• Anonym (Man)

Kristen oskuld?

Hej Jag är 37 år och följer Kristendomen, jag är fortfarande oskuld, hade jag vetat att jag fortfarande skulle vara det vid denna ålder hade jag kanske inte väntat, jag har fortfarande inte hittat den rätta kanske för att jag även är blyg vilket inte anses attraktivt, jag vill ju ändå kramas och sånt men var hittar jag en kvinna som tänker också på samma sätt?

• Svar på tråden Kristen oskuld?
  • Anonym (?)

Via kyrkans aktiviteter, lokalt, resor, körer, mission, läger, idrott, friluftsliv.

Har du något förtroendeuppdrag inom din kyrka? 

• Anonym (P)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-20 07:45:07 följande:
    Det skulle inte fungera eftersom de inte vill göra något alls, det vill säga om de är såna som inte vill ha sex innan äktenskapet, annars så vill de ha riktigt sex
    Ok. Då är din kyrka extremt strikt (såvida du inte menar grovhångel när du skriver kramar och sånt). Så sök dig till någon frikyrka som är lite mer mainstream.
  • Martinnains

Det finns ju några kristna datingsidor.
    Jag förstår problematiken Jag tror att man blir fast sin roll jag tror inte alls på att de andra kvinnorna i din närhet inte vill troligen längtar de också. Men risken är stor att de du känner inte alls ser dig på det sättet. Jag tror att som någon annan skrev byta omgivning är rätt bra. Det nya killen/tjejen är alltid mer intressant. Försök att hitta ett nytt sammanhang som verkligen intresserar dig så har du roligt på vägen.

• Anonym (Vanilj)

Min fd fru hade  en kristen vän  Utbränd  vid  30+
    Hon ville inte byta jobb pendlade 1+1 tim.,flytta ,för hennes kristna vänner bodde alla  i närheten  och  gift sig med varandra  och blev kvar på glasberget(det blev ju ingen över till mig)  slutade med  gravid i Danmark på klinik  när  klockan närmade sig 40
    /Du får ändra på något..  som man eller kvinna  ex .en partner  som redan har barn , eller inte är lika troende . Eller betydligt äldre ..
     /Vanilj

• Anonym (Aktiv kristen)

Även väldigt många hard-core kristna har sex före äktenskapet numera så jag tror inte att det är din tro som hindrar dig att träffa någon.. 

• Anonym (Man)
    Trent skrev 2025-07-20 08:43:59 följande:
    Samma bok är tydlig med att det är okej att äga andra människor som egendom så du kanske inte ska lägga för stor vikt vid just den boken.

(Det finns en massa andra böcker)
    Då är det inte samma bok du har läst eller så har du läst det utifrån enbart det Gamla Testamentet
  • Anonym (Man)
    Martinnains skrev 2025-07-20 10:39:35 följande:

Det finns ju några kristna datingsidor.
    Jag förstår problematiken Jag tror att man blir fast sin roll jag tror inte alls på att de andra kvinnorna i din närhet inte vill troligen längtar de också. Men risken är stor att de du känner inte alls ser dig på det sättet. Jag tror att som någon annan skrev byta omgivning är rätt bra. Det nya killen/tjejen är alltid mer intressant. Försök att hitta ett nytt sammanhang som verkligen intresserar dig så har du roligt på vägen.

Vilka är dessa kristna datingsidor och finns det tillräckligt många personer i sidorna alltså i det här landet?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Vanilj) skrev 2025-07-20 13:24:59 följande:

Min fd fru hade  en kristen vän  Utbränd  vid  30+
    Hon ville inte byta jobb pendlade 1+1 tim.,flytta ,för hennes kristna vänner bodde alla  i närheten  och  gift sig med varandra  och blev kvar på glasberget(det blev ju ingen över till mig)  slutade med  gravid i Danmark på klinik  när  klockan närmade sig 40
    /Du får ändra på något..  som man eller kvinna  ex .en partner  som redan har barn , eller inte är lika troende . Eller betydligt äldre ..
     /Vanilj

Nu hänger jag inte riktigt med och jag har inte barn om det är det du frågar mig
  • Anonym (?)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-21 08:19:05 följande:
    Vilka är dessa kristna datingsidor och finns det tillräckligt många personer i sidorna alltså i det här landet?
    Du är aktiv i en församling och kan inte hitta lämpliga datingsiter???

Tog mig 15 sekunder att hitta www.kristendate.se
  • Trent
    Anonym (Man) skrev 2025-07-21 08:13:57 följande:
    Då är det inte samma bok du har läst eller så har du läst det utifrån enbart det Gamla Testamentet
    Den heter Bibeln och innehåller två delar. Gud är med i båda delarna. I första delen tycker han det är okej att äga andra människor som egendom. Hade han fel om det?
Svar på tråden Kristen oskuld?