oralsex, men nu gör jag nästan aldrig det pga könshåret. Att få munnen full av hår är helt enkelt inte särskilt trevligt. 

Jag respekterar henne kring detta, och tycker att det är hennes eget val.

Vi har aldrig pratat om det, då jag av respekt inte velat ta upp det. 

Förslag på hur jag, på ett fint och respektfullt sätt, kan få henne att tänka om? 

Det är så en naturlig fitta ser ut!  Om du är en man så slickar du henne!
    hon förtjänar en riktig man!
  • Anonym (Riktig man)
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-07-12 15:35:17 följande:
    Mognad som en 5-åring då alltså. 
    "Får jag inte precis den glassen jag vill ha så vill jag inte ha någon glass. Sådetså!!!"
    Mognad som en 5 årig, blä det är hår där? äckligt
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Riktig man) skrev 2025-07-12 17:34:49 följande:
    Mognad som en 5 årig, blä det är hår där? äckligt
    Är väl ändå inte så konstigt att inte vilja ha hår i munnen
  • Anonym (Q)
    Anonym (Gillette-Örjan) skrev 2025-07-12 16:23:57 följande:

Säg det till evolutionen. 
  • Jimmy75
    Anonym (Gillette-Örjan) skrev 2025-07-12 16:23:57 följande:

Lustigt att du tar upp det där med utveckling. Jag tänkte exakt samma om språkutveckling. Har vi verkligen inte kommit längre i den språkliga utvecklingen än att man bara känner till ett enda ord för det kvinnliga könsorganet....om det nu måste specificeras närmare än könshår alltså.
  • Anonym

Det är inte kvinnor som ska "jobba med självkänslan" bara för att män ska få uttala sig helt utan filter och behöva ta hänsyn innan han öppnar munnen.

Ts, om du talar om att du gillar en sak  när kvinnan valt att se ut på annat sätt så kommer hon tänka på det varje gång hon tar av sig kläderna. (Om hon ens väljer att ha sex mer). 
    Kanske blir inte sexet lika härligt längre (som du själv skriver) om det äter sig in en otillräcklighet?

• Anonym (Kär&galen(M))
    Anonym skrev 2025-07-12 21:20:31 följande:

Det är inte kvinnor som ska "jobba med självkänslan" bara för att män ska få uttala sig helt utan filter och behöva ta hänsyn innan han öppnar munnen.

Ts, om du talar om att du gillar en sak  när kvinnan valt att se ut på annat sätt så kommer hon tänka på det varje gång hon tar av sig kläderna. (Om hon ens väljer att ha sex mer). 
    Kanske blir inte sexet lika härligt längre (som du själv skriver) om det äter sig in en otillräcklighet?

En klok kommentar. /TS
  • Anonym
    Anonym (Kär&galen(M)) skrev 2025-07-12 22:28:16 följande:
    En klok kommentar. /TS
    Tack
    Om du vill ha en seriös relation med denna kvinna så är få saker så framgångsrika som att avstå från att så tvivel hos kvinnan.
    Vi trivs där vi känner oss trygga och accepterade som vi är. 
  • Anonym (Fredagstråden)

Herregud vad detta med könshår på FL spårar ur varje vecka.. ena hälften tycker si andra hälften tycker så.. ja menar om man backar lite, I dejting perioden så har man tillslut varit intima. Man kanske till och med delat med sig om vissa preferenser. Om det här med hår kom som en chock långt in i er relation är det väldigt märkligt. Vafan kommunicera svårare än så är det ju inte! Du säger ju själv att det inte är en dealbreaker så vafan är problemet egentligen. Visst du tycker en sak, men så svag att du inte vågar säga kan du inte va?

• Anonym (Gillette-Örjan)
    Anonym (Fredagstråden) skrev 2025-07-12 22:45:11 följande:

Herregud vad detta med könshår på FL spårar ur varje vecka.. ena hälften tycker si andra hälften tycker så.. ja menar om man backar lite, I dejting perioden så har man tillslut varit intima. Man kanske till och med delat med sig om vissa preferenser. Om det här med hår kom som en chock långt in i er relation är det väldigt märkligt. Vafan kommunicera svårare än så är det ju inte! Du säger ju själv att det inte är en dealbreaker så vafan är problemet egentligen. Visst du tycker en sak, men så svag att du inte vågar säga kan du inte va?

Det är ett krig.
  • Anonym (m)
    Anonym skrev 2025-07-12 21:20:31 följande:

Tråden handlar om att TS vill ta upp det hänsynsfullt så varför skriver du sådär om helt utan filter?
Svar på tråden Rakar sig inte