• Anonym (Kär&galen(M))

Rakar sig inte

Jag är sedan ganska nyligen ihop med en ny tjej. Jag är väldigt förälskad. Hon är 40 år. 

Sexet är bra och vi gillar samma saker. Dock är det tyvärr så att hon varken rakar eller kortar ner håret där nere. Jag älskar egentligen att ge oralsex, men nu gör jag nästan aldrig det pga könshåret. Att få munnen full av hår är helt enkelt inte särskilt trevligt. 

Jag respekterar henne kring detta, och tycker att det är hennes eget val.

Vi har aldrig pratat om det, då jag av respekt inte velat ta upp det. 

Förslag på hur jag, på ett fint och respektfullt sätt, kan få henne att tänka om? 

• Svar på tråden Rakar sig inte
  • Anonym (Milla)
    Anonym (jo jag tackar ja) skrev 2025-07-12 07:07:33 följande:
    Rakade musar är också det vanligaste.

Jag vänder mig mot att några i tråden tycker det är så tabu att prata om dessa saker då det är deras val etc. Själv anser jag att man pratar om det mesta om man är ihop, även om att man gillar rakat.

Ja, är det en dealbreaker så ska man berätta och sedan göra slut. 

Men att bara berätta och sedan ändå acceptera känns konstigt. Varför vill man vara så respektlös? Vad är syftet, att få henne att ändra sig? Att få henne att känna sig otillräcklig?

• Anonym (Milla)
    Anonym (jo jag tackar ja) skrev 2025-07-12 07:13:51 följande:
    Jo, det är skillnad. Men personen skulle kunna skaffa skägg i dejtingfasen?

Sen tycker jag att det är märkligt att man kan slicka på någons kön, det är ju vad TS pratar om, men man kan inte prata om vad man gillar för frisyr på musen.

Om man träffar någon och gillar den personen och vill inleda en relation med den, varför då sitta och berätta vad du gillar i utseendeväg men som saknas hos denna?

Som sagt, varför vill du få någon att känna sig otillräcklig? 

• Anonym (Milla)
    Anonym (jo jag tackar ja) skrev 2025-07-12 07:13:51 följande:
    Jo, det är skillnad. Men personen skulle kunna skaffa skägg i dejtingfasen?

Sen tycker jag att det är märkligt att man kan slicka på någons kön, det är ju vad TS pratar om, men man kan inte prata om vad man gillar för frisyr på musen.
    Ja. och det ser man ju ganska tidigt, om någon börjar odla skägg. Passar inte det kan man göra slut. Men om man vill fortsätta träffa personen trots skägget, då säger man inget om han inte ber om åsikter. Eller rättare sagt. man säger inget negativt. Positiva kommentarer är ok. 
  • Anonym (jo jag tackar ja)
    Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 07:30:20 följande:

Om man träffar någon och gillar den personen och vill inleda en relation med den, varför då sitta och berätta vad du gillar i utseendeväg men som saknas hos denna?

Som sagt, varför vill du få någon att känna sig otillräcklig? 

Om det var något som man inte kunde ändra på, så skulle jag inte sagt något. Men att trimma könshåren gör alla, utom TS tjej typ.
  • Anonym (Milla)
    Anonym (jo jag tackar ja) skrev 2025-07-12 07:37:27 följande:
    Om det var något som man inte kunde ändra på, så skulle jag inte sagt något. Men att trimma könshåren gör alla, utom TS tjej typ.

Oj, där tog alltså argumenten slut. 

• Anonym (m)
    Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 07:25:40 följande:

Ja, är det en dealbreaker så ska man berätta och sedan göra slut. 

Men att bara berätta och sedan ändå acceptera känns konstigt. Varför vill man vara så respektlös? Vad är syftet, att få henne att ändra sig? Att få henne att känna sig otillräcklig?

Men om man gör så som du skriver berättar och ändå accepterar, så är ju personen uppenbarligen inte otillräcklig.

Däremot om man inte accepterar och lämnar DÅ ligger det närmare tillhands att se det som att personen är otillräcklig 

Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 07:34:37 följande:
    Ja. och det ser man ju ganska tidigt, om någon börjar odla skägg. Passar inte det kan man göra slut. Men om man vill fortsätta träffa personen trots skägget, då säger man inget om han inte ber om åsikter. Eller rättare sagt. man säger inget negativt. Positiva kommentarer är ok. 
    Själv anser jag att man ska kunna prata om det mesta i en relation. Att bara ta upp bra saker och aldrig gå in på ett ämne som eventuellt skulle kunna leda till att den andra känner sig otillräcklig för att den inte passar in i detta till 100% tycker jag är enormt överdrivet hänsynstagande.

Om min tjej går och funderar på något så vill jag att hon säger det till mig.
  • Anonym (m)

Själv hade jag inte ens haft sex med personen. Är kvinna och gillar mest män men kvinnor också och kroppsbehåring på kvinnor äcklar mig. 

Så ja eftersom du ändå låg med henne så var det ju inte så illa för dig ändå.

Anonym (Milla) skrev 2025-07-12 07:39:58 följande:

Oj, där tog alltså argumenten slut. 

Hur tänker du då? Det är ju jättevanligt med rakat och ansat. Inget konstigt alls.
    Anonym (m) skrev 2025-07-12 07:44:27 följande:

Själv hade jag inte ens haft sex med personen. Är kvinna och gillar mest män men kvinnor också och kroppsbehåring på kvinnor äcklar mig. 

Så ja eftersom du ändå låg med henne så var det ju inte så illa för dig ändå.

Ligga ja, men han vill gå ner på henne och då gillar han inte en stor buske. Men hon kanske har det för att hon inte gillar att någon går ner på henne. Vem vet?

Att gå runt och gissa hur den andra tänker och visa överdriven hänsyn fungerar inte i längden. Man måste kunna prata med varandra.

Svar på tråden Rakar sig inte