Hur överlever jag?
Har en tonåring som kämpat med ångest några år. Även ett syskon som börjat agera ut pga detta. Allt har legat på mig hela tiden, andra föräldern har bara duckat. Har gått i flera terapier och blivit avslutade för hon ändå är bättre men det bara fortsätter ändå även om det inte är lika illa. Det är ångest varje kväll och jag har börjat få fysiska symtom på stress senaste tiden och känner jag själv har börjat få ångest. Det tar aldrig slut.
Delvis oron för hon mår dåligt och energin detta tar av oss alla. Hon blir väldigt elak till och från också.
Jag står ensam med ingen som kan avlasta eller hjälpa. Min relation har tagit stryk och kanske inte ens klarar sig.
Har trott jag haft något fysiskt fel men det blev så tydligt ikväll när hon fick sin ångest att det börja snurra i huvudet på mig. Hon lutar sig jättemycket mot mig, jag har varit hennes trygghet men jag känner mig mest medberoende. Var går gränsen, hur lär man henne hantera känslorna själv mer? Hade själv ångest som ung men detta var något jag höll för mig själv och hanterade ensam, vilket såklart inte heller är rätt men känner vi gått för långt på andra hållet.